no, myslim ze bys teprve koukal kdyby si technicky vzateho kohokoliv posadil do novy na ilichovo misto :)))
to by pak projekt skutecne delala hromada penez rizena slamenejma hlavama magoru co vzivote na internetu nebyli ALE maji diplom z celakovic
ilich tam zajistuje alespon zdravou oponenturu silenych napadu celakovickeho lidu, coz ho drive nebo pozdeji postavi do role "on nechce to co my" no a tohle je sakramensky tezke ustat.
A protoze ilich to rozjizdel od nuly, bude mit tendence to ustat lepsi nez technickyvzaty kdokoliv ktery se spokoji s mesicnim obnosem na hypoteku, benzin a potraviny.
Už vidím ty davy rozhořčených teenagerů, kteří hltají seriány na Nově, jak budou bez mrknutí oka odcházet na jiné blogovací systémy, jen kvůli tomu, že se blog.cz spojil s Novou. Bez rozmýšlení zahodí svojí starou adresu, vymyslí si jiný název blogu, protože ten jejich už bude nejspíš jinde obsazený, během několika vteřin zmigrují svoje staré články včetně grafiky a šablony a budou psát jinde a doufat, že jejich čtenáři nejsou líní, anebo aspoň umějí změnit adresu v RSS čtečce.
Možná, bý to chtělo zamyslet se než začnu psát nějaký komentář. Nešlo jen o prodej Blogu.cz, ale hlavně o fulltext jyxo.cz a ten má dost velkou cenu. Co se týče marketingového záměru, myslím, že je víc než jasný. Vytvoření nového českého vyhledávače napojenéneho na zpravodajský server TN.cz by mohlo znamenat přímou konkurenci seznamu, ale toto je závislé na jeho prodeji Microsoftu.
Taky to měl Michal když začínal zatraceně těžké a měl tu relativní výhodu že lokálně v tu samou dobu začínali z nuly i ti ostatní. S nynější situací na trhu se to dá porovnávat jen obtížně. Každopádně mu tu nově nabytou pozici vůbec nezávidím, bude to mít hodně těžké.
Přesně tak. Úvahy autora jsou naprosto ulítlé a evidentně nerozumí lidem a už vůbec ne uživatelům blog.cz :) Existuje jen velmi malé procento lidí, kteří se tak zachovají. Většina to nechá být, maximálně bude nadávat.
A další věc... "aniž by z toho cokoliv měli..." oni z toho mají... to, že mohou mít svůj blogísek aniž by za něj museli platit či kamkoli ho přesouvat... Každopádně při přecházení na jinou službu, která je aktuálně bez reklam si stejně běžný uživatel řekne, že bez reklam je to teď a za měsíc může být jinak. ;)
Ještě pořád je spousta lidí, kterým by nevadilo mít na webu reklamu někoho jiného.
Svým způsobem to vnímám jako potenciální ohrožení Seznamu. Myslím, že měli koupit Jyxo oni. Zaprvé firma mohla do budoucna pracovat na zlepšení vyhledávacího algorytmu Seznamu, jehož kvalitu asi znáte. Za druhé - hlavní eso Seznamu - Sklik, který tvoří nemalé příjmy vyvíjelo Jyxo, které bude pracovat pro konkurenci, takže je to myslím pro Seznam velice nepříjemná situace. No Ivo, držíme palce. Když jsi začínál s Sklikem nikdo jsme tomu příliš nevěřili.
Nemám žádnou averzi vůči Nově a přesto naprosto klidně a racionálně říkám, že lidé, kteří vedou její internetové aktivity nerozumějí internetu ani z poloviny tak jako Michal Illich či řada jiných lidí. Jsou to možná manažeři, kteří perfektně zvládají vlastní PR, ovšem s výsledky jejich práce je těžko můžete považovat za leadery, kteří by udělali kvalitní projekt. A teď nehodnotím obsah, lidi jako je Zdeněk Šámal (těžko řeší, jak bude web vypadat apod.), řeším ty, co mají na starosti obsah, formu a prezentaci. A koneckonců i technologie, protože to, co má teď Nova, to je hrůza. A jestli je 200 milionů hodně? To je relativní, já tvrdím, že je to málo (Michalovi to určitě stačí a přijde vhod - keš je keš, virtuální hodnota je nic, ale jím vybudované Jyxo má hodnotu mnohem větší). Vezmi si, že jen za tým 50-60 špičkových programátorů, kteří jsou v Jyxu, by headhunterům Nova zaplatila řádově desetinu celé částky a ještě by jich ani tolik nesehnala.
ihmo hlavne v brzke dobe prestane velkou vetsinu tech uzivatelu bavit nejen ty blaboly cist, ale i psat a z blogu zustane aktivnich jen docela malo. Navic dnesni budou zanikat s casem a nove uz nikdo nemusi zakladat u Novy... takze ta uvaha podle me neni vubec mimo a cena mi prijde za neco takoveho hodne premrstena.
Potom, co jsem byl (castecne) proti sve vuli informovan o pomerech v Nove, najme co se rumunskych managoru tyka, tak musim pouzit prastary citat: "Zvonku to tak ozaj vyzera"
Mam to od lidi co delaji s Jyxem/v Jyxu. Netvrdim, ze ty informace museji byt presne, ale nemam duvod jim neverit, i presto, ze to, co rikate, dava hlavu a patu...
Nedovedu si predstavit, ze by Nova investovala do rozvoje vyhledavani zbozi. Je to uplne mimo jeji obor pusobnosti.. Takze to nejlepsi co v tomto smeru ocekavam je stagnace.
Slovo je bylo pro zájmeno "ono" ve čtvrtém pádě donedávna jediným spisovným tvarem. Že to už, zdá se, málokdo ví (dokonce i hnidopiši mají občas mezery :), to je už věc jiná. Holt čeština se vyvíjí. Ale mne prosím nechte používat onu "překonanou" variantu je, děkuji.
Dane, mohu se zeptat na zdroj téhle informace? Já jen že v listopadu 2007 psal Jan Ambrož v nadšeném PR článku zde na Lupě něco o 760.000 registrovaných uživatelích.
On ten počet registrací je vůbec hodně zajímavá věc...
zase tak skepticky bych vuci reklamam na blogu nebyl. Sam jsem vyzkousel estranky a tam to fungovalo mnohem lepe nez na portalech. A ke kvalite obsahu: o nic intelektualne horsi nez stream. pikant nebo hot news na tn.cz mi blogy nepripadaji :-)
Vzhledem k tomu, že první komentář na téma hodnota firmy versus kvalitní tým byl od vás a to tento:
Vezmi si, že jen za tým 50-60 špičkových programátorů, kteří jsou v Jyxu, by headhunterům Nova zaplatila řádově desetinu celé částky a ještě by jich ani tolik nesehnala.
, tak musím uznat, že jste se v argumentační rovině poměrně zajímavě posunul.
To byla jen konsekvence, info k tomu, co Nova získala BTW. Stejně tak by se dalo psát, že získala spoustu cenných informací o Seznamu, pro které Jyxo dodávalo řadu služeb (a shodou okolností těch příjmových) a dodneška dodává třeba Sklik. Ale pochybuju, že kterýkoliv z těchto důvodů byl tím hlavním motivem pro to, aby si Nova koupila Jyxo...
Tohle si myslím taky, Seznam měl Jyxo koupit už dávno, jistě by měl použitím vyhledávací technologie od Jyxa stokrát lepší vyhledávač než ted a o Sklik by se taky nemusel dělit s Novou ...
Michal Illich měl hned po nabídce od CME běžet za Lukašovičem a nabídnout mu Jyxo za dvounásobek :-)
50-60 programatoru? Pokud je obrat Jyxa 17M a jeste 11M zbyde jako zisk, mame behem roku na vse, vcetne vyplat, zbylych 6M. 50-60 programatoru ale tezko uzivite z 6M rocne, to spis z 6M mesicne ;-) /100k hrubeho na celou odmenu a rezii na jednoho, to tak sedi/ . Samozrejme tohle je verze, kdyby Jyxo bylo nezavisle na externich zdrojich.
Je pravda, ze to je obrat Jyxa a obrat blogovaci dcery nebyl uveden a jeste byly k dispozici penize od investoru, ale tymem 50-60 programatoru by se ty penize palily hodne rychle. Muzu se zeptat, kde se tech 50-60 programatoru uvadi nebo kde jste k tomu cislu prisel?
Tak jsou moje zdroje nepřesné, a co to jako mění na situaci? Vidíte, že ani vaše matematika s 28mi kousky + Illichem a dejme tomu jednou sekretářkou = cca 30ti lidmi v té rovnici nesedí, takže chyba je ještě někde jinde v Matrixu. Ale ať je těch schopných vývojářů 50 nebo 30, platí, co jsem řekl - jejich cena na trhu je obrovská, lidi nejsou a Jyxo má řadu hotových řešení a aplikací.
Nemyslím si, že Michal by prodával programátory, resp. by garantoval, že všichni ve firmě zůstanou... u tak "žhavého" zboží na trhu práce to ani nejde, takže to byl spíš jen bonus, přidaná hodnota... Na sitaci to tedy nemění nic, pro Novu to byla výhoda koupě, ale cenu firmy to podle mě neovlivnilo. Když jsme prodávali svůj internetový projekt, taky byli součástí špičkoví programátoři - analytici. Nebylo jich sice padesát, ale od nich se cena společnosti neodvíjela, ačkoliv tam byl nastaven podobný splátkový/bonusový systém, jako je tomu teď v případě Jyxa...
Naopak rekl bych ze zadnou... protoze to co dela M. Illich muze delat technicky vzato kdokoliv.
Ono titiz kdyz je hromada penez lze uspesne rozjet klidne i prodejnu vajicek na meko ;-). Pokud, ale zacinate z nuly je to zatracene tezke.
Článek jako takový je dobrý. Jen mi trochu přijde, že se zde autor nezabývá touto skutečností dosti hloubkově. Budu-li přemýšlet o tom, co k tomuto kroku CME vedlo, napadá mě jeden velmi prozaický důvod. Jyxo.cz má vyvinuty svůj vlastní fulltext, který tímto patří CME. V případě propojení vyhledávače a zpravodajského serveru TN.cz vznikne nový velký hráč na českém internetu. Jedinou nevýhodou je, že Jyxo je narozdíl od své konkurence trochu pozadu. Nemá vlastní mapy atd.. Je-li ve vzduchu možnost prodeje Seznamu společnosti Microsoft, mohlo by to celé být velmi lukrativní. Na povrch pronikli vize, že by se po pohlcení Seznamu kompletně změnilo uživatelské prostředí, freemailové služby atd.. Jakákoliv změna v již zavedeném prostředí může působit kontraproduktivně. Mohlo by se tedy v budoucnu stát, že by Seznam zaznamenal masivní pokles návštěvnosti a toho by právě mohl využít nově vznikající gigant. Mohlo by se tedy v budoucnu stát, že se Jyxo.cz + tn.cz stane 1. na českém internetu a to už je dobrý důvod koupi ne???A mapy jim pomohou vytvořit mozky odcházející z Centrum Holdings anebo ze Seznamu.cz, ktéří jsou nespokojeni se současnou situací.
Souhlas, na vyhledavani zbozi jsem pouzival vyhradne Jyxo - davalo mi proste vzdycky nejlepsi vysledky. Mozna se budu muset poohlidnout po necem jinem, bohuzel...
A to proč? Se vstupem TV Nova už nebude tak dobře zboží vyhledávat? Ty předsudky nás jednou zničí. Dejme TV Nova (CME) čas, jak se svým nákupem naloží a pak pišme verdikty ohledně nabízených služeb.
Vetsina sluzeb je po koupeni prebarvena, upravena dle prani novych manageru a podobne. Casto to pro uzivatele znamena presun na jinou sluzbu - at z duvodu fakticky, nebo "pocitovych". Osobne taky mam velice rad Jyxo a pouzivam ho docela dlouho, vyhledavac zbozi je pro me velky pomocnik. Tak jsem zvedav. A spis si myslim ze to dopadne v neprospech bezneho uzivatele - prida se balast.
Mohu jen pogratulovat panu Illichovi k tak zdarilemu prodeji Blogu.cz, jak jiz bylo popsano v clanku, suma skutecne neodpovida moznemu zisku z prodeje inzertniho prostoru.
Blog.cz ma sice masovy zasah, nicmene nemyslim, ze se da takove mnozstvi imp dost dobre prodat, vnimavost uzivatelu vuci reklamnim formatum bude miziva, o kvalite obsahu nemluve - je to prece jen blog, ktery ,,unese" vse..
Pochybuji o tom, ze maji vetsi zadavatele zajem na tom, aby se jejich reklama zobrazovala kdekoli a aby vedla k jedinemu cili a to je odliv navstevniku ze serveru :)
>Tisková zpráva uvádí, že v roce 2008 mělo Jyxo obrat 17,9 milionu korun a provozní zisk 11,1 milionu korun - není ale uváděno žádné rozdělení na konkrétní položky.
Já tam měl blog rok a půl a vyhovovalo mi to jednoduché ovládání. Bohužel na podzim 07 měli několikátý týden vážné problémy s funkčností (nedostupné), tak jsem se přesunul.
Na rešerši blog.cz bude asi (ale nejsem odborník:-) nejlepší začít na http://www.blog.cz a podívat se třeba na výběr blogů, který provádějí oni sami - jmenuje se to autorský klub.
Zjistíte přitom, že značná část i těch vybraných autorů pořád ještě ochází kvůli problémům s dostupností stránek.
Tady mi něco nehraje. I kdyby všechny náklady, tedy 6 mega, šly na mzdy, při 50 lidech to vychází 10.000 na měsíc náklady pro zaměstnavatele. Čili hrubá mzda pro zaměstnance 7408 korun. To je jednoduchá doložitelná matematika. Máme na výběr ze třech závěrů:
1. Jyxo má náklady i příjmy podstatně vyšší, než uvádí. Zhruba v sedmi až desetinásobné výši.
2. Vaše zdroje jsou nepřesné.
3. Michal Illich je génius, co sehnal prvotřídní programátory pracující z lásky k počítačům za minimální mzdu.
Dobře, pak to máme 24 vývojářů + 4 manažery, celkem 28 kousků. Měsíční náklady 17857Kč na osobu, průměrná hrubá mzda tedy kolem dvanácti tisíc.
Nemám důvod panu Illichovi nevěřit. Spíš mám pocit, že z původně zmiňovaného "týmu 50-60 špičkových programátorů" nám zbude pár špičkových programátorů a zbytek studenti na brigádě. Pokud počítám náklady šest mega za rok, které opravdu vycházejí ze zveřejněných údajů.
Tak jsou moje zdroje nepřesné, a co to jako mění na situaci?
Možná to pro vás nehraje žádnou roli, ale já jsem přesvědčen, že zcela jinou tržní hodnotu má tým 50-60 špičkových programátorů a zcela jinou pak pět špičkových programátorů, kterým sekunduje pár brigádníků.
Jak jste si mohl všimnout, právě proto, že rovnice nevychází, to dokládá, že těch 28 kousků tam není zaměstnáno na plný úvazek. Nevím, zda jste někdy nějaké lidi najímal přes agenturu, ale za brigádníky se neplatí zdaleka tolik jako za špičkové specialisty.
Nemyslím si že TN.cz je neúspěšný projekt, mezi bulvárem se vyšvihnul, viz: http://www.paparazzi.cz/?o=statistika (teď je na řadě seriózní zpravodajství...)
Jde o to že tn jsou především televizáci - pořad sledují návštěvnost - jako v televizi - a jak se něco neuchytí, tak to hned přesunou, zmení, nahradí něcím jiným. Stejny postup dělají i u toho tn.cz - dejte jim čas, oni se uchytí....
To co citujete - konkurenci - to je jen mečení vzteklých managerů!
Každý, kdo komentuje internetové aktivity Novy, je tak zaslepen svou averzí vůči ní, že není vůbec schopen racionálně přemýšlet, a o tomto článku to platí dvojnásob.
Myslím, že na Nově nepracují žádní hlupáci, a 200 miliónů se nehází do placu jen tak. Tak proč se někdo, kdo má proto dostatečný přehled a potenciál, opravdu reálně nezamyslí nad tím, kam to má Nova šanci na internetu dotáhnout? Co nákupem Jyxa sleduje?