Email na Email jsem mel jako jeden z prvních, ale co to převzal seznam tak jsme to přestal používat aktivně. Pak jsem přešel na Gmail.
Teď to mam jen na spam a takové věci. Co mě dostalo že jsme si aktivoval rozšířenou schránku po nějaký době my to zrušili, to jsem nechápal.
V hlasovaní mi chybí i další volby dnes používám aktivně 4 maily.
To, cemu se smejete, rozhodne neni normalni a s funkcni gramotnosti nijak nesouvisi. Neni prece zadny duvod, proc by dnes mela posta z freemailu nekde viset nedejboze tyden nebo se ztratit. Pred 20 lety, kdyz jsme zacinali, snad - spatne nakonfigurovane uucp nebo prepisovaci pravidla v sendmail.cf, neco s telefonni linkou, tomu bych rozumel. Dnes jako jediny duvod problemu s dorucovanim posty (krome zavad) vidim nespravnou reakci antispamovych reseni.
Třeba proto, že GMail nepodporuje nickname kratší než 6 znaků. Čímž se pro mě jeho služby stávají jaksi nedostupnými. Je to možná "zvláštní" argument, ale pro mě dost zásadní. Navíc když mám email.cz, je to neutrální a nedělám tím reklamu žádné firmě (ne že by na tom až tak záleželo, ale je to elegantní řešení).
Tak to se rád přiučím. Jak mezi složky Doručená pošta, S hvězdičkou, Odeslaná pošta, Koncepty, Odeslané zprávy, Spam či Koš přidám vlastní složku?
V nastavení ani laboratoři k tomu nic nevidím. Vím pouze o možnosti vytvářet virtuální složky ve složce Doručená pošta na základě prohledávání došlé pošty (experimentální funkce z laboratoře). To myslíte?
Tak jsem trochu bádal a podle nápovědy Gmail uživatelské složky nepodporuje.
http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=en&answer=10708
Našel jsem pouze v laboratoři experimentální funkci pro přidání virtuálních složek do složky s doručenou poštou.
Pokud víte o podpoře uživatelských složek v klasickém slova smyslu, která je přítomná mj. ve službě Email.cz, rád se nechám poučit.
...na Seznamu je do jisté míry dán tím, že Seznam uživatelům vyhrožuje smazáním, pokud se do schránek nebudou pravidelně přihlašovat. Pro lidi, kteří si takový e-mail nechali vytisknout na vizitky nebo ho začali používat jako součást identity, je taková představa pochopitelně nepříjemná.
Osobně jsem na e-mail na Seznamu definitivně zanevřel v den, kdy jsem se s jeho pomocí pokoušel registrovat do jakési služby, která vyžadovala zadat potvrzující údaje do čtvrt hodiny od registrace. E-mail s potvrzujícími údaji se do schránky Seznamu protlačil až po dvou hodinách, přestože to bylo mimo špičku. A nestalo se mi to jednou, na převážnou většinu zpráv musím čekat. Na Gmail přitom všechny e-maily dorazí téměř v okamžiku odeslání. Česká jednička, no.
Ackoliv nase sit funguje na omezenem geografickem uzemi - predevsim okoli Prahy - a uzivatelu mame neco kolem 1000ks, statistika mluvi jasne..cca 8 az 9 z 10 uvadi jako kontaktni mail @seznam.cz nebo @email.cz. Pak se obcas objevi @gmail.com a zbytek velmi zridka. Zkratka seznam v tomhle podle me stale vede, je to asi hlavne otazka zvyku a nevule lidi zvykat si na neco noveho.
1) Autor má každodenní uživatelské zkušenosti v poslední době opravdu pouze se službou Gmail. Průběžně však testuje i další tuzemské a zahraniční e-mailové služby.
2) E-mailového klienta Mozilla Thunderbird používal aktivně několik let (s přestávkami) a také jiné programy. Nejnovější verze populárních či zajímavých e-mailových klientů též testuje průběžně.
3) Autor netvrdí, že Gmail s uvedenými funkcemi přišel jako první. Tvrdí však, že Seznam.cz jej právě z něj kopíruje, protože Gmail je úspěšnou konkurencí. Odkud odjinud kopírovat, když ne od úspěšné či úspěšnější konkurence, že ...
Psát o sobě ve třetí osobě je vážně divné, ale jako reakce na příspěvek mi to přišlo adekvátní ;-) Dojem z článku vám neberu (máte na něj samozřejmě právo), pouze k některým vyřčeným domněnkám uvádím fakta.
Prosim mrknete na to, jak funguje SMTP.
A pochybuju, ze uzivatele masivne pouzivaji PGP (ci jine sifrovani) a taky pochybuju, ze Seznam umoznuje uzivatelum nejak pracovat s PKI.
Pokud si chci uchovat alespon zdani bezpecnosti, tak pouzivam nejake reseni, kde mam alespon elementrani kontrolu nad svymi daty.
Přesně tak, Seznam je bazmeg - v TV jim běží reklama "e-mail na celý život" - stačí, abyste si poleželi chvilku v nemocnici a rázem máte emailovou schránku plnou rodinných fotek smazanou - a to že jim chodí maily s několika hodinovým spožděním je běžná věc, díky které jsem na tuhle "službu" zanevřel již dávno před lety...
Ted mi prijde ze bud se neumite moc vyjadrovat (a jste tedy hloupy na mluveni), nebo neumite matematiku a v tom pripade je divne ze pisete tento prispevek. Samozrejme ze prumerna populace neni hloupa, prumerna populace je prumerna. Doporucuji nastudovat clanek o IQ treba na wikipedii.
Jasne, dnes ma kazda linka neomezenou kapacitu, kazdy server neomezeny vykon a tudiz jsou vsechny maily odesilany zaroven a dorucuji se teleportem ...
Nemluve o tom, ze ste prvni clovek na planete, kterej tvrdi, ze mail je garantovana sluzba, ktera zpravu vzdy doruci ... Vazne nechapu jak se na pocatku 21 stoleti muze ztratit papirovej dopis nebo jak je mozny, ze to trva tyden, kdyz mame nadzvukova letadla schopna mi jej dorucit v radu hodin ...
Mno asi ziju v minulym stoleti, ale stejne jako kazdej vi, ze pokud neco posle postou, je treba aby si overil doruceni, tak ocekavam, ze bude totez delat u mailu - pokud je to tak strasne dulezity ...
V tyhle souvislosti me napada jeste dalsi vec k pobaveni, ve spouste firem vidim jak zive vyskakovat ruzne managory v okamziku, kdy se nekde proflakne, jak si zamestnanc odnes domu firemni data. Pricemz oni sami tataz data naprosto vpohode posilaji mailem - samozrejme nesifrovanym ...
Tak ono úplně stačí, když si na seznamu nastavíte přeposílání na Gmail (nebo necháte Gmail ze seznamu zprávy stahovat) a na seznam ještě nastavíte automatickou odpověď ve stylu:
"Děkuji Vám za e-mail. Váš e-mail byl přeposlán na novou adresu abcdef@gmail.com, jelikož tuto již nepoužívám. Prosím, do budoucna mne kontaktujte na e-mail abcdef@gmail.com. Děkuji Vám za pochopení a přeji Vám příjemný zbytek dne! Jan Novák"
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že 95% lidí ihned začne využívat novou adresu a těch zbylých 5% pošle nanejvýš ještě 3 e-maily na starou a pak už opět píší jen na novou.
Opravdu málokdo je takový "zarputilec", aby po každém e-mailu ignoroval slušnou žádost o změně na novou adresu. Navíc to také předpokládá, že ten, kdo Vás kontaktuje Vás kontaktovat CHCE a tedy chce, aby byla jeho zpráva doručena co nejrychleji, nejspolehlivěji a bez komplikací.
Jinak úplně nejlepší řešení je sáhnout po vlastní doméně. Pak můžete mít perfektní adresu, můžete měnit mail servery a nemusíte nic měnit a lidé, kteří na Vás mají adresu uloženou ani nic nepoznají :-)
O významu SSL viz např. zde: http://luxsci.com/blog/the-case-for-email-security.html (bod 5).
Postupne k Vasim odstavcum:
ad 1) Nic takoveho jsem netvrdil.
ad 2) Mail samozrejme muze byt dorucen se zarukou vcetne potvrzeni o precteni, viz treba jiz davny protokol X.400 nebo soucasne system datovych schranek. Ve svete SMTP, ve kterem se asi vyhradne pohybujte, sice zadne garance doruceni (vy smyslu pravnim nejsou), ale ani tam se mail ztratit beze stopy nemuze - vzdycky je dohledatelny, kazdy server si vede log. Je ovsem otazka, zda bude prislusny administrator ochoten se s Vami bavit. Papirove dopisy se mohou ztracet snadno, treba je ze nekdo bude cela leta vybirat a pak sypat do kanalu, jak se stalo v tridirne na nadrazi v Breclavi. Dopravni ani nakladni nadzvukova letadla dnes zadna nejsou. Musel byste pozadat o spolupraci nejakou armadu. Navic cestovni rychlost nadzvukovych letadel je vzdy podzvukova.
ad 3) Souhlas, jeste bych pridal overeni pochopeni ;-)
ad 4) Souhlas, samozrejme. Je otazka, co delat, je-li casova tisen moznost sifrovat neni (jiste, na to meli myslet vcas).
Dnes jsem si nechal přeposlat dokument pomocí Email.cz. Po 10 minutách čekání jsem si pro požadovaný dokument raději došel a nahrál na Flash disk. Do mé pošty dorazil za dvě hodiny. To že Seznam pouze kopíruje služby Google není nic nového. S-klik - adwords, mapy - maps.google. Nakonec celý Seznam byl oprásknutý Yahoo.com
Nu me osobne prijde normalni komunikovat s klientem firemnim e-mailem. Kdyz by podrizene poslal firemni zpravu soukromym e-mailem, tak je to u nas na hodinovou vypoved.
Ale je mi jasne, ze nektere radoby svetove firmy co dodrzuji tu vasi "etiku" povazuji za normalni komunikovat firemni korespondenci soukromym emailem...
P.S. jak byste resil, ze v teto republice ma hoooodne lidi stejne jmeno(viz. primeni novak a omezena mnozina jmenú. např. karel.novak@ ci novak.karel@ a jsme u konce vasich moznosti vytvorit dle vas jediny mozny e-mail pro HR hovadka....
Riff: Jenže Riffe, ta teorie o "zmrdech" kulhá na obě nohy, protože já se nikam "nederu po žebříčku", já jsem majitel společnosti a ten žebřík jsem vytvořil a patří mi.
Neřídím se tedy tím, abych někomu šplhal po zádech nebo někoho zbytečně drtil. Řídím se tím, co pomůže v růstu společnosti.
A tady přece nejde vůbec o POSOUZENI SCHOPNOSTI ČLOVĚKA. Jde o to posoudit jak tento člověk dokáže přispět v konkrétní pozici pro rozvoj firmy. Pletete si přijímací pohovor s "božím soudem" u nebeské brány.
Ten člověk může být skvělý odborník, výtečně může rozumět svému oboru, ale pokud jej zákazníci NEBUDOU MIT RADI A RESPEKTOVAT, pak je mi k ničemu.
K čemu mi budou skvělí odborníci (v džínách a dlouhými vlasy), když díky nic ztratím většinu zákazníků a peněz? K ničemu, stejně bych je musel propustit, protože bych díky nedostatku peněz časem neměl ani na jejich výplaty.
Proto potřebuji odborníky, kteří přijdou v obleku, s vizitkou, pevným stiskem ruky a širokým úsměvem!
A tady přece nejde vůbec o POSOUZENI SCHOPNOSTI ČLOVĚKA. Jde o to posoudit jak tento člověk dokáže přispět v konkrétní pozici pro rozvoj firmy.
Ten člověk může být skvělý odborník, výtečně může rozumět svému oboru, ale pokud jej zákazníci NEBUDOU MIT RADI A RESPEKTOVAT, pak je mi k ničemu.
Takže znova - tohle všechno poznáte na základě přezdívky použité pro soukromý mail, který následně bez přečtení vyhodíte do koše? Kolem toho se totiž rozvinula celá tahle diskuze. Sám mám sice soukromý mail na svoje jméno, ale tohle mi přišlo stejně ujetý jako některým lidem v příspěvcích nade mnou. V normální firmě by takový člověk stejně "vyfasoval" firemní mail a pokud to takhle u vás nefunguje, tak postačí k odpovědi připsat větu "Pro komunikaci se zákazníky si prosím zřiďte mail na své jméno, díky."
K čemu mi budou skvělí odborníci (v džínách a dlouhými vlasy), když díky nic ztratím většinu zákazníků a peněz?
Ono asi dost záleží na tom, o jakou pozici se jedná, všude jsou jiné priority. U prodejce bude rozhodující široký úsměv, u programátora bohaté znalosti napříč několika obory a jestli má na hlavě dredy je každýmu ukradený. Ovšem aby si někdo zakládal si na přezdívce, to jsem ještě neslyšel. Ale nechme to být, ve vlastní firmě si klidně dělejte stojky na hlavě.
Tak to tedy nechápete ;-) E-mail potřebuji v první řadě pro komunikaci, ale složky a štítky jsou tu od toho, aby se člověk v té komunikaci vyznal.
Mě stačí štítky, složky (kromě těch systémových) nepotřebuji. Naopak potřebuji spíše štítky pro pružnější třídění pošty. Pouze složky nejen pro třídění pošty jsou již přežité, ale někteří uživatelé je přesto preferuji
Michal Krsek: Vzhledem k tomu, že komereční e-mailové servery v té době neexistovaly... Pak mohl e-mailový účet používat nanejvýš na vizitce s tím, že funkční bude např. za 10 let :-D To mne vůbec nenapadlo!
Mimochodem musím si nechat na vizitku natisknout prostorové 3D zaměření středu chodby v mém domě a na firemní vizitky do jednací místnosti ve firmě. Až budu někdy v roce 2120 jako důchodce, tak pak můžu říkat:
"Povinost mít v kontaktních údajích teleportační značku? To není žádná novinka! Já už běžně používám teleportační značky 108 let! To Kontinuum jsou strašní byrokrati, zlatá Evropská Unie za mých mladých let!!" :-D
Oni mu ti zakaznici utecou, az zjistej ze jeho "odbornici" se na ne pekne usmejou, ale neudelaj nic.
Znam hned nekolik firem, kde (stale) plati odmeny svym zamestnancum, pokud privedou pouzitelneho cloveka = cloveka ktery rozumi tomu co dela. A je jim uplne jedno jestli to bude chlap chodici v sukni.
Je to stejny, jako kdybych hledal "krumpacistu" a resil ze se mi prihlasi v monterkach a ne v saku ...
Znam dokoce i firmu, kde vas pokud prijdete v obleku nepusti pres prah, neb majitel nesnasi vsemozne obchodaky a jine placaly, kteri naslibuji modre z nebe ale dodat nic neumeji.
Jiste, abych nekomu posla CV tak si budu zrizovat domenu ... blbejsi napad by nebyl? Taky bych si moch zridit TLD voprsalek.
Ale vlastne proc ne, predpokladam ze mi nabidnete 1M mesicne jako zaklad ( v eurech samozrejme) a ze na bonusech do hodi tak kolem 100M rocne.
BTW: Pocitam ze kdyz vam prijde mail od medvidekpu@, tak ho taky poslete doprdele ... ;D On vas potom na webu pekne rozmazne, ale neni nad dobrou reklamu ...
Lidé, kteří si nechají vytisknout email na vizitky, jej používají. Nebo ho tam snad podle Vás mají jen pro parádu? Telefonní operátoři Vám taky číslo po roce nepoužívání jednoduše zruší, takže také není vhodné si jej na vizitky neuvádět?
Já s rychlostí doručování zpráv na seznamácký mail nikdy neměl potíž, zatímco u Gmailu spíše. Ale asi je to dost obtížně měřitelné a možná v tom hraje výraznou roli subjektivní pocit, a dost možná i jistá dávka demagogie.
Já jsem na tom podobně, ale chtěl bych toho daleko víc: Přeposílat podle zadaných klíčových slov mail už upravený, například pouze předmět, nebo maily odeslané z určité adresy zadržet osekat a sloučit jejich předměty do jediného dále odesílaného mailu. Takovýto mail pak dále posílat v určený čas jednou za 24 hodin. Do každého přeposílaného mailu vložit kód adresy která je přeposílá. To jen ve stručnosti.
Toto mne včera zaujalo, phishing je celkem snadná metoda a lidé hloupí, tudíž je i efektivní... http://cdr.cz/clanek/phishing-jak-jsem-nachytal-ceske-studenty-nova-maturita
Lidé většinou nepoužívají v e-mailu "nickname", ale jméno a přijmení. Opravdu není nic úžasnějšího než když dostanu e-mail s žádostí o místo, kde mimo jiné žádám "umění komunikace" z e-mailu "extra.big.killer@seznam.cz" nebo "sexyprdelka@seznam.cz" - to jde rovnou do koše!
Jinak jestli nechcete dělat reklamu žádné firmě i používat krátkou adresu, tak je nejlepší GoogleAps na vlastní doméně. CZ stojí 150 Kč na rok a EU stojí 15-25 Kč ročně :-).
Sám takto používám na Gmailu přes Google Aps ve firmě řadu adres kratších než 6 znaků. Například info@firma.cz
Bylo snad řečeno něco takového? Jistě, že IQ není jediným kritériem, ale důležité je také EQ, charakter a znalosti.
Jenže pokud má někdo IQ 85, tak je to prostě velice neblahé a je to obrovský hendicap a takového člověka bych rozhodně nezaměstnal, nechtěl bych ho za partnera... Může být sice společenský a opravdu milý, ale když jej "oblafne" i dítě z prvního stupně ZŠ, tak na vyšší pozice než číšník nebo uklízeč bych ho nepustil - rozhodně bych ho třeba nenechal inkasovat peníze ani v hospodě, protože je velice pravděpodobné, že by ho zákazníci různě naschvál "pletli" a nechali si vracet více nebo na něj dělali jiné kulišárny.
Znamy kvuli podobnemu idiotovi (v provedeni zenskem - tedy rekneme krave) nemoh najit zamestnance - posilali mu porad same nepouzitelne idioty. Kdyz to trvalo 1/2 roku, tak sel a chtel videt vsechny co se na to misto hlasili. Mno a ta husa mu zacla vykladat, jak je musela vyradit, protoze meli v CV gramatickou chybu nebo prisli v dzinach ... Tak ji rek, ze uz chodit nemusi ona.
Tim ze si nekdo neprecte mail od bigkiller@ mi jasne dava najevo, ze pro nekoho takoveho pracovat nechci. Nevim proc by si mel nekdo zakladat dalsi mail kdyz nejaky pouziva desitky let, a mozna je mu 2x vic nez me.
On kdyz nekdo komunikuje s klienty, tak k tomu vetsinou pouziva firemni nastroje - tedy i ten email. A rozhodne mi je milejsi, kdyz mi prijde mail od "pepino@microsoft.cz" s informacemi, ktere me zajimaji, nez od marketingovy.placal@ se spamem.
Nepouzitelna a naprosto bez budoucnosti je naopak firma, ktera potencielniho zamestnance hodnoti podle mailu, s takovou je lepsi nemit nic spolecnyho. S jistotou lze totiz rict, ze je jiz v posledni fazi nakazeni zmrdizmem.
Jo, taky se mi často u podobných příspěvků vybaví d-fensova teorie zmrdismu.
Díky za psychologický rozbor mojí osobnosti na základě holé věty a odkazu na cizí stránku, ale jako psycholog byste se neuživil. Personalista posuzující schopnosti člověka na základě přezdívky, délky vlasů nebo barvy kravaty mi prostě připadá jako nekompetentní vykonávat podobnou činnost, to je všechno.
Nevím jak dnes, ale dříve bývalo běžné že firemní mail server (nebo nějaká aplikace typu "lokální proxy cache" (na jméno té nejznámější a nejlepší, Český produkt, si nemohu vzpomenout) přijímal a odesílal maily jen několikrát za den.
Ani dnes nevidím důvod k častější činnosti než jednou za hodinu. A teď si představte že podobných serverů může být po cestě několik.
Možná by šlo ještě dnes poslat e-mail včetně cesty, po známých strojích... tak se to dělalo dříve, třeba pak budete konečně spokojeni. Nebo si zkuste vybrat odlišný veřejný mail server.
Jak zhruba rychlé je doručování na seznamu a jak na centru/atlasu ?
Existuje nějaký ryze český webmail?
Seznam - nejvíc akcií má kyperská společnost Helifreak Limited.
atlas/centrum = Centrum Holdings
volný -Verlagsgruppe Handelsblatttt
Možná www.inMail.cz od zoner je Brněnský?
tiscalimedia a.s. - tam si nejsem jistý.. :)
Zajímavá služba pro BFU je také https://mail.opera.com/
Je to takové.. neumí to toho víc než seznam a jak tam není nic (ani reklamy), tak to působí docela přehledně a hezky :D
Ja bych nerek, jsem si 100% jist, ze vy neumite ani cist ani pocitat. Doporucuju zopaknout si zaklady matematiky, rozdil mezi prumerem a medianem a co to vlastne prumer (ne)vyjadruje.
Jak sem rek, pokud je prumerna mzda 26kKc, tak 70% obyvatel NEMA prumernou ale podprumernou mzdu (tedy drtiva vetsina). Pokud vezmu jedno z meritek inteligence - trebas IQ - a prohlasim za prumer 110? (hledat to nebudu), tak 70% populace ma MENSI IQ => jsou to blbci.
treba podle toho, jak moc s tim maji prace admini, jak casto musi obnovovat ze zalohy, jak slozite je neco upravit/opravit/pridat, jak moc dobrej hardware musi byt, aby to utahnul.... To ze se to vam v prohlizeci ukazuje dobre a tudiz se vam to jevi jako neco, co by se melo "nechat a nesahat na to", neznamena, ze se to tak jevi i z pohledu backendu.
To neni jen o freemailech, to je o mailech obecne. Dycky se strasne smeju, kdyz mi nekdo prijde brecet na rameno, ze mu uz !!! 10 !!! minut neprisel straaassnnneeee dddduuuullleeezzziteeej mail. Pripadne si prijde stezovat, ze mu prisel ten mail !!! az !!! za 1/2 hodiny ...
Tomuhle ja dnes rikam funkcni negramotnost - ty lidi nedokazou pochopit, ze mail je totez jako papirovej dopis - muze prijit zejtra, za tejden nebo nikdy.
Přesně tak. Používání kopie nedává smysl.
Doporučuji přejít rovnou na gmail a to nejlépe na vlastní doméně, která stojí pár korun ročně.
Celé to lze nastavit tak, že gmail automaticky vybírá starou schránku na Seznamu. Tam je pak třeba už jen nastavit automatickou odpověď, že zpráva sice byla doručena, ale uživatel má novou emailovou adresu jinde.
A hotovo!
To není BBSka :-) Všechny servery a aktivní prvky samozřejmě neznám, ale ty se pouze starají o přenos paketů, nikoliv o zkompletování mejlu a přesun někam jinam. Mail by měl být skoro stejně rychlý jako IM (a rozhodně lepší než konkrétně IM - SKype, který vyžaduje příjemce i odesilatele online), za předpokladu, že servery odesilatele a příjemce nejsou přetížené.
Já mám s email.cz tu zvláštní zkušenost, že kdykoliv ze zaměstnání pošlu na svou schránku e-mail, přijde mi "zpráva nebyla doručena, protože uživatel má plný mailbox".
Ovšem v té chvíli já VÍM, že e-mail byl korektně doručen. (Jen to přeposílání takhle blbne.) Používám to v podstatě jako svérázné "potvrzení o doručení". :-)
Používám e-mail od doby co seznam tuto službu zavedl. Byl jsem spokojen a smál jsem se otřesnému G-mailu... Ne proto že by byl špatný, ale proto, že ty funkce jsou na nic když máte kvalitní e-mailový program. Jednoho dbe cca před 14 dny mi seznam přepl design a mě přestaly chodit e-maily. Na můj dotaz co je s POP3 mi zdělili, že to nějakou dobu nebude fungovat (aha třeba zas příští rok), po poradě jsem tedy použil IMAP - jejich e-map mě okamžitě přesměruje kamsi do prčic čekám a nic.
Volal jsem na technickou podporu a pořád přepínal s i bez SSL a POP3 a IMAP v takové či jiné kombinaci.
Po cca 15 hovoru mi zdělili že jejich e-mail je zdarma a oni to někdy opraví.
Poznámku na konec: 1hovor je cca 45m čekání na lince - prostě zkouší ty lidi otrávit co to jenom jde - nakonec řeknou že si to zapíšou....
SEZNAM - e-mail je jedna katastrofa.
V rámci zjednodušení nastavení, které by se neobešlo bez redukce dostupných voleb, bylo odstraněno nastavení formátování odpovědi na e-mail a formátování přeposílaného e-mailu. Bez náhrady se též vytratily funkce pro nastavení rozdílné adresy pro doručení odpovědi na odeslaný e-mail nebo funkce pro vyžadování potvrzení o přečtení e-mailu.
- Aneb "My víme nejlíp, co uživatel použije a chce."
Idiocie nejvyššího řádu.
Vikipedie říká toto "asi 70 % lidí má hodnotu IQ 85–115".
http://cs.wikipedia.org/wiki/Inteligen%C4%8Dn%C3%AD_kvocient
Takže většina lidí není hloupá, ale přímo TUPÁ.
Personalista (ostatně jako každý) pracuje s omezeným množstvím informací. A přezdívka, délka vlasů, barva kravaty a mnoho podobných blbostí jsou prostě kamínky v mozaice. V mozaice na základě které se rozhodne, jestli mu připadáte na danou pozici vhodný, nebo nevhodný.
Tak to v reálném světě funguje. Jestli vám to připadá správné, nebo jestli si myslíte, že je to nekompetence, na tom faktu nic nezmění. To je všechno.
Ne, jenom blb a lhář, což je v kombinaci obojího ještě horší než, když někdo používá e-mail "bigkiller". :-D
Před dvaceti lety byl rok 1992, v té době NEEXISTOVAL žádný subjekt, který by Vám byl schopen poskytnout e-mailový účet jako Českému občanovi!
Musel byste mít americké občanství a bydlet například v blízkosti Ohio State University, abyste vůbec mohl mít e-mailový účet a nějak se k němu připojovat.
Navíc se za vlastní e-mailový účet v té době i v USA platily takové peníze, že na to nestačil průměrný měsíční příjem.
První freemaily vznikly až v roce 1996.
Ano, s klientem se má komunikovat firemním e-mailem. Ale když člověk žádá o práci, tak má většinou soukromý e-mail.
A že má hodně lidí stejné jméno, není výmluva. Adresa by měla být "důstojná", nemusí mít přesný tvar.
Může to být třeba karel.novak@; novak.karel@; k.novak@; novak.k@; k.novak1970@;ing.novak@; karelnovak@; novakkarel@; novak602111222@; projektant.novak@
Nebo si může koupit VLASTNI DOMENU. Například adresa knovak.eu je volná a stojí (např. u wedos) 24 Kč/ročně, k tomu je hosting pro statickou prezentaci zdarma!
Takže si náš "Karel Novák" může koupit doménu knovak.eu, kde může zveřejnit nějaké své reference, kvality, kontakt na sebe a základní informace. K tomu si může založit na e-mail v inteligentním tvraru, například: "zamestnani@knovak.eu".
Žádost o zaměstnání pak může odesílat z něj. Oněch 24 Kč se do dobrého zaměstnání opravdu vyplatí investovat.
Málokterý kandidát je tak jedinečný, jak si sám představuje. Personalista má na obsazení pozice dva týdny. Na pořádné prověření kandidáta potřebuje víc než den. Takže personalista potřebuje rychle vytřídit osm kandidátů, se kterými se bude dál zabývat. Zbytek letí do koše. Mezi nimi i bigkiller. Ne proto, že by bigkiller byl snad horší než nejhorší z těch osmi; to se opravdu z adresy nepozná. Ale proto, protože bigkiller téměř jistě není o hlavnu lepší lepší než těch osm (to říká prosím statistika, to neříká to jméno) a tedy stačí z těch osmi vybrat nejlepšího. A bigkiller má prostě smůlu.
Ano, byl by ještě blbější nápad!
Protože zřízení vlastní domény je na pár minut a stojí 25 Kč - to opravdu nic není.
Daleko nákladnější a časově náročnější je třeba zjistit si čím se do detailu zabývá firma, kam se hlásím, kdo mě bude přijímat, co dělá, co ho zajímá, jak byla firma založená, jaké měla úspěchy, jaké má problémy, čeho chce skutečně dlouhodobě dosahovat a kde chce být za několik let.
Na to musíte telefonovat, psát, jezdit na setkání a stojí to mnoho času i peněz. Navíc si pak musíte tyto údaje dát doma dohromady.
1M měsíčně jako základ a na bonusech 100M ročně? Bonusy jsou podle výkonu provizní, takže klidně miliardu...
Ovšem Váš přístup, kdy hodláte něco začít dělat až budou prachy na účtě, mi připomíná tento vtip:
"Třesoucí se chlap sedí ve vymrzlé místnosti na stoličce před kamny a vedle má hromadu dřeva. Neustále zírá na kamna a opakovaně na ně křičí: AŽ MI DÁŠ TEPLO, TAK TI DÁM DŘEVO!"
Tohle bude bolet, ale je to freemail = budme radi, ze to funguje a kdyz to fungovat prestane, tak je cas dat se na modleni.
[Neni Vas pripad]
...ale vzdycky me pobavi, kdyz nejaky bulvar typu Nova apod. ma reportaz o nejake podnikateli z prvni-dolni, ktery ma firemni maily u seznamu (na freemailu) a zacne brecet, kdyz se kolecko poroucha a nefunguje. Proste bezny profil ceskeho podnikatele :-)
Používám hodně emailů a jeden i na seznamu. Jsem s ním spokojen a nové změny mi přijdou sympatické.
Kvalita tohodle článku je už horší. Kromě toho, že to není vůbec čtivý, tak sem nabyl dojmu, že autor má zkušenosti pouze s Gmailem, u někoho přes rameno viděl i Thuderbird a pro potřeby článku vyzkoušel seznam. Tím jeho znalosti emailových klientů končí. Jinak nechápu proč vnucuje jakousi zvrácenou představu, že vše je okopírováno z gmailu, který je možná přímá konkurence, ale s většinou věcí co tam má nepřišel jako první.
Nový email mi mnohem více připomíná rozhraní iPadu a vůbec se spíš snaží přiblížit mobilním aplikacím než gmailu. Pravda je asi někde uprostřed, ale širší rozhled v článku chybí.
Tím, že mi někdo pošle e-mail s žádostí o zaměstnání z e-mailu bigkiller@ mi dává najevo, že to nebere natolik vážně, aby mu to stálo za tři minuty času potřebného pro založení normálního e-mailu.
Ano, e-mail "bigkiller@" je možná ještě odpustitelný pokud se někdo hlásí na pozici uklízeče nebo topiče, ale pokud se někdo hlásí na pozici, na níž bude denně komunikovat s klienty a REPREZENTOVAT tak společnost, je to nepřijatelné.
Když on naši komunikaci nebere dostatečně vážně a jedná se o jeho budoucnost, tak proč bych si měl myslet, že ke klientům se bude chovat lépe než se chová sám k sobě?
Ale i kdybych to třeba všechno pochopil, že se nebudu řídit tím, odkud člověk píše, ale co píše, že se nebudu řídit tím, jak je oblečený a jak působí jeho upravenost, tak asi těžko můžu takové velkorysé chápání a odpuštění nedostatků vyžadovat po každém svém klientovi.
Tímpádem je takový člověk pro mě zcela nepoužitelný.
Lidi vetsinou pouzvaji v emailu nick a vetsinou maj druhej mail (nebo alias) pro "oficielni" komunikaci. Vetsina lidi se totiz na neti zna vzajemne pod tema nickama a svoje obcansky jmena znaj jen vyjimecne => pokud nekomu poslu mail jako frantisek.voprsalek@ ... tak mu tezko dojde ze to je mail od bigkiller@
A pokud hledam nekoho na praci, tak se v takovem pripade maximalne pousmeju, ale zajima me, co umi, nikoli odkud mi to nabizi - potkal sem totiz velmi mnoho naprosto nepouzitelnych idiotu, co meli dokonale sepsane CV a chodili v drahem obleku a nekolik malo pouzitelnych lidi, kteri proste v obleku nepracuji, zato umi.
To ze mailujete z googla se stejne pozna, i kdyz ze sve domeny. Stejne jako se pozna, ze mate mailserver u nejakeho idiota a nerozumite tomu ani vy ani on (to uz je lepsi ten google) ... pokud si chcete hrat na duveryhodnou firmu, tak vam stejne nezbyva nez mit vlastni server.
Platí jednoduchá zásada, kterou ale nikdo z vývojářů nechce respektovat.
NEHRAB DO NĚČEHO, CO FUNGUJE.
Seznam je používán lidmi, co nic sofistikovanějšího nechtějí a každou změnou budou jen zmateni. A většinou se jako nepotřebná zruší funkce, kterou dost lidí používá. Viz teď jak Seznam zrušil Mapgen, generování statických map jen na základě URL. Ani jsem nevěděl, že jsem to používal a přišel jsem na to až když jeden prográmek přestal mapy ukazovat.
Clanek celkem ujde... ale i google ma slozky.. osobne je jiz pouzivam nejakou dobu. CO mi velmi vadi u nove verze je nefunkcni spamova ochrana.. ta je na katastrofalni urovni. a nastavovat si filtry za kde jakym spamen...? trosku neefektivni. Co se tyce inovace vzhledu a funkci... dost casto neco z jejich novinky nefunguje na vsech prohlizecich hlavne na opere.. takze jsem kolikrat nucen prejit na safari ci chrome abych vubec napr. odeslal email. Proto se cim dal vic presouvam na google kde s nicim problem neni. spam funguje, odesilani take vzdy jede a prilohy nahrava predem tak nemusim na nic cekat. Jestli to seznam nezlepsi tak prejdu trvale jinak a seznamacky ucet ktery mam vic jak 10 let necham padnout.
Ano, chápu, že ve fyzickém světě nechce dát každý 250 000 Kč za originál hodinky Rolex nebo 6 000 000 Kč za auto Porche.
Ve světě freemailů je ale zdarma jak seznam, tak Gmail! Takže nevidím jediný důvod proč používat "českou náhražku".
Se seznamem mám velmi špatné zkušenosti a to jsem ani nebyl jejich uživatelem. Měl jsem odeslat velmi důležitý e-mail, ale příjemci (na seznam!!) nepřišel. Tak jsem ho odeslal ještě dvakrát - nepřišel. Založil jsem si tedy speciálně e-mail na seznamu, že snad, když nebude e-mail přenášen mezi servery, ale jenom se přiřadí do jiné schránky (seznam >> seznam), tak snad už dojde. Samozřejmě opět nepřišel!
Mimochodem to se ani nebavím o tom pitomém omezení na 1000 kontaktů v adresáři! Už teď mám v Gmailu asi 1800 kontaktů a za dalších pár let to bude víc... Přes 1000 e-mailových kontaktů má kde kdo, takže tohle prostě hodně lidem nebude stačit!
... aneb teorie nasraného mladého muže, který nemůže pochopit, proč zovna on by měl dodržovat společenská pravidla.
To, jak společnost funguje, je v mnoha ohledech rituál. Můžeme diskutovat, které jeho části smysl mají i dnes, které měly smysl dřív a už se přežily, nebo které nikdy smysl neměly. Ale stejně nakonec ty rituály dodržíme. Bojovat proti nim stojí hrozně moc sil a benefit tam není žádný (kromě neproduktivně egoistického "mně teda nedostali"). Je samozřejmě pár výjimečných jedinců, kterým se podařilo uspět, přestože rituály nenásledovali, ale to jsou opravdu výjimky. Z ostatních rebelů vyrůstají zahořklí jedinci, kteří marně přemítají, proč si s nimi objektivně méně schopní jedinci vytřeli. A to proto, protože tihle bojovníci proti systému a konvencím vynakládají příliš mnoho úsilí na ten boj a na odstraňování vedlejších škod; a v nádrži už jim pak nezbývá dost na to, aby sami tvořili (a vysvětlují to tím, že jim v tom zmrdi zabránili).
Tady přece nejde o to, co se nelíbí "mně", ale ZAKAZNIKOVI!
A jestli se zákazníkovi nelíbí, když někdo vystupuje jako "bigkiller" nebo když někdo chodí v džínách, tak takového člověka s ním jednat nenechám.
Až zákazníci začnou nenávidět slušné vystupování a největší důvěru v nich vyvolají orvané džíny, pak budu naopak přijímat takové lidi a ty v obleku posílat pryč. Sám potom také místo obleku začnu nosit orvané džíny a podepisovat se nějakou "hustou" přezdívkou.