NetMonitor změnil metodiku měření, nově zohledňuje i Google a Facebook

SPIR ve statistikách za leden poprvé v historii přichází se souhrnnou návštěvností celého českého Internetu. Součástí je i sledovanost videoobsahu a návštěvnost z mobilů.

Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) zveřejnilo výsledky měření návštěvnosti českého Internetu za leden. Díky upravené metodice se do statistik poprvé v historii započítávaly i weby, které nejsou součástí měření NetMonitoru. Statistiky celkové návštěvnosti českého Internetu za leden tak reflektují i čas, který uživatelé stráví na zahraničních webech typu Google a Facebook.

Podle výkonné ředitelky SPIR Kateřiny Hrubešové ale uživatelé mimo měřená média netráví svůj čas jen na nich:

Neauditovaný internet zahrnuje významné korporátní stránky, online hry, eshopy, erotiku a další oblasti, které NetMonitor doposud nezohledňoval. Jsou to služby, které nemají ambici být měřené v NetMonitoru a veřejně zobrazovat svoji návštěvnost, upozorňuje Hrubešová.

Kromě toho jsou od ledna součástí oficiálních měsíčních dat NetMonitoru i data o sledovanosti streamovaného videoobsahu včetně sociodemografického profilu diváků. Současně bylo také spuštěno oficiální měření návštěvnosti z mobilních zařízení.

SPIR byl dlouhodobě kritizován za to, že jeho statistiky obsahují pouze data českých subjektů, které se přihlásí do NetMonitoru. Nová metodika ukázala, že ve skutečnosti tráví Češi na Internetu podstatně více času, než doposud výstupy NetMonitoru uváděly.

Průměrný strávený čas na internetu na jednoho uživatele za měsíc (ATS) v důsledku rozšíření monitoringu vzrostl v lednu z 30,5 hodin na 58,6 hodin. Celkový počet zhlédnutých stránek se přibližně zdvojnásobil z 9,3 na 19,8 miliard stránek.


Autor: Netmonitor

Zajímavé také je, že díky nové metodice vzrostl počet reálných uživatelů o 200 tisíc. Jde o uživatele, kteří nenavštěvují žádné médium zapojené do měření NetMonitoru.

NetMonitor dosud z metodických důvodů nemohl uvádět souhrnnou návštěvnost celého českého internetu. Dnešní změnou konečně budeme mít kompletní údaje, což by mělo poskytnout relevantnější pohled na význam jednotlivých mediatypů. Například při zohlednění celkové návštěvnosti se internet v konzumaci významně přiblíží televizi, vysvětluje Ján Simkanič, předseda výkonné rady SPIR.

Streamované video

Z výsledků sledovanosti streamovaného videa vyplývá, že uživatelé v lednu nejvíce klikali na videa na serveru Stream.cz. Ten zaznamenal přes 52 milionů zahájených přehrávání při necelých 2,2 milionech reálných uživatelů.

Zpravodajský server Novinky.cz se při necelých dvou milionech reálných uživatelů může pochlubit více než 22 miliony zahájených přehrávání. Na Stream.cz strávil reálný uživatel sledováním videa v průměru 37 minut za celý měsíc. Na Novinkách to bylo necelých 11 minut.

CIF16

Netmonitor - výsledky měření streamovaného videa leden 2013
Autor: Netmonitor

Netmonitor – výsledky měření streamovaného videa leden 2013

Naopak sledováním streamovaných videí na veřejnoprávní televizi, ocko.tv, televizi Prima, či hudební televizi Mixer od Seznamu, strávil reálný uživatel v lednu průměrně více než tři hodiny.

Zdroj: tisková zpráva a Netmonitor

7 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 27. 2. 2013 12:17

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »