Největší sociální sítě na světě? Facebook je sice jednička, ale…

…je možná dobré vědět, že na druhém a třetím místě vůbec nejsou sítě, které známe a používáme. Podívejte se na rozsáhlý přehled.

Je nepopiratelné, že Facebook je jedničkou mezi sociálními sítěmi. S 1,35 miliardou"měsíčních aktivních uživatelů" s tím lze jenom těžko polemizovat. Byť lze samozřejmě můžeme pochybovat o tom, jak to číslo vlastně Facebook určuje, a jestli se dá za aktivního uživatele považovat někdo, kdo se „alespoň jednou v měsíci přihlásí“. Ostatně – co to vlastně znamená ono „přihlásí“? 

Podobně tomu bude s počtem uživatelů YouTube (1 miliarda), kde je ale dost jasné, že jde o největší video službu na světě. A poměrně populární Vine, které občas nabízí i docela zajímavý obsah, je světelné roky za ním.

Daleko zajímavější je ale podívat se na další sociální sítě a média, protože na druhém a třetím místě nenajdete nic, co bychom v našich zeměpisných šířkách příliš znali či dokonce používali. 

Více než půl miliardy

QQ (829 milionů) a QZONE (645 milionů) jsou čínské sociální sítě – to první je chatovací a komunikační služba, druhé klasická sociální síť. Prostoru mají dost – v Číně je totiž Facebook zakázaný. A na celosvětovém internetu je něco přes 2,5 miliardy lidí (udává se číslo mezi 2,5 až 3 miliardami) a prakticky dvě miliardy by měly být „sociální“ (ale uvádí se i 2,3 miliardy).

QZONE

Zrovna QQ bychom přitom mohli používat i my. Má mezinárodní ambice a i mobilní klient je dostupný v jiných jazycích, než v tom původním. A navíc jak QQ, tak QZONE patří jednomu provozovateli – čínskému Tencentu.

Na čtvrtém místě najdete Whatsapp s 600 miliony uživatelů – to je opět další „chatovací“ aplikace (a podobně Instagram, na který také časem narazíme), která je pouze mobilní. Zajímavé na Whatsapp navíc je, že patří Facebooku.

O dost méně uživatelů má Wechat (438 milionů uživatelů) či Google+ (343 milionů uživatelů), u kterého je dobré připomenout, že „uživatelů“ bude mít po vynucené migraci YouTube a dalších krocích Googlu podstatně více, možná i přes miliardu. Ale tady je řeč o aktivních uživatelích. Do kategorie 500+ podle všeho patří také Shazam (500 milionů).

Nad 300 milionů ještě najdete Linkedin (313 milionů).

300 milionů a méně

Jakkoliv BitTorrent není vyložené sociální síť, můžeme ho zkusit započítat také – s odhadovanými 300 miliony uživatelů je určitě zajímavou službou. Stejné číslo mimochodem Dropbox, který sice není sociální sítí, ale určitě se vyplatí ho uvést. A také iCloud od Apple.

Následují Skype (také 300 milionů, mimochodem patří Microsoftu), Twitter (284 mi­lionů), iMessage (zprávy a chat od Applu, 250 milionů), Tumblr (230 milionů, blogovací systém oblíbený mezi mladými lidmi i v ČR), Facebook Messenger (200 milionů) a Instagram (200 milionů a také patří Facebooku). Mohou sem ale patřit i některé mobilní aplikace, které jsou založené na sociální funkčnosti – což může být třeba Camera360 (250 milionů uživatelů této aplikace). 

Baidu Tieba

S přídavkem „bohužel“ najdete přes 200 milionů uživatelů i na Badoo (227 milionů), které vyrostlo na automatickém vytváření profilů lidem, aniž by je založili, a řadě dalších zvláštních nápadů. Následuje například Baidu Tieba (200 milionů, opět čínské), kde se ale také setkáte s údajem o 300 milionech uživatelů měsíčních a jedné miliardě celkem.

Pokud už byla řeč o Dropboxu (300 milionů), tak je na čase zmínit i Google Drive, kde je udáváno číslo 190 milionů a samozřejmě původní SkyDrive (250 milionů loni, dnes určitě neporovnatelně více, již jako OneDrive).

Pokračovat můžeme u Causes (186 milionů), Line (170 milionů, další chatovací aplikace, někde ale také 490 milionů), Sina Weibo (157 milionů, další čínské), Kik Messenger (150 milionů),  Yelp (139 milionů), Vimeo (135 milionů), Ask.fm (130 milionů), Reddit (112 milionů), Viber (105 milionů, ale 608 milionů registrovaných), Vkontakte (100 milionů, ruská jednička) a Snapchat (100 milionů), který je na tom stejně jako Evernote či Steam.

Záplava menších. Sítí, médií i služeb

Pod stovkou  milionů najdete Flickr (92 milionů, fotografie patřící k Yahoo), Flipboard (90 milionů, čtení a příjem obsahu), About.com (85 milionů), Kiip (74 milionů), Pandora (76 milionů, internetové rádio, které samozřejmě v Česku nenaladíme), Odnoklassniki (65 milionů), Pinterest (70 milionů a obrázky, nic než obrázky), SlideShare (60 milionů), (Foursquare (55 milionů a na úspěšné cestě k zániku) se stejným počtem uživatelů jako Minecraft (teď už také patřící Microsoftu) či Twitch (nedávno  koupený Amazonem). A z těch nad padesát ještě třeba Netflix (53 milionů).

Twitch

Pokračujme: Kakaotalk (50 milionů, ale někdy je udáváno i 154 milionů), Waze (50 milionů, navigace patřící Google), Spotify (50 milionů, z toho 12,5 milionů platících), Last.fm (40 milionů, ale už moc budoucnost nemá), Vine (40 milionů, video služba Twitteru), dnes již prakticky mrtvé MySpace (36 milionů), DeviantArt (32 milionů členů, obrázky, fotky, kresby, design) nebo Bloglovin (30 milionů, jde o blogovací systém).

Ale také zde bude řada daleko menších sítí a médií. Feedly (15 milionů, náhrada a pokračování Google Readeru), Xing (14 milionů, německá sociální síť), BeeTalk (10 milionů, mobilní chatovací aplikace), Fancy (také 10 milionů, podobné Pinterestu), rdio (10 milionů, hudba) či Tinder (10 milionů denních aktivních, seznamka).

KL_NOMINACE

Znáte ale například Path (5 milionů denních aktivních), Quora (2,9 milionu), 500px (2,5 milionu podle posledních dostupných informací)? A co třeba Bebo (3 miliony, další chatovací aplikace) nebo Whisper (2 miliony)?

Poznámka: V původním přehledu od WeAreSocial některé další sociální sítě chyběly, takže byl vhodný čas na doplnění. Zdroji čísel jsou samozřejmě většinou společnosti samotné, jejich údaje nejsou ověřené a nemají jednotné metriky. Na konci žebříčku najdete ve skutečnosti stovky sítí, médií a služeb, jejichž známost v Česku je prakticky nulová a uvádět je všechny by nešlo.

14 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 18. 10. 2015 21:32

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »