Hlavní navigace

Prodávat digitálně se „New York Times“ daří stále lépe

2. 8. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Společnost vydávající The New York Times a Boston Globe získala již 738 tisíc digitálních předplatitelů a za první letošní pololetí od nich vybrala už přes 75 milionů dolarů.

Vydavateli The New York Times sice stále ještě celkové příjmy trochu klesají, ale digitální předplatné mohutně roste a dá se říci, že postupný přechod na „digitál“ společnosti vychází. Digitální předplatné bude pro ni v budoucnu stále významnější. Nejenže nezadržitelně klesají příjmy z šíření tisku, ale stále obtížnější je získávat také internetovou reklamu.

Společnost The New York Times Company, obchodovaná na NYSE, vydala včera v New Yorku své výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí 2013. Vedle The New York Times vydává také podstatně méně významný The Boston Globe. A dále International Herald Tribune. Tato letitá značka se však na podzim nadobro odporoučí do dějin a nahradí ji prostě International New York Times.

Celkové čtvrtletní tržby společnosti meziročně klesly o 0,9 % na 485,4 milionu dolarů. Příjmy z distribuce přitom meziročně vzrostly o 5,1 %, zatímco příjmy z inzerce o 5,8 % poklesly.

Na čistě digitálním předplatném a digitálních produktech (čtecích aplikacích) společnost za čtvrtletí utržila 38,3 milionu dolarů, meziročně více o 44,1 %. Za první pololetí 2013 činí celkové tržby z „digitálu“ už 75,1 milionu dolarů, a to je dokonce o 51,7 % více než za první pololetí loňské.

Společnost uvádí, že ke konci června měla asi 699 000 předplatitelů digitálních vydání TimesIHT, meziročně o 35 % více. Boston Globe odebíralo digitálně 39 000 platících, meziročně o téměř 70 % více.

Příjmy z inzerce v tisku spadly společnosti o 6,8 % a v digitálu o 2,7 %. V druhém čtvrtletí utržila za digitální inzerci 51,2 milionu dolarů. Podíl digitální inzerce se na celkových tržbách z inzerce přitom meziročně zvýšil z 23,9 % za loňské druhé čtvrtletí na 24,7 % za letošní.

BRAND24

Společnost nadále tlačí také na snižování provozních nákladů. Celkově je účetně snížila meziročně o 3,1 % na čtvrtletních 431,9 milionu dolarů.

Vykázala tedy čtvrtletní provozní zisk 53,4 milionu dolarů oproti 44,1 milionu za stejné období před rokem.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).