Hlavní navigace

Ikonka v reklamě řekne, že vás reklama sleduje. Není-li tam, sleduje vás stejně

Daniel Dočekal 6. 2. 2013

Navíc umožní naznačit, že o daný typ inzerce nemáte zájem, či určitou inzerci od určité společnosti odmítnout. To všechno prý proto, aby uživatelé pochopili, jak funguje cílení inzerce.

AdChoices“ ikonka, výsledek (mimo jiné) sporů mezi Facebookem a Council of Better Business Bureau, by se brzy měla objevit na inzerátech, které pocházejí z Facebook Ad Exchange a objevují se i na jiných webech, než na samotném Facebooku. Ikonka samotná patří Digital Advertising Aliance (Alianci digitálních inzerentů, chcete-li) a měla by sloužit pro vzdělávání spotřebitelů v tom, že právě sledují inzerát, který sleduje je. Lépe řečeno, že jde o inzerát, který využívá cílení založeného na „zájmech“ návštěvníka.

Vice o „AdChoices“ ikonce i programu můžete najít na www.youradchoices.com/, včetně naučného videa. 

V praxi samozřejmě existence či neexistence této ikonky neznamená nic. Inzeráty bez ikonky stejně tak sledují návštěvníky a cílení pomocí „zájmů“ je už dlouho používanou praxí – samozřejmě i bez vědomí návštěvníka. Profily uživatelů si Facebook buduje už roky, včetně budování profilů návštěvníků, co nejsou jeho uživateli. Slouží k tomu nejenom inzerce, ale i všudypřítomná tlačítka Líbí (a řada dalších  prvků). Podobné profily budují desítky (či spíše stovky) dalších firem. Na svůj „profil“ s ohledem na „zájmy“ se ostatně můžete podívat například i u Google – viz Google Ads Preferences Manager.

Právě například u Google si své „zájmy“ můžete změnit, což je ostatně i jedna z funkčností „AdChoices“ ikonky – pokud se vám předložená inzerce nezdá zajímavá, budete si moci kliknutím na tuto ikonku nastavit, že vás něco takového nezajímá. 

Případně navštívit www.aboutads.info/choices/ rovnou.  V každém případě ale pamatujte, že AdChoices se týká pouze těch společností, které k tomuto programu dobrovolně přistoupily. V čerstvě předkládaném seznamu prozatím Facebook tak jako chybí. 

Našli jste v článku chybu?

7. 2. 2013 7:36

Jirkaone (neregistrovaný)

se to dát odstranit ve FF pomocí AdBlocku a Ghostery?

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá