Pokus Twitteru o vstup do hudby s názvem #music najdete na music.twitter.com a jako samostatnou aplikaci pro iPhone. Funguje tak, že z iTunes stahuje ukázky skladeb a ze Spotify a Rdio stahuje skladby celé (za předpokladu že tam máte účty, což je v naší domovině poměrně problematické).
Posbírané poté poskytuje v přehrávači, který můžete buď používat jako „rádio“ (prostě poslouchat, třeba jako kdybyste používali Pandoru) nebo ho využít k objevování něčeho nového.
Všechno by to bylo skvělé, kdyby to fungovalo. Twitter sám o sobě zjevně není dostatečně dobrý k tomu, aby něco takového mohl zprovoznit ve světovém měřítku. Pro české uživatele je tam prostě prázdno. Paradoxně je tam prázdno i v Trending, kde by jistě nebyl problém „něco“ ukazovat.
Těžko říct, proč tomu tak je, zejména pokud berete v úvahu, že „Popular“ by mělo být dostatečně globální. Je možné, že #Music je závislé na tom, jestli ho začnou používat lidé, které vy sledujete. Ale o tomto omezení není v #Music ani zmínka.
K používání #music se musíte mimochodem přihlásit (mít dostatek inteligence na to, abyste klikli na ozubené kolečko a pochopili, že bez přihlášení to nepůjde), protože to není „sám Twitter“, ale další aplikace. Celkově je ale celá trochu zvláštní – Suggested (návrhy, které „umělce“ byste měli sledovat) je také prázdné, Emerging rovněž. Přitom právě Emerging by mělo z Tweetů dokázat „vyzobávat“ tipy na něco, co je opravdu nové a trendující.
Zjevný zásadní problém prostě bude to, že opět žijeme ve špatné části světa. A pro něco jako Česko (které ostatně Twitter geograficky ignoruje a v geolokaci ho, stejně jako Slovensko, prostě nenajdete) podobná služba není určena. Možná by ale bylo potom vhodné tam něco takového napsat. Stejně jako varovat, že i kdyby služba náhodou začala fungovat, stejně budeme mít smůlu. #music založené na Spotify a Rdio prostě moc v Česku stejně použít nepůjde.
PS: Aplikace Twitter #music by měla fungovat i pro iPad, bohužel stáhnout z App Store stejně nejde, protože je určena pouze po U.S. Store. Takže to nakonec vypadá, že prostě Twitter jenom poněkud zapomněl, že #music je určeno pouze pro tamní trh. A všichni ostatní mají smůlu.