NSA šmíruje navzdory šifrování a ve smartphonu máme průměrně 26 aplikací

Pár povedených minifilmů, měnící se PR, NSA kam se podíváš, nové micro USB 3.0 a Google ignorující SEO spam. A kromě toho samozřejmě mnohem více z právě uplynulého týdne.

Řekněme si to jasně: americká NSA šmíruje Internet, rozlouskla šifrování v nebývalé míře, umí v podstatě kamkoliv nastrčit štěnice, zadní vrátka a šmírovací software. A teď už by měla umět i číst data ze všech chytrých telefonů. Viz Privacy Scandal: NSA Can Spy on Smart Phone Data. A když už jsme u tohoto tématu, Timeline of Edward Snowden's revelations je hodně povedený kousek.

Kernel:

Myosis:

Mění se PR? Já bych řekl že zatraceně hodně. A v Can the PR Industry Avoid Death by Digital? [SLIDESHARE] najdete další zajímavé postřehy.

Omylem smazané maily? Zkuste zavolat NSA jako tento člověk #like

Když už nemáte doma skutečnou modelku, co si pořídit nějakou 3D? Viz 25 Best 3D Models and glamorous CG Girls for your inspiration

Klasická „hype“ křivka od Gartnerů sice není uplně nová, ale nějak mi unikla. A myslím si, že je to jedna hodně zajímavých věcí. Viz Gartner's 2013 Hype Cycle for Emerging Technologies Maps Out Evolving Relationship Between Humans and Machines

TELEgraficky

Mladičký Bill Gates a jiné radostiThe Audition ■ Zemřel Frederic Pohl, RIP ■ App Store pro Google Glass bude ■ eBay koupilo Decide.com ■ Na Path prý nikdy nebudou reklamy, tak určitě ■ SwiftKey získal 17,6 milionu dolarů investic, hezké ■ Nejste náhodou barvoslepí? ■ Video reklama na Facebooku bude později ■

HARDWARE

A co takhle nejtenčí bezdrátovou klávesnici na světě? 

Huawei Ascend P6 Launch in Prague:

Srovnání Samsung Galaxy Note 3 a Galaxy S4. Viz Samsung Galaxy Note 3 vs. Galaxy S4

Přichází micro USB 3.0 a najdete je v právě zmíněném Galaxy Note 3. A vypadá hodně divně. Viz Say hello to the hideous new USB 3.0 cable your new smartphone or tablet will come with

A pro změnu Motorola a její „Moto X: Always Ready“:

Těžko říct, jestli tištěné šaty patří právě do hardware, ale možná ano. Viz At a night of high-tech fashion, a designer reveals a 3D printable dress

Apple má patent na čtečku otisku prstů, která se dá integrovat do tlačítka Home. Viz Apple's Fingerprint Sensor Patent Claims & More Patent Graphics

WEBDESIGN, INTERNET

Forbes našel (alespoň) jeden důvod, proč by bloggeři měli používat Google+. Čtěte v The One Reason Every Blogger Should Use Google+

Dělá něco Google proti automaticky generovaným webům? Evidentně nic. Vlastně co jste čekali, když tuhle příšernou zkušenost máme všichni týden co týden. 

TechCrunch říká, že nové logo Yahoo! je jak z časů Geocities. Viz Yahoo Picks A New GeoCities Logo

Techmeme se chystá přepisovat titulky zpráv, které zpracovává a agreguje. Docela zajímavá změna. Viz When aggregators attack: Techmeme’s headline-rewriting is just part of a larger shift

Google a jeho algoritmus pro určení pozice stránky ve vyhledávání je hodně velká záhada. Moz se věnuje užitečným věcem okolo, čtěte v Weighting the Clusters of Ranking Factors in Google's Algorithm – Whiteboard Friday

SOFTWARE

Než si pořídíte nějaký nesmyslný software, případně naletíte na nějaký crapware, adware, bloatware či ještě něco horšího, čtěte Why Memory Optimizers and RAM Boosters Are Worse Than Useless

Minecraft: Xbox 360 Edition Mass Effect Mash-Up!

Android od Cupcake (1.5) po KitKat (4.4). A mimochodem, 1.0 a 1.1 neměl žádné kódové označení. Via theinspirationroom.com/da­ily/2013/android-cupcake-to-kitkat/

MARKETING

LG „Ultra Reality“:

Go Daddy a další takřka typická provokativní reklama:

Je to už i vědecky dokážené: „haters are gonna hate“. Čili pokud je někdo „hater“, tak jím prostě bude pořád. Což je na Internetu velmi dobré vědět. Věčně si stěžujících, protivných, negativních a odpuzujících lidí se holt nezbavíte. Viz Scientific research shows that haters are gonna hate

EA Battlefield 4:

Vodafone na to jde přes děvčata v kabince:

The trust brand je typický Seth Godin. Jde o zamyšlení nad tím, jestli značka může být něco jiného než důvěryhodná.

BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO

V roce 2011 americké špionážní agentury spustily 231 kyber útoků. Ano, útoků. Viz U.S. spy agencies mounted 231 offensive cyber-operations in 2011, documents show

Hlídači, kteří by měli hlídat hlídače, je samozřejmě nehlídají. Řeč je o nikdy nekončící sérii odhalení týkající se NSA a šmírování. Viz FISA Court Rolls Over, Plays Dead

Zdravotnickému zařízení se podařilo v roce 2008 umístit informace o 9000 zákaznících na P2P síť. Šikovní. Viz FTC: Medical lab lost patient info on peer-to-peer network

Lookout chce vyrazit do firem, pomoci by mělo partnerství se Samsungem. Viz Security app Lookout expands to enterprise, partners with Samsung to beef up its Knox system

Jeden z britských ISP je přesvědčen, ze antiporn filtr by měl filtrovat i VPN. Jak je vidět, represe a cenzura nemusí nutně pocházet pouze od státu. Vždy se najde dostt hodných ochotných, kteří se k ní přidají. Čtěte v UK Internet Filter Blocks VPNs, Australia to Follow Soon?

Yahoo zveřenilo svůj první „Transparency report“, tedy informace o tom, jak hodně po firmě vlády žádají informace o uživatelích. A výsledek je ten, že více než po Google či Facebooku. Viz Yahoo’s first Transparency Report: more gov’t requests than Google or Facebook

V Rusku se rozmáhá mobilní spam, míří na 3 ze 4 lidí. Viz Report: 3 out of 4 Russians targeted by mobile spam

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

EdgeRank Checker varuje před hashtagy na Facebooku, snižují prý virální dosah. Viz Hashtags on Facebook Do Nothing To Help Additional Exposure

Path se nelíbí Pinterest, tedy lépe řečeno jejich logo, které je také červené „P“. Viz Pinterest And Path To Battle Over Letter “P” Logo Trademark

NASA je na Instagramu. Hledejte na instagram.com/nasa:

Debata na Twitteru mě dovedla k vzpomínce na psychohistorii, ano tu „vědu“ v knížkách mého milovaného Asimova, v knížkách o Nadaci (v originále Foundation, což samozřejmě není nadace). A tohle je jedno docela zajímavé čtení k tématu Psychohistory: Was Hari Seldon pulling our leg?

MOBILNÍ APLIKACE

Průměrný uživatel (chytrého) mobilního telefonu má staženo 26 aplikací. Málo nebo hodně? The Average Smartphone User Downloads 25 Apps

STARTUPY A EKONOMIKA

Příběh neúspěchu startupu jménem Flowtab čtěte v The Decline And Fall Of Flowtab, A Startup Story

Z čela Nokia odchází Stephen Elop a vrací se do Microsoftu. A podle Elop drops Nokia CEO role to lead devices team under Microsoft deal to vypadá na pokračující úspěšnou asimilaci. Nokia každopádně byla prodána za 5 miliard USD (mobilní část) a 2,5 miliardy USD za patenty (licence na 10 let, nikoliv koupě), viz Microsoft To Buy Nokia's Mobile Business For $5B, License Patents For $2.2B. Není nezajímavé vzpomenout, že v roce 2011 uvažoval Microsoft o koupi Nokie za 30 miliard USD. Viz článek z tehdejší doby Why a Microsoft Takeover of Nokia Could Pay Off. Podstatná otázka: zbylo ještě něco z Nokie? Odpověď najdete v Here are the parts of Nokia that Microsoft ISN’T buying

INFOGRAFIKA

Infografika o infografikách. A je animovaná, výborná a zajímavě udělaná. 13 reasons why your brain craves infographics

Mobilní marketing by měl představovat v roce 2015 až 400 miliard USD. Viz Mobile Marketing to Generate $400 Billion in Sales by 2015

Infographic: How To Twerk bude asi hodně důležitá. Twerk je teď hodně módní.

The Guide to Star Trek Uniforms sice není IT, ale je to Star Trek! Star Trek! 

E-KNIHY

Amazon usnadní získání starých knih. Kindle MatchBook můžete chápat jako iTunes Match pro knížky, byť to tak samozřejmě není. Viz Kindle MatchBook Is Just What The Dusty Books On My Shelf Have Been Waiting For

Dají se e-knihy „prodávat“ modelem Netflixu? Tedy ničím neomezené množství knih za měsíční poplatek? Viz Publishing Hears Echoes of Netflix Business Model

EBF16

Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv. V drtivé většina zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.

Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »