NetMonitor: mobilně přistupuje k webu asi každý pátý český uživatel

Počet stránek zobrazených na mobilních zařízeních však činí jen něco přes dvacetinu celkového objemu.

Netmonitor poprvé zahrnuje do auditovaných měsíčních výsledků mobilní návštěvnost českých webů, a to za leden, kdy měření spustil na ostro. Do výzkumu je zatím zapojeno třicet mobilních webů, především zpravodajských a odborných médií a některých služeb. Měří se však i mobilní přístupy na weby běžné.

Návštěvnost předních českých mobilních webů (RU pouze z ČR, leden 2013)
Autor: Netmonitor

Návštěvnost předních českých mobilních webů (RU pouze z ČR, leden 2013)

Netmonitor v lednu naměřil 1,4 milionu mobilních uživatelů. Ti na měřených mobilních webech zobrazili 270 milionů stránek, a z běžných webů si zobrazili 230 milionů stránek. Dohromady to představuje 5,5 % celkového objemu zhlédnutých stránek. Podíl mobilních přístupů na běžné weby se přitom web od webu dosti různí — od několika procent až po pětinu. S rostoucí oblibou tabletů nebo výkonných nadměrných telefonů lze přitom čekat další nárůst mobilních přístupů k běžným webům.

KL_NOMINACE

Netmonitor upozorňuje, že zmíněných 1,4 milionu mobilních návštěvníků nelze připočíst k běžně změřeným unikátním návštěvníkům českého webu. Zatím neumí zjistit průnik obou množin, a tedy ani celkový počet jedinečných uživatelů českého webu včetně pouze mobilních. Lze se jen dohadovat, že většina lidí přistupuje k webu oběma měřenými způsoby.

Přístupy podle zařízení (pouze z ČR, leden 2013)
Autor: Rankings.cz

Přístupy podle zařízení (pouze z ČR, leden 2013)

Výkonná ředitelka SPIR Kateřina Hrubešová slibuje v tiskové zprávě, že mobilní měření bude oproti prozatím omezenému rozsahu dále rozvíjeno tak, aby bylo „použitelné pro plánování a technicky odpovídalo požadavkům trhu; tedy aby byla dostupná sociodemografie uživatelů, byly měřeny stránky s responsivním designem, využívanost mobilních aplikací a podobně.

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »