Hlavní navigace

Nové řazení tweetů je tady. Twitter vám bude ukazovat, co jste zmeškali

10. 2. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Twitter.com
Kontroverzní algoritmickou timeline si zájemci musí sami zapnout. Po úvodních týdnech ji ale Twitter plánuje spustit všem.

Víkendové předpovědi se vyplnily: Twitter zkouší jednu z největších změn za dobu své existence. Počínaje dnešním dnem začíná uživatelům na celém světě zapínat novou podobu timeline (časové osy). Dosud se v ní tweety řadily výhradně chronologicky (ty nejnovější jako první). To se teď mění.

Nejde ale o změnu celé timeline, dotkne se „jen“ jejího vrcholku. Funguje to takto: když na Twitter přijdete, ukáže se vám nejdříve sekce nabízející nové tweety, které pro vás algoritmus vyhodnotil jako zajímavé. Teprve za ní bude časová osa pokračovat v chronologickém pořádku. Když timeline zaktualizujete, vrátí se zpět k řazení čistě podle času.

Jde tak vlastně o rozšířený a na vrchol timeline posunutý box s tweety, „které vám mohly uniknout“, který Twitter už nějakou dobu uživatelům zobrazuje. Algoritmus je vybírá z účtů, které sledujete, na základě několika faktorů – například toho, s kým nejčastěji komunikujete, jaká témata vás zajímají a o čem lidé ve vaší síti momentálně nejvíc píší.

Postupné zapínání novinky oznámila firma na svém blogu. Novou timeline si uživatelé zatím musí sami zapnout v Nastavení – položka „Show me the best Tweets first“ (v českém klientovi jsme zatím na novinku nenarazili) se nachází v sekci Timeline.

Po úvodních několika týdnech ale Twitter změnu zapne všem uživatelům jako výchozí stav. Pokud se jim nebude líbit, budou si ji muset v Nastavení vypnout. Změna se bude týkat jak mobilních aplikací pro iOS a Android, tak klienta pro desktop.

UX DAy - tip 2

Twitter tvrdí, že algoritmické řazení v testech přinášelo více retweetů a reakcí, než při čistě chronologickém řazení. Může to být ale prvním krokem k tomu, aby Twitter začal fungovat podobně jako Facebook.

Na největší sociální síti to, jaké příspěvky uživatelé vidí, záleží více na algoritmu (a penězích, které jste ochotní do zviditelnění investovat), než na tom, koho sami sledujete.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).