Hlavní navigace

New Media Inspiration: Jak politické strany komunikují na Facebooku, když skončí kampaň

21. 1. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Jan Perla z OgilvyInteractive představil na konferenci New Media Inspiration výzkum komunikace politických stran. Zajímavé na něm je, že nejprve sebral data v květnu před volbami 2010, po sedmnácti měsících se k nim vrátil a srovnal je se stavem z listopadu 2011. Počet uživatelů Facebooku s volebním právem ve sledovaném období vzrostl z 2,078 na 2,932 milionu. Zatímco před volbami chápaly strany Facebook jako další komunikační kanál volební kampaně, v prvních měsících po volbách přestaly skoro…

Jan Perla z OgilvyInteractive představil na konferenci New Media Inspiration výzkum komunikace politických stran. Zajímavé na něm je, že nejprve sebral data v květnu před volbami 2010, po sedmnácti měsících se k nim vrátil a srovnal je se stavem z listopadu 2011.

Počet uživatelů Facebooku s volebním právem ve sledovaném období vzrostl z 2,078 na 2,932 milionu. Zatímco před volbami chápaly strany Facebook jako další komunikační kanál volební kampaně, v prvních měsících po volbách přestaly skoro úplně přispívat, s výjimkou Strany zelených.

Největší procentuální změnu v počtu fanoušků zaznamenala ČSSD, vzrostla o 253 procent. Začínala však na relativně nízkém čísle 659. Zdaleka nejvíc fanoušků měla v listopadu má TOP09: 47 tisíc, druhá ODS 21 tisíc, třetí VV jako jediná několik set fanoušků ztratila a spadla pod dvacet tisíc.

Zatímco ostatní politické strany dřímají, ČSSD v listopadu 2011 razantně zvýšila počet příspěvků – tak, že to hraničí se spamování. Nárůst počtu příspěvků činí 350 procent a jde průměrně o osm statutů za den. Naproti tomu ODS zveřejňovala pouze čtyři příspěvky za měsíc – to je oproti volební kampani pokles o 90 procent. Jedinou českou parlamentní stranou, která na Facebooku oficiální stránku nemá, je KSČM.

BRAND24

Místo, aby komunikovaly přímo na Facebooku, snaží se strany především zvyšovat návštěvnost svých webů. Originální statusy, multimediální nebo interaktivní příspěvky tvoří jen zanedbatelnou část.

„Kromě ODS se strany postupně naučily komunikovat s voliči průběžně. Uvědomily si rozdíl mezi kampaní a běžnou každodenní komunikací,“ shrnul výsledky Jan Perla.    

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).