Německý antimonopolní úřad vyšetřuje Amazon kvůli cenovému diktátu

Po skandálu se špiclováním zaměstnanců, čelí Amazon v Německu obvinění, že si zavazuje obchodníky, aby neprodávali identické zboží jinde levněji než na Marketplace.

Americká firma Amazon čelí v Německu v krátké době již druhému velkému problému. Minulý týden vyšlo najevo, že sezónní pracovníci, kteří Amazonu pomáhali zvládnout předvánoční horečku, byli pod neustálým dohledem bezpečnostní agentury, jejíž zaměstnanci je zastrašovali a šikanovali.  

Nyní se dostal Amazon do hledáčku německých úřadů kvůli podmínkám, které vyžaduje od obchodníků, aby mohli své zboží nabízet na Amazon Marketplace. Podle spolkového antimonopolního úřadu podmínky, které musejí obchodníci odsouhlasit, porušují německé zákony.

Vyšlo totiž najevo, že obchodníci, kteří chtějí prodávat své zboží prostřednictvím Marketplace se musí zavázat, že nebudou nikde jinde na Internetu nabízet identické zboží levněji než právě na Amazonu. Podle šéfa úřadu ale Amazon tímto požadavkem nepřiměřeně zasahuje do konkurenčního boje.

EBF16

Antimonopolní úřad zahájil prověřování a hodlá postupně kontaktovat téměř 2,5 tisíce německých obchodníků, kteří na Amazonu prodávají, aby zjistil, zda firma vyžaduje garanci nejnižší ceny plošně. V případě, že úřad pochybení prokáže, bude muset Amazon problematické ustanovení ze smluv s obchodníky vyškrtnout a zřejmě se nevyhne ani pokutě.

Zdroj: AP

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 5. 2013 10:57

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »