Nová reklama na Mapy.cz: o zvýraznění pozice mohou firmy bojovat v aukci

Chcete být na mapách vidět dřív než konkurence? Mapy.cz zvýrazní polohu vaší firmy – musíte si ale za to připlatit. A taky nabídnout nejvyšší cenu.

Pamatujete, jak jsme v srpnu psali o novém zvýrazňování určitých bodů na mapách Seznamu? Na Mapy.cz se začaly objevovat body v malé bublině, která při načtení „poskočila“.

Z funkce se nakonec opravdu vyklubal nový reklamní formát – zviditelnění bodu zájmu (poinst of interest, POI). Firma jej začala v testovacím provozu nabízet od začátku října, potvrdil Seznam na svém blogu. Zapojit se zatím mohou jen restaurace a ubytovací zařízení.

Takto to vypadalo při srpnovém testování

Princip je jednoduchý: Seznam.cz nechává společnosti soutěžit v aukci na Firmy.cz o to, čí tip se na mapách při zoomování zobrazí jako první. Standardně se dnes POI restaurací a hotelů zobrazují při 15násobném zoomu. Pokud se ale firmy pustí do aukce, mohou být vidět ve zvýrazněné bublině už při zvětšení 11násobném. POI ikony turistických památek se přitom ukazují při 13násobném přiblížení.

Aukce probíhají v rozhraní katalogu Firmy.cz, začínají na 5 Kč a uzavírají se každý den v 22:00, popisuje nový princip Seznam. Každá kategorie (v testu jsou zastoupeny jen dvě) má aukci vlastní. Vítěz si zajistí, že se v 11násobném zoomu v okruhu skoro 11 km neobjeví žádný konkurent ze stejné kategorie.

Content


Autor: Seznam.cz

Když to vyzkoušíte (úroveň zoomu na Mapy.cz můžete snadno regulovat přepsáním posledního čísla v URL), zjistíte, že zatímco už při 12násobném přiblížení jsou zvýrazněné POI poměrně nápadné, při 11násobném na přeplněném pozadí docela zanikají. Je tedy otázka, co se vlastně nejvíc vyplatí. Seznam každopádně funkci zatím testuje, takže se třeba ještě bude měnit.   

11násobné přiblížení

12násobné přiblížení

Pilotní provoz potrvá do konce října, pokud se ukáže jako úspěšný, dá se očekávat jeho rozšíření do dalších kategorií.

15 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 10. 2014 9:21
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »