Hlavní navigace

The New York Times své online zpravodajství zpoplatní

Jiří Macich ml.

List The New York Times chystá na rok 2011 zpoplatnění svého internetového zpravodajství. Za přístup k článkům by si ale měli platit jen aktivnější čtenáři. Každému uživateli bude počítán počet zobrazených článků. Do určitého počtu zobrazení (přečtení) bude mít čtenář přístup k internetovému zpravodajství The New York Times zdarma. Pokud ale překročí hranici, bude si už muset zaplatit. Kolik článků přesně bude k dispozici zdarma a jaká bude výše poplatků, to list zatím neprozradil.…

List The New York Times chystá na rok 2011 zpoplatnění svého internetového zpravodajství. Za přístup k článkům by si ale měli platit jen aktivnější čtenáři. Každému uživateli bude počítán počet zobrazených článků. Do určitého počtu zobrazení (přečtení) bude mít čtenář přístup k internetovému zpravodajství The New York Times zdarma. Pokud ale překročí hranici, bude si už muset zaplatit. Kolik článků přesně bude k dispozici zdarma a jaká bude výše poplatků, to list zatím neprozradil. Předplatitelé klasické papírové verze by měli mít přístup neomezený. Popisované zpoplatnění internetového zpravodajství The New York Times má vypuknout začátkem příštího roku.

FIN17_soulejova2

Hlavně americká vydavatelství v posledních měsících řeší model přístupu k internetovému zpravodajství. Jde o důsledek poklesu příjmů z reklamy a obecného odlivu čtenářů od tištěných periodik. Nejhlasitějším propagátorem placeného internetového zpravodajství je dnes zřejmě mediální magnát Rupert Murdoch a jeho News Corp. Názory analytiků na úspěch se ale rozcházejí. Část jich soudí, že současný model je nadále neudržitelný. Jiná část ale říká, že si zpoplatňující servery říkají o odliv uživatelů k nadále zdarma dostupným zdrojům informací. (Yahoo News)

K tématu: Tři faktory pro úspěšné zpoplatnění obsahu, Placený obsah: Murdochova opožděná evoluce, Má placený obsah na Internetu ještě místo?, Google News a média – nesmiřitelní rivalové?, Osm procent českých uživatelů by se nebránilo platbám za zpravodajství nebo Wall Street Journal v mobilu bude napříště za dva dolary na týden.

Našli jste v článku chybu?
22. 1. 2010 14:02
Miroslav Holec (neregistrovaný)
NY Times je první kapkou v moři. Dá se očekávat, že (nejen) zpravodajství na webu se bude postupně zpoplatňovat. Je to logická odpověď na nižší zájem o tištěné noviny. Podobný osud čeká i on-line zpravodajství v ČR. Myslím, že je to v pořádku. Chce-li někdo důvěryhodné a aktuální zpravodajství, měl by si za kvalitu připlatit. Dobré zpravodajství je práce obrovského množství lidí: redaktorů, editorů, fotografů, reportérů aj. Nedávno jsem na téma zpoplatnění obsahu napsal i článek: http://www.mire…
23. 1. 2010 9:40
honzzz (neregistrovaný)
Jak jste přišel na to, že pokud je zpravodajství bezplatné, musí novinář pracovat zadarmo? Platba za články přece není jediný možný zdroj příjmů. Už i papírové noviny v minulosti byly placeny hlavně z reklamy a cena novin byla spíš platba za papír a hlavně distribuci. Zpoplatnit internetové noviny zvýší příjem za články, a zároveň brutálně sníží příjem z reklamy, protože jen naprostá menšina čtenářů bude ochotna platit v situaci, kdy na internetu je obrovské množství informací - i kvalitních - …