Německým startupem roku je náhrada krejčovského metru Upcload.com

Abyste si při nákupu oblečení online vybrali pokaždé správnou velikost. To je cíl berlínské firmy, která letos vyhrála soutěž o nejlepší nový německý projekt na internetu. Představíme vám i pět dalších finalistů, kteří se mohou stát inspirací pro vaše vlastní podnikání.

Džíny, trička, svetry, pohorky a dokonce i obleky nakupuje na internetu čím dál víc lidí. Podle čísel z podzimní konference e-fashion se celosvětově prodá přes internet osm procent veškerého textilu. To představuje tržby 31 miliard dolarů. V Česku se loni přes internet prodaly oděvy za dvě miliardy korun a segment roste o 10 až 20 procent ročně.

Zákazníci přitom narážejí na zásadní problém: jak si před objednáním na internetu ověřit, že jim vybraný kus garderoby opravdu sedne? Problém se snaží po celém světě vyřešit vícero startupů. Zatímco například virtuální zkušební kabinka fits.me, do níž investuje mimo jiné estonská vláda, chce po uživateli, aby vzal do ruky krejčovský metr a změřil si obvod krku, pasu a hrudníku, vítězný německý Upcload se komplikovanou proceduru snaží zjednodušit.

Modelka předvádí, jak jí systém bere míru na šaty. Cédéčko se používá jako všem běžně dostupné měřítko.
Autor: Upcload.com

Modelka předvádí, jak jí systém bere míru na šaty. Cédéčko se používá jako všem běžně dostupné měřítko.

Stačí mu webkamera a standardní cédéčko. Uživatel si ho přidržuje před různými částmi těla jako měřítko. Vyfotí se, snímky nahraje do systému, ten spočítá všechny potřebné rozměry a v e-shopech pak doporučuje, které oblečení zákazníkovi padne jako ulité, a varuje před tím, v čem bude vypadat jako pytel od brambor.

Služba běží zatím v uzavřené beta verzi, proto si ji nemůžete hned vyzkoušet, můžete se ale zapsat do fronty zájemců. V německé soutěži Startup roku získal Upcload první místo díky hlasům 11 z 39 porotců.

Jednu z významných soutěží německých startupů zorganizoval popáté server Deutsche Startups. Nominováno je dvanáct začínajících projektů spuštěných v uplynulých dvanácti měsících. Kritériem pro jejich výběr je, zda přišly na trh s odvážnou, do té doby nevídanou vizí či nápadem, nebo zda se jim podařilo nastolit nový trend.

Prvních šest finalistů jsme si představili minulý týden, zbývají jsou ve stručnosti zde:

Lieferheld – doručování jídla do domu. Uživatel zadá poštovní směrovací číslo a objeví se mu nabídka místních restaurací nabízejících rozvoz jídel do dané lokality. Zákazník má přístup ke svým starším objednávkám, které může snadno zopakovat. Komfortní je také doprovodná mobilní aplikace. Provozovatelé restaurací můžou nejaktivnějším zákazníkům nabízet různé slevy a jiné speciality.

Affiliprint – tisk slevových a jiných reklamních kuponů na zakázku. Obchodníci a podnikatelé si tu mohou sami jednoduše navrhnout a objednat tisk slevových kupónů. Každý z nich může být opatřen jedinečným kódem. Sledování výkonu kampaně a vyúčtování má pak vydavatel kupónů kdykoli k dispozici v přehledné online podobě.

Musicplayr – další nový pohled na hudbu na webu. Uživatelé si můžou vytvářet vlastní hudební knihovnu, playlisty z písniček, které najdou na serverech YouTube, Vimeo, Soundcloud a Dailymotion, případně embedované hudební soubory z blogů. Svůj hudební vkus pak můžou porovnávat s ostatními, doporučovat si a sdílet písničky. Funguje tu podobný systém „sledování“ jako na Twitteru. Nahrávání vlastních mp3 je možné, ty však zůstávají soukromé a nelze je sdílet. Brzy chce firma nabídnout prémiové placené funkce a lepší propojení s hudbou, kterou lidé sdílejí na Twitteru a Facebooku.

UX16

MyDryclean – online čistírna. Objednáním z webu nebo z aplikace z mobilního telefonu lze kdekoli v Německu objednat služby kvalitních čistíren s vyzvednutím a odevzdáním zakázky u zákazníka doma.

Zitra – velkoobchodní B2B tržiště, kde mohou maloobchodníci nakupovat s velkými slevami zboží do svých obchodů, především oblečení, módní doplňky a elektroniku.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 12. 2011 15:08
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »