Vydavateli The New York Times sice stále ještě celkové příjmy trochu klesají, ale digitální předplatné mohutně roste a dá se říci, že postupný přechod na „digitál“ společnosti vychází. Digitální předplatné bude pro ni v budoucnu stále významnější. Nejenže nezadržitelně klesají příjmy z šíření tisku, ale stále obtížnější je získávat také internetovou reklamu.
Společnost The New York Times Company, obchodovaná na NYSE, vydala včera v New Yorku své výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí 2013. Vedle The New York Times vydává také podstatně méně významný The Boston Globe. A dále International Herald Tribune. Tato letitá značka se však na podzim nadobro odporoučí do dějin a nahradí ji prostě International New York Times.
Celkové čtvrtletní tržby společnosti meziročně klesly o 0,9 % na 485,4 milionu dolarů. Příjmy z distribuce přitom meziročně vzrostly o 5,1 %, zatímco příjmy z inzerce o 5,8 % poklesly.
Na čistě digitálním předplatném a digitálních produktech (čtecích aplikacích) společnost za čtvrtletí utržila 38,3 milionu dolarů, meziročně více o 44,1 %. Za první pololetí 2013 činí celkové tržby z „digitálu“ už 75,1 milionu dolarů, a to je dokonce o 51,7 % více než za první pololetí loňské.
Společnost uvádí, že ke konci června měla asi 699 000 předplatitelů digitálních vydání Times a IHT, meziročně o 35 % více. Boston Globe odebíralo digitálně 39 000 platících, meziročně o téměř 70 % více.
Příjmy z inzerce v tisku spadly společnosti o 6,8 % a v digitálu o 2,7 %. V druhém čtvrtletí utržila za digitální inzerci 51,2 milionu dolarů. Podíl digitální inzerce se na celkových tržbách z inzerce přitom meziročně zvýšil z 23,9 % za loňské druhé čtvrtletí na 24,7 % za letošní.
Společnost nadále tlačí také na snižování provozních nákladů. Celkově je účetně snížila meziročně o 3,1 % na čtvrtletních 431,9 milionu dolarů.
Vykázala tedy čtvrtletní provozní zisk 53,4 milionu dolarů oproti 44,1 milionu za stejné období před rokem.