Nákupy v zahraničí podraží až od dubna

Poslanci dnes schválili novelu zákona č. 235/2004 Sb., o dani s přidané hodnoty. Její součástí, jak už jsme vás informovali, je mimo jiné i výrazné snižení limitu pro osvobození od DPH u zásilek zaslaných ze zemí, které nejsou členem EU, a to ze současných 150 EUR na 22 EUR. Navrhovaná úprava, která se týká snížení limitu u dovozu zboží nepatrné hodnoty z částky 150 EUR na 22 EUR, vychází ze Směrnice rady 2009/132/ES ze dne 19. října 2009 o osvobození některých druhů zboží od daně z přidané…

Poslanci dnes schválili novelu zákona č. 235/2004 Sb., o dani s přidané hodnoty. Její součástí, jak už jsme vás informovali, je mimo jiné i výrazné snižení limitu pro osvobození od DPH u zásilek zaslaných ze zemí, které nejsou členem EU, a to ze současných 150 EUR na 22 EUR.

Navrhovaná úprava, která se týká snížení limitu u dovozu zboží nepatrné hodnoty z částky 150 EUR na 22 EUR, vychází ze Směrnice rady 2009/132/ES ze dne 19. října 2009 o osvobození některých druhů zboží od daně z přidané hodnoty při konečném dovozu, Hlavy IV, Článku 23, ve kterém je uvedeno: „Od daně je osvobozen dovoz zboží, jehož úhrnná hodnota nepřesahuje 10 EUR. Členské státy mohou osvobodit od daně dovoz zboží, jehož úhrnná hodnota přesahuje 10 EUR, ale nepřesahuje 22 EUR.“  Uvedenou Směrnici jsou členské státy povinny implementovat do zákona o DPH s účinností od   1.1 2011, vysvětlil v listopadu důvody snížení limitu Radek Ležatka z Ministerstva financí.

EBF16

Pokud uvažujete o koupi zboží například z amerického e-shopu, můžete se nižšímu limitu pro osvobození od DPH vyhnout ještě první tři měsíce příštího roku. Poslanci totiž schválili, že novela zákona bude účinná až od 1. dubna 2011. 

Zdroj: Aktuálně.cz

10 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 24. 1. 2011 22:11

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »