Dopadne to jako s elektronickým podpisem: MIČR teď v "akci" nabízí každému městu jeden certifikát zdarma (http://www.micr.cz/scripts/detail.php?id=1270)
Tedy nabízí jim něco, co již několik let mají ze zákona mít! Kde jsou kontroly a sankce za jeho nedodržování?
Nadto je EP v podání I.CA naprosto strašná záležitost a malá noční můra. Dvakrát se mi nepodařilo obnovit certifikát a na straně I.CA jen mlžení a nekompetentnost. Jiný certifikát se na první pohled v pořádku nainstaloval, ale ve skutečnosti nešel použít a ani vyexportovat(!) Řešení? Nová žádost...
Můj dotaz na linuxovou alternativu skončil v koši. Je vůbec možné že si certifikační autorita může dovolit omezovat uživatele na jedinou platformu?
Názory k článku
O bázlivém duchu a přečůraných literách
lemonhead (neregistrovaný)
24. 8. 2004 16:04
Nový
Re: Takm tak..
celé vlákno
Co to je linuxová alternativa? Cerifikáty snad jsou podle nějakých norem, ne? Já s certifikáty od ICA neměl vůbec žádné problémy ...
Jan Angelovič (neregistrovaný)
24. 8. 2004 18:21
Nový
Re: Takm tak..
celé vlákno
Pokud víte, jak si zažádat a následně zprovoznit certifikát od I.CA bez windows, tak si rád nechám poradit.
Když už máte vyexportovaný certifikát, tak je to samozřejmě o něčem jiném. Tedy alespoň do dalšího obnovení...
Když už máte vyexportovaný certifikát, tak je to samozřejmě o něčem jiném. Tedy alespoň do dalšího obnovení...
Michal Kubeček (neregistrovaný)
24. 8. 2004 20:02
Nový
Re: Takm tak..
celé vlákno
Ono to nefunguje tak, že přijdu s řádným certificate requestem a doklady potvrzujícími, že já jsem já, a oni mi z něj udělají X.509 certifikát?
Jan Angelovic (neregistrovaný)
26. 8. 2004 12:31
Nový
Re: Takm tak..
celé vlákno
pro servery ano - požadavek se zasílá v PEM.
U certifikátů pro lidi se ale žádost generuje pomocí microsoftí komponenty Xenroll a privátní klíč, nejčastěji typu Microsoft Enhanced Cryptographic Provider v1.0, se automaticky ukládá do Windows.
U certifikátů pro lidi se ale žádost generuje pomocí microsoftí komponenty Xenroll a privátní klíč, nejčastěji typu Microsoft Enhanced Cryptographic Provider v1.0, se automaticky ukládá do Windows.
hx (neregistrovaný)
24. 8. 2004 9:13
Nový
Uz me to nebavi cist
celé vlákno
Tohle me uz nebavi cist. Ja tomu porad moc nerozumim: jedna se o urazenou jesitnost? Ma pan Stanicek patent na spravna reseni? Me osobne je format uplne ukradeny, uplne by mi stacilo, kdyby na webech byly radeji vsechny potrebne informace. Postupne by se prece weby mohly upravovat...
Jerry (neregistrovaný)
24. 8. 2004 9:24
Nový
Re: Uz me to nebavi cist
celé vlákno
Tak to nečtěte. To, že vám je formát ukradený ještě neznamená, že je ukradený všem. Co mobilní zařízení? Co textové konzole. Co tělesně postižení? Pro ty státní úřady nejsou?
Samozřejmě - pokud už někde funguje v nějaké podobě obecní web, nepředělá se do kompatibilní podoby přes noc. Ale pokud samotný dokument, který popisuje kriteria, která budou vyžadována, tato kriteria nesplňuje, je někde něco shnilého. A to tak že hodně.
Samozřejmě - pokud už někde funguje v nějaké podobě obecní web, nepředělá se do kompatibilní podoby přes noc. Ale pokud samotný dokument, který popisuje kriteria, která budou vyžadována, tato kriteria nesplňuje, je někde něco shnilého. A to tak že hodně.
Radeji snad Onanym (neregistrovaný)
24. 8. 2004 9:27
Nový
Re: Uz me to nebavi cist
celé vlákno
Ani se nedivim. Ackoli zde v tomto clanku ma Stanicek mimoradne pravdu , zacina byt ve svych projevech maximalne trapny a sebehledny. A lide, kteri delaji stale to same, ale mysli si, ze "to" uz je "to" kde zacinaji byt nejmoudrejsi na celem svete mi orijdou prinejmensim k smichu. Takze budte zdrav pane Stanicku.
Pavel Kout (neregistrovaný)
24. 8. 2004 20:34
Nový
Re: Uz me to nebavi cist
celé vlákno
Jasně, hrajme si na pštrosy - strkejme hlavy do písku a opakujme si to naše hezké české "voni to tak rozhodli, voni můžou a my musíme".
Děsně se mi líbí, že vás pohoršuje někdo, kdo upozorní na špatnou věc - neměl byste se spíš pohoršovat nad tím, kdo tu špatnost spáchal? A vy totiž platíte ty "voni" a mělo by vás sakra zajímat, jak vaše peníze skončí. A pokud k tomu nenajdete odvahu, tak buďte vděčný, že ji aspoň někdo jiný má...
Takže buď zdráv, Petře Staníčku, a nenech se odradit hloupatými řečmi.
Děsně se mi líbí, že vás pohoršuje někdo, kdo upozorní na špatnou věc - neměl byste se spíš pohoršovat nad tím, kdo tu špatnost spáchal? A vy totiž platíte ty "voni" a mělo by vás sakra zajímat, jak vaše peníze skončí. A pokud k tomu nenajdete odvahu, tak buďte vděčný, že ji aspoň někdo jiný má...
Takže buď zdráv, Petře Staníčku, a nenech se odradit hloupatými řečmi.
Roj (neregistrovaný)
24. 8. 2004 11:44
Nový
Re: Uz me to nebavi cist
celé vlákno
Clovek, ktery dobrovolne a zdarma dela neco, co ho nebavi, je bud filantrop nebo vul. V pripade cteni se jedna o to druhe.
MiradiX (neregistrovaný)
24. 8. 2004 12:58
Nový
Re: Uz me to nebavi cist
celé vlákno
Neměj depresi z toho, že jednou dodržování pravidel bude požadovat i leckterý nestátní zadavatel, takže se budeš muset učit "nové a nové" věci (totiž věci, které už máš dávno znát, pakliže buduješ weby). Jemu totiž formát ukradený fakt nebude.
Tahle pravidla nejsou o ničem jiném než o dodržování standardů. A o zkušenostech. V žádném případě o očůrávání a znepřístupňování navigace nebo nedejpane informací nestandardními technologiemi.
Rád bych věděl, jak chceš "web postupně upravovat". V mnoha případech je ta "úprava" synonymem pro kompletní překopání. Jsem zvědav, jak se k tomu postaví zmíněná IBM a jiné rádoby solidní všeumělé společnosti, které se "rozhodly nabízet WWW stránky, protože Internet se těší stále větší oblibě" (četl jsem to dnes na webu nějaké společnosti - ten web byl pochopitelně kompletně flashový).
Vůbec bych nepokládal otázku, zda pravidla dodržovat, či ne. To by měla být samozřejmost - alespoň ze slušnosti. Otázka by měla být položena jinak: Proč se pravidla nedodržují už od samého počátku WWW?
Tahle pravidla nejsou o ničem jiném než o dodržování standardů. A o zkušenostech. V žádném případě o očůrávání a znepřístupňování navigace nebo nedejpane informací nestandardními technologiemi.
Rád bych věděl, jak chceš "web postupně upravovat". V mnoha případech je ta "úprava" synonymem pro kompletní překopání. Jsem zvědav, jak se k tomu postaví zmíněná IBM a jiné rádoby solidní všeumělé společnosti, které se "rozhodly nabízet WWW stránky, protože Internet se těší stále větší oblibě" (četl jsem to dnes na webu nějaké společnosti - ten web byl pochopitelně kompletně flashový).
Vůbec bych nepokládal otázku, zda pravidla dodržovat, či ne. To by měla být samozřejmost - alespoň ze slušnosti. Otázka by měla být položena jinak: Proč se pravidla nedodržují už od samého počátku WWW?
David Špinar (neregistrovaný)
24. 8. 2004 13:42
Nový
Re: Uz me to nebavi cist
celé vláknoProč se pravidla nedodržují už od samého počátku WWW?
Protože naprostá většina tvůrců www stránek jsou lajdáci a nedouci a jejich tvorba je naprostý šlendrián. A vůbec nezáleží na tom, jestli jsou součástí slavných webdesignérských studií, nebo pracují na vlastní pěst.
MiradiX (neregistrovaný)
24. 8. 2004 14:43
Nový
Re: Proč se pravidla nedodržují už od samého počátku WWW?
celé vlákno
To je bohužel smutný fakt I. Však P je odstavec a IMG je obrázek - a to celé je v TABLE. Že existují nějaké párové značky, to je nepodstatné, když se v IE vše zobrazí tak, jak chci = "správně" i bez nějakého DOCTYPE.
Jenže tudy cesta nevede - a to si časem uvědomí (troufnu si říci) každý. Tedy každý, kdo to s webdesignem myslí vážně. A ten se dozví o přístupnosti, o validitě, o optimalizaci pro alternativní prohlížeče, o stylu pro tisková média, ...
Smutným faktem II je, že mnozí zadavatelé nemají páru o faktorech, které odlišují kvalitní web od ruiny. Soudí dle vizáže, páč to je přeci to, co je vidět, a nechápou, že se web sice líbí (protože bomba FLASH) - leč jen těm, kteří o něm vědí. A to už je faktor, který vidět není a na kterém záleží především.
Jenže tudy cesta nevede - a to si časem uvědomí (troufnu si říci) každý. Tedy každý, kdo to s webdesignem myslí vážně. A ten se dozví o přístupnosti, o validitě, o optimalizaci pro alternativní prohlížeče, o stylu pro tisková média, ...
Smutným faktem II je, že mnozí zadavatelé nemají páru o faktorech, které odlišují kvalitní web od ruiny. Soudí dle vizáže, páč to je přeci to, co je vidět, a nechápou, že se web sice líbí (protože bomba FLASH) - leč jen těm, kteří o něm vědí. A to už je faktor, který vidět není a na kterém záleží především.
J (neregistrovaný)
24. 8. 2004 14:46
Nový
Re: Uz me to nebavi cist
celé vlákno
Pod tohle se podepisu.
Je mi milejsi graficky nepovedeny web, splnujici ucel a dodrzujici normy (= validni kod). Takovy alespon funguje, na rozdil od spousty jinych.
Je mi milejsi graficky nepovedeny web, splnujici ucel a dodrzujici normy (= validni kod). Takovy alespon funguje, na rozdil od spousty jinych.
MiradiX (neregistrovaný)
24. 8. 2004 15:14
Nový
Re: Uz me to nebavi cist
celé vlákno
Smutným faktem III je, že to tak v komerční sféře nefunguje a fungovat ani nemůže. První, co má klient v ruce, je grafický návrh. Na jeho základě se rozhodne pro konečného zhotovitele. A ten je jako koder buď prasák, nebo ví, co dělá, případně má k dispozici externího kodera.
miroslav.kucera (neregistrovaný)
24. 8. 2004 23:09
Nový
Re: Uz me to nebavi cist
celé vlákno
Graficky nepovedeny web je casto neprehledny (tzn. nepouzitelny). Ja davam prednost pouzitelnym webu, byt nevalidnim.
Michal Kubeček (neregistrovaný)
25. 8. 2004 0:06
Nový
Re: Uz me to nebavi cist
celé vlákno
Záleží hodně na tom, jakým způsobem je ten web graficky nepovedený. Pokud myslíte web, kde je např. nedostatečný kontrast mezi písmem a pozadím, řvavá kombinace barev, přehršel blikajících a pohybujících se elementů, nepochopitelné navigační prvky s ještě nepochopitelnějším umístěním na stránce apod., pak máte určitě pravdu. Pokud se ale jedná o web, kde se autor grafickým provedením příliš (nebo dokonce vůbec) nezabýval, protože vystačil s prostým zobrazením obsahu, pak to pravda nebývá.
llook (neregistrovaný)
24. 8. 2004 12:59
Nový
Re: Uz me to nebavi cist
celé vlákno
Ano, teď je vám formát ukradený, protože Vy se k informacím dostanete. Ale co třeba uživatel alternativního prohlížeče, kterému něco na stránce nefunguje? Má si proto nainstalovat backdoor (MSIE)? A co když ani není vlastníkem kopie OS Windows? Má proto vypláznout pár tisícovek nebo porušit zákon?
Dobře, ale co takový uživatel, který nerozezná tmavě modrou barvu od o něco málo tmavší modré barvy? A co barvoslepí? A nebo úplně slepí?
A právě tím se zabývají ona pravidla. Aby informace byly přístupné přes internet každému, nejen zdravému vlastníku určitého softwaru!
Dobře, ale co takový uživatel, který nerozezná tmavě modrou barvu od o něco málo tmavší modré barvy? A co barvoslepí? A nebo úplně slepí?
A právě tím se zabývají ona pravidla. Aby informace byly přístupné přes internet každému, nejen zdravému vlastníku určitého softwaru!
miroslav.kucera (neregistrovaný)
24. 8. 2004 23:11
Nový
Re: Uz me to nebavi cist
celé vlákno
Jako uzivateli, co se k informacim dostane, je mi uplne fuk, jestli se k nim nedostane nekdo jiny :-)
shrek (neregistrovaný)
25. 8. 2004 20:17
Nový
Re: Uz me to nebavi cist
celé vlákno
Tak si to napište na čelo nebo si dejte na krk tabulku. Aspoň budu vědět, až budete mít problémy Vy, že se na Vás mám vykašlat. Ovšem jestli jste ten Miroslav Kučera, tak kvůli mně už nemusíte, myslím, že bych Vás na ulici poznal. ;-)
Michal Kubeček (neregistrovaný)
26. 8. 2004 22:17
Nový
Re: Uz me to nebavi cist
celé vlákno
Jo, to poznávám. To je přesně ten postoj, který mi zvedá adrenalin. Doufám jen, že si správně vykládám ten smajlík. :-)
Jenže spousta lidí takhle opravdu uvažuje - a ani na chvilku je nenapadne, že zítra to budou třeba právě oni, kdo bude někdo jiný.
brn (neregistrovaný)
24. 8. 2004 15:21
Nový
Re: Uz me to nebavi cist
celé vlákno
Jiste ze tobe by to stacilo. Pro tebe ta Pravidla neznamenaji zadne zlepseni. Ale je to zlepseni pro postizene lidi (zrakove, poruchy uceni, ...). Tak nebud sobecky.
pajout (neregistrovaný)
24. 8. 2004 9:16
Nový
Auředníci
celé vlákno
jsou ve většině případů lidé, kteří nic neumí. Respektive jejich konkrétní práci zvládne průměrný středoškolák v 10 % času. Jak se tedy mají, chudáci uživit? Potřebují přeci živit manželku, děti (svoje), auto, druhé auto (z úplatků), milenku atd.
Vzpomínám si na Pohádku o trojce. Dostat tak do ruky Velké Kulaté Razítko...
Vzpomínám si na Pohádku o trojce. Dostat tak do ruky Velké Kulaté Razítko...
Vlastimil Ott (neregistrovaný)
24. 8. 2004 21:35
Nový
Jen podotek
celé vlákno
Nechci komentovat ty egoistické (nebo spíš hloupé? zaslepené?) názory.
Jen - Petře Staníčku, díky. Souhlasím se vším, ačkoliv mám jen dvě dioptrie a naštěstí slyším dobře. Bohužel se starám jen o svůj osobní web.
Více takových názorů.
Jen - Petře Staníčku, díky. Souhlasím se vším, ačkoliv mám jen dvě dioptrie a naštěstí slyším dobře. Bohužel se starám jen o svůj osobní web.
Více takových názorů.
Tiskni