Hlavní navigace

Nové vkládání odkazů na stránky na Facebooku přináší zbytečnou práci

Daniel Dočekal 21. 10. 2015

Více obrázků, více klikání, nutnost připravovat nové obrázky v jiných rozměrech a výsledná zmatená a odpudivá vizuální podoba.

Nový způsob vkládání odkazů na stránky na Facebooku zdržuje, neukazuje to podstatné a není možné předem vidět výsledek. Nová podoba se sice může hodit třeba pro obchod nebo produktový příspěvek s více produkty (kde může být skutečně prospěšnou cestou), ale pro většinu použití je to jenom nedotažený zmatek.

Při vložení URL se nově natáhnou všechny obrázky, o kterých si Facebook myslí, že je smíte použít. Můžete (nebo spíše musíte) odstranit ty, které nechcete. Budete mít ale i potíž je odstraňovat: „X“ pro odstranění není moc vidět, navíc ho běžně překrývají posuvníky. 

Můžete změnit jednotlivé popisky k fotkám, ale nebude se ukazovat obvyklý perex (ten se ukáže pouze, pokud odstraníte všechny zbytečné fotky a vrátíte se k původnímu vložení s jednou širokou fotkou v záhlaví) a nemůžete ho tedy ani opravit. Pokud si vkládání rozmyslíte, jedinou rychlou cestou je Refresh/Reload, na prosté „Zrušit“ Facebook zapomněl.

Výsledná podoba příspěvku je, zjednodušeně řečeno, zmatená. Pokud je přítomno víc obrázků, tak se nezobrazuje perex (popisek). Příjemce se může mezi obrázky posunovat, ale žádnou praktickou hodnotu to nemá – jedině pokud si opravdu dáte tu práci a pro jeden příspěvek si připravíte více obrázků a více titulků. Nové obrázky jsou navíc čtvercové (300 × 300 bodů), takže to, co si připravujete pro klasické sdílení, tady fungovat nebude.

Osobní profily ale klasické sdílení nadále používají, takže se dostáváte do schizofrenní situace, kdy jeden obrázek vyhovuje jenom jednomu účelu. Nebo musíte připravovat zcela samostatné obrázky pro příspěvky na stránce a nahrávat je ručně. Ve výsledku se místo efektivního a snadného vkládání dostanete k pár desítkám minut na přípravu jednoho příspěvku.

WT100

Facebook jej pak stejně fanouškům ukáže jenom ve velmi malé míře a vyhrát si s novým způsobem se vyplatí jenom tam, kde se chystáte připlácet. Cesta k původní podobě příspěvku s jedním obrázkem je bohužel složitá. 

Pro stránky jde o funkčnost, která se bude hodit jenom výjimečně, pro Facebook to ale opět pomůže k dalšímu tradičnímu chlubení nad tím, jak „vysoký engagement“ příspěvky mají. Ono posouvání mezi variantami si prostě započítá do zapojení uživatele nad příspěvkem. 

Našli jste v článku chybu?
Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Podnikatel.cz: ČOI zamířila na e-shopy. Zaplatí 1,5 milionu

ČOI zamířila na e-shopy. Zaplatí 1,5 milionu

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Vitalia.cz: Tradiční čínská medicína a rakovina

Tradiční čínská medicína a rakovina

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme