NosímVašeTriko.cz: Pavel Kotyza si váš byznys vezme na jeden den na triko

Malé firmy a majitelé webů si najímají Pavla Kotyzu, bývalého manažera Mediatelu a zakladatele několika webových projektů, aby nosil jeden den tričko s jejich nabídkou. Zároveň se stává jejich ambasadorem v sociálních sítích.

Pavel má netradiční způsob propagace jako téma diplomové práce na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Věří, že by ho originální nápad mohl jednou slušně živit. Cena za jednodenní pronájem živého reklamního poutače začala 1. ledna 2012 na deseti korunách a každý den roste o deset korun. Dnešek tedy stojí 170 korun.

Zájemců má Pavel Kotyza zatím dost a dokonce uvažuje o tom, že projekt Nosím vaše tričko rozjede i v dalších městech a vytvoří celou reklamní síť živých nosičů. Zeptali jsme se na podrobnosti.

Jak ti zatím nové podnikání funguje?

Projekt Nosím Vaše Triko je postaven na jednoduché propozici. Vy si jako startup, freelancer nebo firma koupíte v kalendáři jeden den (nebo i více dnů), dodáte mi tričko nebo si jej nechám vyrobit a já v daný den budu brand ambasadorem vaší značky a budu propagovat vaše služby pomocí článku na webu, videa na YouTube, fotek s popisem a odkazy na Flickru a samozřejmě posty a tweety na Facebooku a Twitteru. Cena za den začala 1. ledna na 10 Kč a každý den se postupně zvyšuje o 10 Kč, takže ty částky zatím nejsou nijak závratné.

Vy tak získáte sociální obsah za skutečný zlomek ceny běžné a ještě můžete nabídnout těm, kteří si vaší firmy všimnou, nějaký speciální DEAL DNE, což může být sleva, bonus, dárek k objednávce apod. Zatím se nejčastěji nabízí sleva na služby. Nechci tím konkurovat slevovým serverům, ale jakákoliv call-to-action nabídka může podpořit konverzi v zákazníka, a proto ji nabízím.

Inspiroval ses někde v zahraničí?

Ano, nápad je převzatý a adaptovaný do českého prostředí z USA, kde server iwearyourshirt.com již jede čtvrtý rok a kde jeho zakladatel Jason Sadler začínal sám, druhý rok byli dva a poslední dva roky již je pět nosičů trik a tvůrců sociálního obsahu.

Já bych chtěl dosáhnout toho, že budu mít lidi v různých městech po ČR a budu tak moci uspokojovat firmy přímo regionálně. Už jsem rozjel hledání regionálních nosičů trik a tvůrců obsahu pro ty klienty, kteří neoperují na celém území České republiky.

Projekt iwearyourshirt.com jsem poprvé viděl v USA před třemi lety a nadchl mě. Hned jsem si zakoupil .cz domény a čekal na správnou konstelaci času, energie a chuti se do toho pustit.

Tím, že jsem ke konci roku stejně končil po více než dvou letech v zaměstnání, rozhodl jsem se, že se do toho pustím hned od prvního ledna naplno. Práce na projektu je na plný úvazek, ale nejsem tak fixován na “povinné přebývání” v kanceláři. Mohu pracovat kdekoliv a kdykoliv, což je skvělé.

Navíc, když jsem si volil téma diplomové práce na Fakultě multimediálních komunikací na UTB ve Zlíně, kde dálkově studuji, napadlo mě to i propojit a využít data z projektu pro “vědecké bádání”.

Podnikám už přes deset let a za tu dobu jsem zkusil různé projekty. Některé byly úspěšné, jiné nikoliv a ukončil jsem je. Zásadní věcí u nových projektů je to, jak je dostat mezi lidi.

Koho sis vzal zatím na triko? Koho plánuješ?

K dnešnímu dni mám za sebou klienty od e-shopu s ponožkami a termoprádlem Lichožrout, přes coworkingové centrum Desk Room v Praze, firmu poskytující tvorbu webů Webees.cz až po Zinio, affiliate na digitální předplatné zahraničních časopisů. Celý leden a také půlka února je již vyprodaná a já jen doufám, že to pojede to nejdéle.

A koho plánuji? Chtěl bych sehnat partnery na celý měsíc, kteří získají upoutávku před a po každém videu dne, ideálně firmu, která má e-shop s fototechnikou a chtěla by mě podpořit zápůjčkou lepší kamery, případně tiskárnu, která by mi tiskla trika za rozumné peníze, protože v jednom kusu je tisk zatím drahý. Jednám o pronájmu studia s klíčovací stěnou, abych mohl zlepšit kvalitu videí. Tam vidím hlavní prostor pro zlepšení.

Koho by sis na triko nevzal?

Určitě bych se chtěl vyvarovat propagace prvoplánově nemorálních věcí, lichvářských rychlopůjček, ale také propagace politických stran, nikoliv však hnutí a občanských iniciativ. Jinak nemám v zásadě problém s ničím, pokud to bude zajímavé a půjde to mediálně uchopit. Nabízím třeba každý měsíc jeden den pro neziskovky, které jej získají úplně zdarma.

Co inzerent na tvých prsou získá? Jakou máš průměrnou návštěvnost na jednotlivých kanálech?

Teprve se to rozjíždí. Za prvních pár dnů mám přes 14 tisíc pageviews, skoro 4 minuty strávené na webu během jedné návštěvy a 35 % bounce rate. Úvodní video má přes 3500 shlédnutí a ostatní rostou postupně, ale obvykle je kolem 100 shlédnutí videa první den.

EBF16

Jsi kus chlapa. Jakou velikost nosíš?

Ano, jsem typický český kluk, takže české XL-ko nebo čínské XXL-ko jsou moje velikosti trička. Ale dal jsem si předsevzetí něco s tím dělat ;-)

32 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 7. 5. 2014 13:40

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »