Nejasnosti kolem čtvrtého mobilního operátora

Včera ohlášený příchod čtvrtého mobilního operátora na český trh zahaluje čím dál větší mlha nezodpovězených otázek. MobilKom získal kmitočty 410 až 430 MHz, které jsou podle Plánu na využití rádiového spektra [PDF, 861 KB] Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) již do značné míry obsazeny pro jiné účely (zejména PMR/PAMR a systémy TETRA).

Včera ohlášený příchod čtvrtého mobilního operátora na český trh zahaluje čím dál větší mlha nezodpovězených otázek. MobilKom získal kmitočty 410 až 430 MHz, které jsou podle Plánu na využití rádiového spektra [PDF, 861 KB] Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) již do značné míry obsazeny pro jiné účely (zejména PMR/PAMR a systémy TETRA).

CIF16

Podle vyjádření ČTÚ, které máme k dispozici, nevydal tento úřad licenci na klasického mobilního operátora. „Nejedná se o plnohodnotnou mobilní síť stejné kvality, jako je síť GSM a UMTS stávajících tří mobilních operátorů. Z hlediska rozsahu přidělených kmitočtů bude moci zmiňovaná společnost poskytovat omezený rozsah služeb založených na techologii CDMA, to je technologie pro mobilní přístup k Internetu,“ řekla nám tisková mluvčí ČTÚ Dana Makrlíková. ČTÚ celou událost vyhodnocuje a připravuje vydání svého stanoviska, k čemuž by mohlo dojít v průběhu zítřejšího dne.

Na druhou stranu, některé indicie naznačují, že by nová síť mohla být skutečnou CDMA sítí třetí generace. Na představu o tom, co bude vstup nového operátora vlastně pro trh znamenat, si tak budeme muset zřejmě ještě chvíli počkat.

Děkujeme Jiřímu Peterkovi za zprostředkování klíčových informací.
1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 11. 1. 2007 15:34

Školení: Landing page jako součást inbound marketingové strategie

  •  
    Jak vytvářet landing page do 1 hodiny
  • Jak postavit na nohy vaše současné landing page
  • Jak vyhodnotit všechny vaše vstupní stránky webu

Detailní informace o školení Landing page jako součást inbound marketingové strategie »