Otázka je, odkud bude (jednou) létat. Když kupoval letiště Točnou, tak deklaroval, že z toho nebude druhá Ruzyně. Tomuto letadlu, dle odborných zdrojů, stačí runway 950 m.... http://www.aerospace-technology.com/features/feature85263/
"Z Točné se nikdy nestane druhá Ruzyně, neboť dráha o délce menší než 900 metrů nestačí ani na ty nejmenší tryskáče a dopravní letadla." - http://www.tocna.cz/snizeni-hluku-na-letisti/
Takže nějaké prodloužení, vyasfaltování a třeba by to šlo, nelítat od konkurence :-)
Jsou i letiště, které mají asfaltové dráhy, ale malé bizjety je smějí používat - viz infotrmace např. na http://en.wikipedia.org/wiki/Riverside_Municipal_Airport - máte pro to nějaké vysvětlení?
Nebo je opravdu asfalt jen pro malinké stroje? Protože na www.tocna.cz se píše "Stavba asfaltové dráhy na Točné je důležitá nejenom pro piloty, ale především pro životní prostředí a naše sousedy." (citace z http://www.tocna.cz/snizeni-hluku-na-letisti/ )
Například cena. Položení i údržba betonové runwaye je dražší a některá letiště nemají takový provoz (podnebí), aby stihla asfaltovou runway zničit letadly dříve než se zničí betonová sama. Možná se uvažuje i tak, že asphalt na suchu mírně snižuje brzdnou dráhu (je hrubší). Ačkoliv asfalt má své nevýhody, nejde o nějak podřadný materiál a je pravděpodobně častější než beton - např. ještě před rokem byl asfalt používán i na (K)JFK.