Newsweek se po roce digitáního vycházení vrací zpět k papíru

Americký zpravodajský týdeník skončil s vydáváním tištěné podoby na konci roku 2012. Vydavatel teď chystá její obnovení.

Před rokem se americký časopis Newsweek se světem tištěné žurnalitiky loučil obálkou s hashtagem #LastPrintIssue, po roce se ale k papíru vrací.

Tištěný Newsweek má začít znovu vycházet v lednu či v únoru 2014, bude mít 64 stran a bude spoléhat na předplatné od čtenářů víc než na příjmy z reklamy. V rozhovoru s redaktory New York Times to řekl současný šéfredaktor Newsweeku Jim Impoco

„Model předplatného bude bližší listu The Economist než například časopisu The Times,“ upřesnil Impoco. „Vnímáme jej jako prémiový produkt,“ dodal. Cena předplatného proto má být také vyšší, než byla v minulosti. Za první rok chce Impoco přilákat aspoň 100 tisíc předplatitelů.

Z papíru do onlinu a zpět

Newsweek byl po The Time druhým největším americkým zpravodajským týdeníkem a vycházel od roku 1933. Nejlepší časy zažil na začátku 90. let, kdy měl až 3,3 milionu čtenářů. Pak ovšem přišel rychlý pád. Úbytek čtenářů nakonec vedl k tomu, že v roce 2010 časopis (včetně pohledávek ve výši 40 milionů USD) od vydavatele (The Washington Post) odkoupil za 1 USD podnikatel Sidney Harman.

Na konci roku 2010 se Newsweek spojil s zpravodajsko-názorovým webem The Daily Beast. Ve firmě, která týdeník vydávala, si Harman ponechal 50% podíl, druhou polovinu vlastnila firma IAC/InterActiveCorp, vydavatel The Daily Beast. Propojení rychlého webového zpravodajství s hlubšími texty v tištěném vydání ale nebylo moc úspěšné. Newsweek navíc změnil zaměření a kromě politických témat začal pokrývat také populárnější a masovější události. 

Časopis tak dál prodělával. Na konci loňského roku vydavatelství oznámilo, že z ekonomických důvodů tištěnou verzi úplně přestane vydávat a soustředí se na online podobu magazínu nazvanou Newsweek Global. Týkalo se to ovšem zejména amerického vydání, v Evropě, jižní Americe či v Asii Newsweek stále vychází i na papíře – na základě licence jej ovšem vydávají jiná vydavatelství.

EBF16

Ani přechod k digitálnímu publikování ale nepomohl a letos v srpnu časopis za neznámou cenu odkoupila firma IBT, se kterou přišel do Newsweeku nový šéfredaktor Jim Impoco.

Zdroj: Newsweek Plans Return to Print

Školení SEO - jak na optimalizaci pro vyhledávače

  •  
    Analýza klíčových slov - jaká slova vybrat.
  • Metody linkbuildingu - jak získat zpětné odkazy.
  • Vyhodnocování SEO - nesledujte jen pozice.

Detailní informace o školení SEO »