Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Národní broadband strategie v tričku US-DEU

sartori
sartori (neregistrovaný)
19. 8. 2004 7:53 Nový

US-DEU?

celé vlákno
Prijde mi to trosku off-topic, za dva roky 'zivota' co jim zbyva uz stejne nic nedokazou a po volbach po nich stejne nestekne pes. Leda ze by opet prevlekli kabaty... ;-)
Ladislav N.
Ladislav N. (neregistrovaný)
19. 8. 2004 11:44 Nový

Re: US-DEU?

celé vlákno
Tak, tak...
Obecné politické proklamace o zavádění "Internetu shora" jsou k ničemu. Podstatné je vytvoření podmínek pro rozvoj konkurence (to je hlavním úkolem státu) a trestání zjevného zneužívání monopolu a poškozování zákazníků klamavou reklamou (příkladů z praxe ČTc už bylo na stránkách Lupy uvedeno dostatek).
ČTÚ a ÚOHS jsou úřady k smíchu!
Hlavní motivací, která žene rozvoj internetu v ČR vpřed, jsou vysoké zisky, kterých lze (v prostředí enormně vysokých cen uměle udržovaných Českým telecomem) dosáhnout - a taky zapojení nadšenců, kteří chtějí ukázat, že to jde mnohem levněji a kvalitněji, než přes ČTc.

Vzhledem ke skutečnosti,že US-DEU už dnes nereprezentuje téměř žádná voličská podpora (při podpoře socialistických manýrů vlády ČSSD ani není divu), nemá moc smyslu diskutovat o její "podpoře" Internetu v ČR, ani o čemkoli jiném z jejího "liberálního" volebního programu.
Strana hlásící se k pravé části politického spektra, která ČSSD odkýve podobné nesmysly, jako minimální daň pro živnostníky (OSVČ), nemá v parlamentu ani ve vládě co dělat!
A to říkám jako bývalý volič US-DEU.
polish
polish (neregistrovaný)
19. 8. 2004 8:08 Nový

prani a realita

celé vlákno
Ahoj,

dokument vypada celkem rozumne, ted jeste aby sen zacal menit v realitu.
Miloslav Sova
Miloslav Sova (neregistrovaný)
19. 8. 2004 11:32 Nový

Michale, IPV o dokumentu informoval již před půl rokem:-)

celé vlákno
Michale k článku mám pouze jednu poznámečku. O koncepci podpory rozvoje vysokorychlostního připojení k Internetu jsme informovali na stránkách Internetu pro všechny již v březnu (konkrétně 8.3.2004) při příležitosti debaty studentů s Mlynářem, Stádnikem a Berdárem. Dokumentu s dílny US-DEU jsem v článku věnoval docela dost prostoru (navíc článek vyšel nejen u nás ale i na Živě a zdá se mi, že i na serveru CDR.cz). Bohužel od té doby uplynulo už téměř půl roku a nic z uvedené koncepce se nepodařilo dotáhnout do konce (i když k textu koncepce nemůže snad nikdo v tomto státě mít výhradu, chválím dobrou práci). Současné sliby vlády o zajištění dostupnosti vysokorychlostního Internetu pro 80% obyvatelstva jsou poněkud směšné. Hlavenka to pojmenoval přesně "Poručíme počasí aby bylo v zimě zima a v létě teplo". Ministr Mlynář vůbec neměl dopustit, aby takový blábol vláda pustila do světa natož aby to ministerstvo ještě pro média komentovalo. Všichni víme, že 80 % obyvatelstva je pokryto již dnes ADSL+kabel+CDMA+Wi-Fi), otázkou však zůstává jestli kromě fyzické dostupnosti je vysokorychlostní Internet dostupný i finančně pro 80 % obyvatelstva?
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
19. 8. 2004 11:54 Nový

Re: Michale, IPV o dokumentu informoval již před půl rokem:-)

celé vlákno
Omlouvam se, na ten clanek jsem zapomel.

Proc se ten dokument nejak viditelne nepromitl do aktivit ministerstva informatiky, netusim. Nejsem zamestnancem MI a pokud vim, tak MI neni trafika pro cleny komise :-) Take mam dojem, ze sliby vlady o 80% pokryti broadbandem jsou splneny uz v dobe slibu. Mozna ma vlada na mysli, ze soucasne rychlosti dosahovane na ADSL nejsou rychlostmi, o kterych se da rict, ze jde o broadband.

P.N.
P.N. (neregistrovaný)
20. 8. 2004 10:47 Nový

Jak jednoduché

celé vlákno
Naprosto souhlasim s předřečníky. Takové věci se mají prosazovat v normální straně typu ODS a ne v nějaké chcíplotině. Je víc než jasné, že tato politická šlapka je ojetá tak, že do příštích voleb doslouží úplně. Taky už musí být pěkně načichlá za těch pár let, ta Rumlova roztomilá unijka. Stačí, že MIČR je trafikou pro Dušana Chmelíčka. :-)))

Je to jednoduché:

- pravicová vláda - nižší daně, zjednodušení byrokratických procedur (stavební řád), pružnější regulace (viz. Slovensko) >>> lepší konkurenční prostředí;
- fondy EU - peníze na projekty místní samosprávy a sdružení;
- pravicová obec - osvobození IT infrastruktury od poplatku za věcné břemeno na 1 m položeného kabelu na podporu řešení poslední míle;
- ČTU - přestat předvádět nepolitickou politiku, přestat strašit veřejnost zrušením GL na 10,5 GHz v r. 2010, vydat GL na pásmo 5 GHz a obecně učinit taková opatření, aby GL byly použitelné v praxi (neškudlit tolik s výkony).

Každá z těchto složek má přesné zacílení. V USA by prezident zahřměl a bylo by. U nás funguje s prominutim kulové a ještě se stalo módou říkat, že za to kulové může Brusel.

Žádné tlachy netřeba vymýšlet. Už jich bylo od této vlády dost. Tím méně se nechat obtěžovat těmi z US-DEU.
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
20. 8. 2004 11:09 Nový

Re: Jak jednoduché

celé vlákno
Nerad bych posuzoval, ktera strana je normalni a ktera ne. Predpokladam, ze stranou typu ODS myslite stranu typu, ktera dala CTc do vinku monopol (pan Dyba, pamatujete?), dlouhodobe programove ignorovala Internet (pan Klaus, pamatujete?) a momentalne tlaci na odlozeni jakekoliv liberalizace (pan Riman, pamatujete?).

Pokud existuji v ODS lide odborne postizeni telekomunikacemi a Internetem, rozhodne o sobe nedavaji moc vedet.

Pokud verite blaznovisefovi odborů Novakovi (ktery si zalozil odbory, aby ho nevyhodili pro neschopnost), ze je MI trafikou pro Chmelicka (kdyz tento sefuje Testcomu), pak rozumna diskuse nema smysl.

Dusan
Dusan (neregistrovaný)
20. 8. 2004 11:36 Nový

Re: Jak jednoduché

celé vlákno
Coz ovsem nic nemeni na faktu, ze US-DEU je politicka mrtvola, jejichz nazor na cokoliv nikoho nezajima s ohledem na jeji nulovou politickou silu. Jedinym ucelem teto strany je nyni udrzet uzky okruh vedeni u koryt po ty dva roky, ktere zbyvaji do konce funkcniho obdobi teto snemovny.
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
20. 8. 2004 14:06 Nový

Re: Jak jednoduché

celé vlákno
Myslim, ze byste si mel davat pozor na pusu, nebo Vas nejaky stranik, kterymu jsou Nemcovy funkce sumak, veme nekde po palici :-)
Dusan
Dusan (neregistrovaný)
20. 8. 2004 15:32 Nový

Re: Jak jednoduché

celé vlákno
Toho bych se nebal. Myslim, ze mam vetsi sanci potkat zlatou rybku nez stranika US-DEU. Ti uz byli davno zarazeni do Cervene knihy ohrozenych druhu. Vsichni konjunkturaliste uz davno presli jinam a zbytek nestoji za rec. Jak nemuzete rozdavat funkce, tak nemate cleny.
Hezky to bylo videt na samostatne DEU. Ta vzdycky poradala celostatni sjezd v Bilem dome v Libni. Cela leta jsem je tam videl schazet se v hlouckach radove par desitek lidi. Najednou DEU zacala "mit koalicni potencial", objevila se 4K a ten samy rok se tam kupodivu ti stranici nemohli vejit a parkoviste pred domem bylo zaplnene do posledniho mistecka. Jestli tam budou nekdy v budoucnu poradat tentokrat spolecny US-DEU sjezd, tak bych rekl, ze zase uvidim male hloucky jako kdysi. :-)
Michal Krsek
Michal Krsek (neregistrovaný)
20. 8. 2004 16:06 Nový

Re: Jak jednoduché

celé vlákno
Mate bod za originalitu :-)
Melkor
Melkor (neregistrovaný)
20. 8. 2004 16:35 Nový

Re: Jak jednoduché

celé vlákno
Vezmeme to poporade:
nizsi dane - pokud mne skleroza nemyli, tak dane snizila CSSD (krome prerazeni nekterych veci ze snizene do zakladni sazby DPH) - je to pravicova vlada?
zjednoduseni byrokratickych procedur - nevim, snazim se uradum vyhybat, jak to jen jde
pruznejsi regulace (viz Slovensko) - a co si, Kefalin, ... - panove z regulacnich uradu jsou tak pruzni, ze jsou z velke casti na svych mistech od zalozeni uradu (krome reditelu :-D)
pravicova obec - to jako, ze maj v zastupitelstvu prevahu panove z ODS? Pokud ano, pak bych prosil o konkretni priklad, kde to osvobozeni bylo schvaleno! Pojedu se podivat :-D
CTU je kapitola sama pro sebe. Jen se zas od zasu vymeni vedeni a tim to zvadlo.

ad tlachy od teto vlady: jeste jste si nepovsiml, ze tato vlada jeste ani nebyla schvalena parlamentem? :-)))
Ladislav N.
Ladislav N. (neregistrovaný)
20. 8. 2004 18:29 Nový

Re: Jak jednoduché (???)

celé vlákno
Člověče, to vaše počítání... ("snížení daní")

Pokud máte na mysli DPH 22% na 19%, tak nezapomeňte přeřazení většiny komodit ze sazby 5% do 19%. Celkový výběr DPH se od 1.1.2004 zvýšil právě díky vyššímu zatížení zboží - a hlavně služeb - DPH 19% ...

A taky DEN DAŇOVÉ SVOBODY (tj. den, kdy přestáváte vydělávat na stát), se nám posunul na přelom červen/červenec.
Což neznamená nic jiného, než zvýšení daňové zátěže...
melkor
melkor (neregistrovaný)
21. 8. 2004 20:29 Nový

Re: Jak jednoduché (???)

celé vlákno
Vite, ona neni jen DPH ...
Ale co bych Vam vyvracel Vase presvedceni, stejne to nema vyznam, naslednici velkeho guru vsechno vi nejlip :-(
Ladislav N.
Ladislav N. (neregistrovaný)
22. 8. 2004 4:23 Nový

Re: Jak jednoduché (???)

celé vlákno
No právě. Číselné vyjádření konkrétních faktů je těžko napadnutelné. Stačí si ta čísla vyhledat ve statistikách...
Plácat je vždy jednodušší.
john
john (neregistrovaný)
23. 8. 2004 7:11 Nový

Re: Jak jednoduché (???)

celé vlákno
se divim, ze nekteri napadaj jen tuto vladu...
koreny tohoto stavu jsou prece nekde uplne jinde...
co vlastne udelala ODS a jeji "neviditelna ruka" (jen v opozici kdaka jak je vse spatne a nejak zapomina, na sve "chyby" /coz je velice mirne vyjadreni/ v dobe, kdy mela vladni vetsinu)

PS: teto vlade zrovna nefandim, ale ODS s ucelovou vazbou na CSSD(opoz. smlouva) nebo KSCM (volba prezidenta) zrovna nemusim (az vyhraje volby /pokud to teda nebude KSCM, diky chovani soucasnych stran/, tak jsem zvedav co dokaze....
POWERuser.CZ
POWERuser.CZ (neregistrovaný)
24. 8. 2004 11:53 Nový

Re: Jak jednoduché (???)

celé vlákno
Žádná vláda nedokáže nic smysluplného pokud bude myslet pouze a hlavně na sebe a to navíc jen do konce funkčního období. Chtělo by to zpátky nejakého novodobého Karla IV. nebo Masaryka, ti by ten bordel tady vypráskali.
Karel Kocourek
Karel Kocourek (neregistrovaný)
6. 9. 2004 9:09 Nový

Re: Sartori, Ladislav N., Dusan et al.

celé vlákno
Nechapu, proc by hynouci strana nemohla uverejnit svoji "politickou zavet". Misto abyste psali k veci, to jest: "Tento bod mame v programu taky, s timto bodem nesouhlasime, ale, hec, my mame navic jeste tohle a tohle", prohlasite text za irelevantni. Kdyz je to tedy tak irelevantni, jak to, ze vas to vyprovokovalo ke psani komentaru? :-)
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem