Hlavní navigace

Názor k článku Ne manipulátoři, ale packalové od Abe - Ten clanek je brilantne a usmevne napsany, kazdy,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 11. 2001 10:35

    Abe (neregistrovaný)
    Ten clanek je brilantne a usmevne napsany, kazdy, kdo delal v public relations se musi poznat. A korunu mu nasazuji fakt, ze autor je clenem redakce Reflexu, potazmo vydavatelstvi Ringieru, ktere tlaku public relations podleha bezne. Za inzerci se da koupit vse, i v Reflexu.

    No, nakonec to autor spravne napsal: mají nás novináře přečtené. Teď nemyslím naše články, nýbrž naše slabosti a charaktery. Vědí přesně, kolikrát jsme se přes všechny řeči (viz body jedna až devět) přišli na tiskovou konferenci pouze a pouze najíst, kolikrát jsme se nechali pozvat na zajímavou zahraniční cestu (která měla informační hodnotu stejnou jako všechny ty maily, které zuřivě mažu) a kolikrát jsme si s úsměvem dávali do tašky drobné dárky (jakkoliv větu v mailu "Novináři obdrží drobnou pozornost" považuju za nejurážlivější, jakou jde v tomto oboru vymyslet). P.R. agentury dobře vědí, že každou informaci lze dostat do tisku - a je třeba jen zjistit, který novinář to udělá za pozvání na biftek, který za dlouhodobou zápůjčku tiskárny a který za pozvání do Ameriky. Tak mě napadá: možná jsme to my sami, co nás novináře na P.R. agenturách tak štve. Znají naši cenu - a to je hloupější než všechny předcházející hříchy dohromady.

    Tak to skutecne je, poptavka pro inzerci a drobych pozornostech je velka (ze strany novinaru). Bohuzel, novinarina je stejne prohnila jako public relations. A dokud nebudou cesti novinari na urovni zahranicnich (tedy stejne dobre placeni, stejne motivovani a prosevani), bude i public relations vyuzivat nejefektivnejsich prostredku, jak prosadit klientovi zajmy do tisku. Zatim to jde pomoci tricek a chlebicku.

    Milan Kundera napsal jednu moc hezkou vec: Novinarina, je jako reka, ktera myje vsechnu spinu z brehu, ale zivot... zivot se odehrava na brehu. No a public relations jen do te reky pousti dalsi sracky...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).