Hlavní navigace

Nutella vyrazila do boje proti fanouškům

Daniel Dočekal 28. 5. 2013

Desítky tisíc fanoušků na Facebooku, World Nutella Day a Nutelladay.com se znelíbily firmě Ferrero. Provozovatelce blogu poslali právníci výzvu k okamžitému ukončení aktivit.

V roce 2007 se poprvé objevil World Nutella Day, fanouškovská aktivita (pořádaná Sarou Rosso) nabízející možnost vyjádřit podporu Nutelle. Po pár letech se fanoušci Nutelly objevují i na Facebooku (tamní Stránka World Nutella Day má aktuálně přes 40 tisíc fanoušků) a na Twitteru (@nutelladay má přes 6 800 sledujících).

Před několika týdny ale Sara Rosso obdržela dopis od právníků společnosti Ferrero (patří ji značka Nutella i některé další značky) s výzvou, aby web odstranila a přestala používat intelektuální vlastnictví a obchodní známky společnosti. Včetně termínu, který byl stanoven na 25. května.

Po zveřejnění informací mezi fanoušky, ale také v tisku (viz například Has Nutella-Maker Ferrero Put an End to World Nutella Day?) se zvedla očekávaná vlna nesouhlasu. Zejména fanouškům se to nelíbilo a nešetřili zmínkami o tom, že se Nutella zbláznila.

CIF16

25. května nakonec web www.nutelladay.com nezmizel, a jak plyne z tam uveřejněných informací, hrozbu konce se podařilo zažehnat. Ferrero nakonec zrušení stránky a ukončení všech dalších aktivit požadovat nebude. Z vysvětlení společnosti plyne, že vše se stalo na základě „rutinní procedury na ochranu značky“ vyvolané zneužitím značky na fanouškovské stránce.

Jinými slovy, zbytečná ostuda pro Ferrero, několik týdnů zbytečného stresu pro Saru Rosso, zbytečné znechucení fanoušci. Výsledná „omluva“ vyjadřující vděk Sáře Rosso je sice důstojným zakončením, ale stále je nutné se ptát, zda něco takového bylo nutné. Zda by ve Ferrero neudělali lépe, kdyby se s Rosso spojili, případné nesrovnalosti vyřešili a teprve v případě neúspěchu by zapojovali do hry právníky.

Našli jste v článku chybu?
DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Měšec.cz: „Ukradli“ jsme peníze z bezkontaktních karet

„Ukradli“ jsme peníze z bezkontaktních karet

120na80.cz: Rodiče, pozor: jak dodat vitamín D bez rizika

Rodiče, pozor: jak dodat vitamín D bez rizika

Vitalia.cz: Běháte a nehubnete? 6 častých chyb

Běháte a nehubnete? 6 častých chyb

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Vitalia.cz: Tipy: Kde zaručeně koupíte dobré maso

Tipy: Kde zaručeně koupíte dobré maso

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Podnikatel.cz: 5 věcí, které o EET ještě nevíte

5 věcí, které o EET ještě nevíte

Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy