nStoree má být chytrý e‑obchod, který „odstraní slepotu“ menších provozovatelů

Projekt nStoree má od konkurence odlišit především podrobná práce s posbíranými daty. „nStoree vám prakticky řekne co, kdy, jak a za kolik prodávat,“ říká Martin Smykal. Vývoj se tvůrci snaží od počátku hradit z prvních prodejů, ale ještě na ně čeká spousta práce.

Martin Smýkal, Pavel Rýznar

Martin Smykal, Pavel Rýznar

Kdo vytváří nStoree?

Tvůrci nStoree jsme zatím jen dva, Martin Smykal a Pavel Rýznar, i když ve firmě se pohybuje více lidí — od sekretářky, přes konzultanty, po grafiky a kodéry.

Známe se téměř pět let a po tu dobu spolu něco pácháme, ponejvíce webařinu. Ta nás spojila a nějakým způsobem předurčila několik projektů a aplikací, na kterých jsme sbírali zkušenosti. Poslední projekt nesl jméno Adashee, získal jméno firmy, krásně jsme se na něm spálili — i nějaké ty finance.

Co je nStoree?

nStoree je řešení pro online prodej, cílené na malé podnikatele, ale jedním dechem dodávám, že zatím. Produkt jako prodejní nástroj je jenom tou menší částí toho, na čem pracujeme, tou větší je práce s daty.

Nechci moc předbíhat, protože nás čeká ještě velká spousta dřiny, než dosáhneme výsledku, který jsme si naplánovali, ale nStoree by měla být platforma, kdy jako prodejce budete mít k dispozici výstup z ohromného množství posbíraných dat, ale v takové formě, že vám nStoree prakticky řekne co, kdy, jak a za kolik prodávat. Řešíme slepotu majitelů malých a středně velkých eshopů, kteří netuší, proč mají nízké konverze, a nemají možnost to sami napravit.

nStoree představujeme jako online obchod, který umožní vědět víc o zákaznících, ale v budoucnu nejen o vašich. Ani tím by to však nemělo končit.

Jak jste se dostali od Adashee k nStoree?

Na Adashee jsem propálil něco peněz. Vlastně úplně všechno. Chyb jsem udělal několik. Ta největší byla, že jsem zapomněl na svůj zdravý rozum a zkusil to jako „startup“. Tím myslím, že jsme něco páchali, nikdo jiný to neviděl, nic jsme neprodali… Táhlo se to, úspory ubývaly, postupně nás to přestalo i bavit. Prostě jsem zapomněl podnikat, viděl jsem jen produkt, který změní svět, a časem už jen skřípal zuby. Měl jsem to zaříznout daleko dřív.

Osobně to však beru jako požehnání. Zapomněl jsem na startupy a konečně začal budovat firmu. Na moc přemýšlení nebyl čas, takže jsme co nejrychleji hledali cestu k tomu, jak vydělat peníze, abychom postupně vytvořili něco skvělého, co ten svět změní. Nebo aspoň obsadí malou niku, ve které budeme časem absolutní jednička.

Že jsme začali vlastně znovu úplně od nuly, donutilo nás to myslet jinak, od prvních řádků kódu hledat zákazníky a prodávat. To se nám postupně pomalu daří. Úžasný je však feedback od zákazníků, kteří se aktivně podílejí a pomáhají nám měnit priority. Hodně je posloucháme a vývoj v těchto měsících jede vlastně podle nich.

nStoree od začátku vydělává nějaké peníze. Od prvních dní mluvíme s lidmi, sbíráme jakoukoliv zpětnou vazbu, nejen tváří v tvář, ale třeba i v diskuzích na internetu. A jsme připraveni, že se nám na hlavu nesnese jenom chvála.

Prostě jsme díky tomu všemu konečně firma na začátku, žádný hype, buzzwords, techcrunch, pitominy. Začínající firma, ve které jsme o něco zkušenější díky předchozím neúspěchům.

V čem je nStoree napsáno a jak je řešeno technologicky?

Rozhodovali jsme se mezi Railsy a Nette, ve kterém jsme přece jen zkušenější. Vyhrál to Nette Framework, který jsme doplnili pro interface Bootstrapem od Twitteru. Technické zázemí pro SaaS je cloudové řešení od Amazonu. To malé n v názvu znamená právě Nette.

Jaká je vaše strategie mobilní?

Pokud máte na mysli mobily a tablety, dělí se naše strategie na dvě části: na lokální non‑SaaS verzi a na globální SaaS (Software as a Service). Od startu je všechen interface v responsivním designu, takže není zapovězen mobilům a tabletům. Ve chvíli, kdy vyděláme dost na to, abychom mohli rozšířit tým i o programátory na iOS a Android — což právě předpokládáme v souvislosti s globální verzí produktu — vzniknou aplikace přímo pro telefony.

Jaké máte s projektem zatím náklady?

Náklady zatím držíme co nejníže, rozhodně nerozhazujeme peníze. Máme některé výdaje navíc, což souvisí s adresou v USA, ale celkově se držíme a škudlíme, dokud si nevyděláme na víc. V posledních týdnech hradíme vývoj z peněz vygenerovaných jenom nStoree.

Uvádíte sídlo firmy ve Vegas. Sedí tam opravdu někdo?

nStoree se vyvíjí v Brně, nyní řešíme novou kancelář a stěhování, rádi bychom navíc na jaře do místa, kde se sdružuje více technologických firem, takže je to s naší adresou nyní zapeklité. Státy jsou zatím jen na lítání, nikdo tam nejsme napořád. Ale rozhodně pro část týmu by to měla být v budoucnu trvalá adresa.

Na které trhy se zaměřujete?

Zatím prodáváme v ČR, ale SaaS verzi plánujeme především pro Spojené Státy, Jižní Ameriku, Indii, a postupně pro další země.

Získali jste nějakou investici? Hledáte nějakou?

Nezískali, ale jednáme s jedním investorem. Důvodem pro nás není to, že bychom chtěli pro změnu utrácet peníze někoho jiného, ale potřebujeme vývoj zrychlit, a více lidí znamená větší náklady.

Jaký má nStoree obchodní model?

Ve stávající „prenatální“ fázi prodáváme klasické „krabicové“ licence, ale během příštího roku — se spuštěním SaaS verze — budeme přecházet na freemium.

Jak dlouho je nStoree dostupné?

Jako řešení pro online prodej reálně prodáváme nStoree od října. Ale jako konečný produkt vlastně ještě spuštěn není, tím bude až právě globální SaaS verze.

Můžete o nStoree už sdělit nějaká čísla?

Na to je ještě příliš brzy.

Jak získáváte zákazníky?

Zatím jsme získali nějaké zákazníky z naší minulosti, něco přes osobní kontakty, a zbytek je jenom SEO, nic placeného. Ale možná si pořídíme billboard u silnice… (žertuji).

Co vnímáte jako nejbližší konkurenci?

Rádi bychom šli proti BigCommerceShopify a podobným řešením, stejně tak proti samostatným nástrojům na prodejní analytiku. Jsme modernější, na druhou stranu toho nStoree ještě zdaleka neumí tolik, kolik potřebujeme. Naše hlavní výhody však budou spočívat právě v práci s daty a ve výstupech z nich. Chceme trošku zbořit hranice toho, co se dá dělat s e‑shopem. Vlastně trošku víc. O hodně víc!

Jaké máte s nStoree cíle dlouhodobé?

Ukousnout si kousek globálního trhu, ten zvětšovat a postupně měnit. Vytvořit vlastní kategorii pro e‑commerce řešení, ve které budeme nedostižní.

EBF16

Máte ještě jiné cíle mimo nStoree?

Dítě jsem zplodil, strom zasadil, na komerční nemovitosti ještě nemám, takže neblbnout, makat, podnikat. :‑)

15 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 11. 12. 2012 10:36

Školení SEO - jak na optimalizaci pro vyhledávače

  •  
    Analýza klíčových slov - jaká slova vybrat.
  • Metody linkbuildingu - jak získat zpětné odkazy.
  • Vyhodnocování SEO - nesledujte jen pozice.

Detailní informace o školení SEO »