Nová analytika, možnosti upravovat si obchod podle svých představ a integrace zákaznické podpory. To slibuje novinka od NetDirectu. Po dotestování by měla být nová platforma, jak tomu v NetDirectu říkají, k dispozici od března všem více než 2300 e-shopům ve stáji firmy.
„Vývoj nové platformy trval kolem dvou let. Investovali jsme do něj řádově miliony korun,“ říká Marek Krška z NetDirectu. Spolupracovali přitom s agenturou H1, která dostala na starost nový systém administrace.
Šablonové e-shopy jsou na vzestupu. A všímají si toho i investoři. NetDirect už před dvěma lety koupilo Allegro a v Shoptetu také nedávno posílil svůj vliv Ondřej Tomek, který už v něm drží 70 procent. Firma má odhadovanou hodnotu kolem tří milionů dolarů.
Podle analýzy Shoptetu využívá jejich a jim podobné služby už 56 procent tuzemských obchodů. Zhruba 38 procent e-shopů si postavili obchodníci na open source a asi 6 procent jich vzniklo na míru.
Kamenem úrazu se při provozování e-shopu zhruba pro tři čtvrtiny majitelů stane neznalost online marketingu. „Mezi lidmi stále panuje představa, že založit si e-shop je záležitostí jednoho odpoledne. Až tak jednoduché to ale není. Je potřeba se předem velmi dobře připravit na všechny možné situace, které mohou nastat,“ říká Miroslav Uďan.