Netflix to v Evropě bude mít těžké. Televize mu nechtějí prodat práva na nejpopulárnější pořady

Veleúspěšná americká on-line půjčovna Netflix v posledních letech přechází od svého původního obchodního modelu zasílání neomezeného počtu DVD s filmy poštou za měsíční předplatné ke streamování videa na vyžádání do počítačů, tabletů, mobilů a televizí. Ve Spojených státech je tak populární, že podle některých odhadů tvoří až čtvrtinu provozu v tamních datových sítích. Plánovaná expanze do Evropy však nebude pro Netflix vůbec jednoduchá.

Veleúspěšná americká on-line půjčovna Netflix v pos­ledních letech přechází od svého původního obchodního modelu zasílání neomezeného počtu DVD s filmy poštou za měsíční předplatné ke streamování videa na vyžádání do počítačů, tabletů, mobilů a televizí. Ve Spojených státech je tak populární, že podle některých odhadů tvoří až čtvrtinu provozu v tamních datových sítích. Plánovaná expanze do Evropy však nebude pro Netflix vůbec jednoduchá.

Podle agentury Bloomberg se v Británii nedohodla s provozovatelem televize ITV a v její nabídce proto bude chybět na ostrovech velmi populární historický seriál Downtown Abbey. BBC zase souhlasila s nasazením úspěšného motoristického pořadu Top Gear až šest měsíců po odvysílání.

Netflix se chystá nabídnout své služby v Británii začátkem příštího roku. Po krachu jednání ve Španělsku se rozhodl, že do dalších evropských zemí prozatím expandovat nebude. „V Evropě se Netflix musí o digitální obsah poprat s kabalou mocných vysílacích organizací, kterým patří práva k populárnímu obsahu a mají již vlastní systémy pro on-line streamování videa,“ podotýká agentura Bloomberg. 

EBF16

Netflix se snaží zahraniční expanzí utéct problémům, jimž letos čelí na domácí půdě. Po změně cen přišel o 800 tisíc z 23 milionů předplatitelů a jeho akcie se propadly o 58 procent. Přesto má z minulých let dost peněz na mohutné investice do dalšího rozvoje, na konci třetího čtvrtletí to bylo 365 milionů dolarů v hotovosti. V září se otevřel zákazníkům v Latinské Americe a Karibiku, takže už operuje v 41 zemích. Na starém kontinentu to ale bude mít podstatně těžší. CEO Netflixu Reed Hastings přirovnává situaci na trhu internetového VOD ke studené válce a k závodům ve zbrojení.

Zdroj: Bloomberg

11 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 13. 1. 2012 11:41

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »