Nápadem roku je aplikace pro nevidomé BlindShell, uspělo ale i české kutilství

Aplikace pro postižené, recyklace, umění a virtuální realita. Letošní finálová desítka sedmého ročníku soutěže Vodafone Nápad roku pokryla celou škálu podnikatelských záměrů.

Nakonec všechna high-tech technologická řešení překonalo prostředí pro nevidomé BlindShell. Majitelé telefonů s Androidem mohou využít i snadno použitelnou klávesnici. „Už to děláme přes dva roky a naším primárním cílem je pomáhat nevidomým. Rádi bychom se dostali do nabídky některého z operátora, ale zatím se nám to nedaří,“ říká autor Petr Svobodník, který vítězstvím získal mimo jiné sto tisíc korun. Svobodník zároveň zvítězil i v další kategorii studentských podnikatelů. 

„Překvapilo mě, že letos bylo velmi málo ženských projektů a zároveň ubylo projektů, založených na internetu. Naopak bych řekl, že se začíná projevovat české kutilství, které může mít globální ambice,“ tvrdí jeden z porotců Nápadu roku Kamil Vacek.

Druhé místo se svým elektronickým tréningovým terčem získal Radim Novák a jeho projekt Targetron. Bývalý reprezentant ve sportovní střelbě tím chce usnadnit tréningový proces svým následovníkům nebo prostě obyčejným fanouškům vzduchovek.

S bronzem ze sedmého ročníku odchází SIMphonie – vizitka, která slouží jako jednosměrný mobil a umožňuje jen volání na předem zvolené číslo. Může tak fungovat i jako nouzový telefon nebo třeba jako propagační předmět. „Nápad vznikl, když jsme brali vizitky a museli přepisovat čísla do telefonů,“ tvrdí Michal Vokrouhlecký, který na projektu spolupracuje s Janem Žítkem

Bramborová medaile zbyla na VR Union. V době, kdy projekty jako třeba Oculus Rift kupuje Facebook, se i v Česku rodí nápady se zážitkem virtuální reality. Karel HulecVítězslav Plachý se snaží přiblížit virtuální realitu především pedagogům. Startup získal i ocenění pro nejlepší technologický startup roku. První pětici pak uzavřela networkovací aplikace Comecross.   

MIF16

Jana LaštovkováNora Eckhardtová se do finálové desítky probojovaly se svým projektem Young Real Art, tedy e-shopem, který nabízí veřejnosti díla mladých umělců a absolventů českých a slovenských uměleckých škol. 

Poslední čtveřici tvoří komunitní turistická síť Disway, která poskytuje informace o přístupnosti pro lidi s různým typem postižení, designová Contiqua, vyrábějící produkty z průmyslového odpadu, automatický kamerový stativ Petra BožovskéhoMartina Maliny PB2M a desáté místo uhájil Vojtěch Žák a jeho designová sprchová hadice, která nejenže šetří energie, ale je vhodná i pro uživatele s pohybovými problémy.

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »