Hlavní navigace

Nominujte své oblíbené internetové projekty do Křišťálové Lupy 2009

3. 8. 2009
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: 74287
Čtvrtý ročník populární ankety Křišťálová Lupa, v níž můžete hlasovat pro své oblíbené internetové projekty, začíná právě dnes. Ode dneška můžete až do 6. září nominovat své favority do konečného hlasování.

Anketa Křišťálová Lupa letos vstupuje do čtvrtého roku své existence. Během tří předchozích let se stala známou nejen mezi lidmi z oboru, ale doslova i mezi nejširší veřejností, a setkává se se stále rostoucím ohlasem. V loňském ročníku hlasoval dosud nejvyšší počet čtenářů, a to 60 000. Její cíl je stále stejný: Najít a ocenit nejoblíbenější internetové projekty v Česku, upozornit na úspěšná či inovativní řešení a zaměřit pozornost na události, které mají vliv na celé internetové prostředí v Česku.

Letošní ročník přinese několik poměrně zásadních novinek, a to jak ve výběru kategorií, tak i v hlasování a v nominacích. Hlavní tíha volby je svěřena, jako v předcházejících ročnících, čtenářům a odborné veřejnosti. Právě vy, čtenáři, můžete nominovat své nejoblíbenější weby či projekty, a to ve všech kategoriích. Z vašich nominací postoupí vždy pět nejčastěji nominovaných do závěrečného hlasování, z něhož vyjdou koneční vítězové. Ve třech hlavních kategoriích, tedy Projekt roku, Osobnost roku a Anticena, vybere konečné vítěze, jak je již zvykem, odborná porota.

Největší novinkou letošního ročníku je takzvaný expertní panel. Expertní panel vytvoří novináři, publicisté a blogeři, kteří mají sledování českého webu téměř „v popisu práce“ a jsou s ním v denním intenzivním kontaktu. Expertní panel bude mít možnost doplnit čtenářské nominace o „divokou kartu“ a jeho úkolem je upozornit na neotřelá, inovativní či jinak zajímavá řešení, která by při pouhém hlasování o popularitě mohla takříkajíc „spadnout pod stůl“. Expertní panel rovněž zásadním způsobem ovlivní nominace, z nichž bude vybírat odborná porota. Nominace pro závěrečné hlasování tak budou obohaceny o další úhel pohledu.

Provozovatelé nominovaných projektů díky Křišťálové Lupě získají cennou zpětnou vazbu od svých uživatelů i od lidí „z oboru“, a koneckonců je pro ně samozřejmě věcí nemalé prestiže, mohou-li se nakonec pochlubit vítěznou trofejí. A jak se ukázalo v loňském ročníku – i Anticenu někdo ocení!

Zavzpomínat na loňské vítěze a průběh ankety můžete nad stránkami Křišťálové Lupy. Slavnostní vyhlášení, profesionálně vedené již „tradičním“ moderátorem Jakubem Železným, nepostrádalo vtip a spád.

Křišťálová Lupa 2008

Kompletní výsledky loňského ročníku ankety i s fotogalerií najdete na stránkách ankety.

Křišťálová Lupa 2009

Čtvrtý ročník přináší poměrně dost změn. Některé už byly představeny (Expertní panel), pojďme si představit ty další.

Hlavní změnou je přepracování kategorií, kde kromě tří hlavních kategorií nezůstal, obrazně řečeno, kámen na kameni. Vyslyšeli jsme kritické hlasy, které považovaly některé kategorie za zastaralé a nereprezentativní. Kategorií je tentokrát jedenáct, tedy o jednu méně než loni, ale pokrývají mnohem širší spektrum služeb. Pojďme si je podrobněji představit:

  • Vyhledávače a databáze – nástroje a služby pro získání informací – např. obecné a specializované vyhledávače, mapy, znalostní a firemní databáze, jízdní řády, informace o počasí
  • Komunikační služby – nástroje a služby umožňující přímou výměnu informací mezi uživateli – např. e-mailové služby, instant messaging, IP telefonie
  • Sociální sítě – nástroje a služby primárně orientované k pravidelnému sdružování lidí prostřednictvím internetu – např. diskusní servery, seznamky a další komunitní projekty
  • Publikační platformy – nástroje a služby primárně orientované pro uživatelské publikování obsahu – např. blogovací systémy, fotogalerie, videoportály apod.
  • Internetové obchodování – projekty, které jsou založeny na zprostředkování transakčních operací – e-shopy, cenové srovnávače, katalogy zboží, transakční weby, platební nástroje
  • Média – všeobecná – mediální projekty všeobecného charakteru pokrývající široké spektrum informací nebo zábavy – internetové zpravodajství, internetové rádio, internetová televize
  • Média – specializovaná – mediální projekty monotématického charakteru – specializované zpravodajství či magazín, rádio, televize, fanouškovský web zaměřené na vybrané téma
  • Média – uživatelská – konkrétní mediální projekty vznikající aktivitou uživatelů, která není institucionali­zovaná pod hlavičkou vydavatelských domů – fanouškovské weby, osobní stránky a blogy apod.
  • Osobnost roku – osobnost, která dokázala svým působením přitáhnout největší pozitivní pozornost k českém Internetu
  • Anticena – projekt, osobnost či událost s nejhorším dopadem na kvalitu a pověst prostředí Internetu
  • Projekt roku – inovativní, originální, odvážný či jinak výjimečný projekt

Do všech těchto kategorií můžete nominovat své favority ode dneška až do 6. září 2009. Nominovat můžete služby a projekty (či instituce) zaměřené na české uživatele. Před nominováním si prosím také přečtěte krátká pravidla pro nominace a hlasování.

Pět nejčastěji nominovaných projektů, služeb či společností v každé kategorii poté postupuje do finálního hlasování, které potrvá od 21. září do 25. října 2009. K vašim nominacím bude moci svůj tip přidat i expertní panel. Během finálního hlasování budete moci určit konečné pořadí v prvních osmi kategoriích. Pořadí v kategoriích Projekt roku, Osobnost roku a Anticena určí opět odborná porota, složená z několika desítek zástupců internetové a telekomunikační sféry, médií a společenského života. Hlasování v těchto prestižních třech kategoriích přináší další změnu oproti předchozím ročníkům: do hlasovací fáze zde nepostupují přímo projekty a osobnosti nominované veřejností (tedy vámi). Finální nominace tentokrát vybere (samosebou na základě vašich tipů) opět expertní panel a přidá tak k měřítku popularity tolik důležité odborné hledisko. Odborná porota tak bude vybírat z deseti nominovaných, kteří tvoří opravdovou špičku v každé kategorii. Vítězství v těchto kategoriích tedy bude představovat opravdu prestižní ohodnocení.

Stejně jako loni a předloni i letos nabízíme provozovatelům webů a projektů, kteří by rádi o vítězství v anketě usilovali, propagační ikony. Na stránkách ankety si mohou vybrat z nabízených bannerů a ikon, které pak umístí na svůj web.

Slavnostní vyhlášení výsledků ankety Křišťálová Lupa 2009 se uskuteční 26. listopadu 2009. Výsledky samozřejmě budou po tomto datu k dispozici také na stránkách ankety.

BRAND24

Ve stejný den se také opět uskuteční odborná celodenní konference Czech Internet Forum 2009, která přináší reflexi aktuálního stavu a vývoje internetového prostředí v České republice. Konference je určena odborné veřejnosti, která se zajímá o trendy v této oblasti.

Těšíme se na vaše nominace a při výběru vám přejeme šťastnou volbu!

Partneři Křišťálové lupy 2009

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Sleduje, popularizuje a učí moderní webové technologie (HTML5 a podobné). Popularizuje nové nástroje a elektroniku, provozuje weby, sleduje dění na internetu, píše o něm a komentuje ho.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).