Nutella vyrazila do boje proti fanouškům

Desítky tisíc fanoušků na Facebooku, World Nutella Day a Nutelladay.com se znelíbily firmě Ferrero. Provozovatelce blogu poslali právníci výzvu k okamžitému ukončení aktivit.

V roce 2007 se poprvé objevil World Nutella Day, fanouškovská aktivita (pořádaná Sarou Rosso) nabízející možnost vyjádřit podporu Nutelle. Po pár letech se fanoušci Nutelly objevují i na Facebooku (tamní Stránka World Nutella Day má aktuálně přes 40 tisíc fanoušků) a na Twitteru (@nutelladay má přes 6 800 sledujících).

Před několika týdny ale Sara Rosso obdržela dopis od právníků společnosti Ferrero (patří ji značka Nutella i některé další značky) s výzvou, aby web odstranila a přestala používat intelektuální vlastnictví a obchodní známky společnosti. Včetně termínu, který byl stanoven na 25. května.

Po zveřejnění informací mezi fanoušky, ale také v tisku (viz například Has Nutella-Maker Ferrero Put an End to World Nutella Day?) se zvedla očekávaná vlna nesouhlasu. Zejména fanouškům se to nelíbilo a nešetřili zmínkami o tom, že se Nutella zbláznila.

EBF16

25. května nakonec web www.nutelladay.com nezmizel, a jak plyne z tam uveřejněných informací, hrozbu konce se podařilo zažehnat. Ferrero nakonec zrušení stránky a ukončení všech dalších aktivit požadovat nebude. Z vysvětlení společnosti plyne, že vše se stalo na základě „rutinní procedury na ochranu značky“ vyvolané zneužitím značky na fanouškovské stránce.

Jinými slovy, zbytečná ostuda pro Ferrero, několik týdnů zbytečného stresu pro Saru Rosso, zbytečné znechucení fanoušci. Výsledná „omluva“ vyjadřující vděk Sáře Rosso je sice důstojným zakončením, ale stále je nutné se ptát, zda něco takového bylo nutné. Zda by ve Ferrero neudělali lépe, kdyby se s Rosso spojili, případné nesrovnalosti vyřešili a teprve v případě neúspěchu by zapojovali do hry právníky.

33 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 31. 5. 2013 1:35

Školení App Store optimalizace

  •  
    Jak dostat svou mobilní aplikaci mezi lidi
  • Jak na akvizici uživatelů mobilních aplikací na českém i světovém trhu
  • Jak správně spustit, propagovat, měřit a vyhodnotit svoji aplikaci v Google Play i v Apple App Store

Detailní informace o školení App Store optimalizace »