Nová reklama na Mapy.cz: o zvýraznění pozice mohou firmy bojovat v aukci

Chcete být na mapách vidět dřív než konkurence? Mapy.cz zvýrazní polohu vaší firmy – musíte si ale za to připlatit. A taky nabídnout nejvyšší cenu.

Pamatujete, jak jsme v srpnu psali o novém zvýrazňování určitých bodů na mapách Seznamu? Na Mapy.cz se začaly objevovat body v malé bublině, která při načtení „poskočila“.

Z funkce se nakonec opravdu vyklubal nový reklamní formát – zviditelnění bodu zájmu (poinst of interest, POI). Firma jej začala v testovacím provozu nabízet od začátku října, potvrdil Seznam na svém blogu. Zapojit se zatím mohou jen restaurace a ubytovací zařízení.

Takto to vypadalo při srpnovém testování

Princip je jednoduchý: Seznam.cz nechává společnosti soutěžit v aukci na Firmy.cz o to, čí tip se na mapách při zoomování zobrazí jako první. Standardně se dnes POI restaurací a hotelů zobrazují při 15násobném zoomu. Pokud se ale firmy pustí do aukce, mohou být vidět ve zvýrazněné bublině už při zvětšení 11násobném. POI ikony turistických památek se přitom ukazují při 13násobném přiblížení.

Aukce probíhají v rozhraní katalogu Firmy.cz, začínají na 5 Kč a uzavírají se každý den v 22:00, popisuje nový princip Seznam. Každá kategorie (v testu jsou zastoupeny jen dvě) má aukci vlastní. Vítěz si zajistí, že se v 11násobném zoomu v okruhu skoro 11 km neobjeví žádný konkurent ze stejné kategorie.

CIF16


Autor: Seznam.cz

Když to vyzkoušíte (úroveň zoomu na Mapy.cz můžete snadno regulovat přepsáním posledního čísla v URL), zjistíte, že zatímco už při 12násobném přiblížení jsou zvýrazněné POI poměrně nápadné, při 11násobném na přeplněném pozadí docela zanikají. Je tedy otázka, co se vlastně nejvíc vyplatí. Seznam každopádně funkci zatím testuje, takže se třeba ještě bude měnit.   

11násobné přiblížení

12násobné přiblížení

Pilotní provoz potrvá do konce října, pokud se ukáže jako úspěšný, dá se očekávat jeho rozšíření do dalších kategorií.

15 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 10. 2014 9:21

Školení App Store optimalizace

  •  
    Jak dostat svou mobilní aplikaci mezi lidi
  • Jak na akvizici uživatelů mobilních aplikací na českém i světovém trhu
  • Jak správně spustit, propagovat, měřit a vyhodnotit svoji aplikaci v Google Play i v Apple App Store

Detailní informace o školení App Store optimalizace »