Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
O kategorickém imperativu, autorském příživnictví a velmi veselých webech

Luděk Roleček
Luděk Roleček (neregistrovaný)
23. 11. 2004 7:27 Nový

Koláž

celé vlákno
Pixy, samozřejmě máš pravdu - takovým tím selským rozumem je jasné, že tohle se prostě nedělá. Ale čistě teoreticky a hodně překrouceně: není vlastně přidání loga vvw.cz do obrázku jen další "koláž" :)
Leni Reifestahl
Leni Reifestahl (neregistrovaný)
23. 11. 2004 7:34 Nový

souhlas

celé vlákno
a to ještě jeden z naposledy usvědčených "vypůjčovatelů" ukradl obrázek ještě před zveřejněním na stránkách pro které byl tvořen, což je taky docela nehezká, zlá nepěkná věc, jde o komposťácké kartinki (http://www.kompost.cz/kartinki/) a vždy před jejich "vydáním" jsou díla publikována na diskusním serveru okoun, kde je po určité době k tomu určený "radaktor" zkompletuje, okomentuje a pak oficiálně publikuje na kompostu

já sice také někdy udělám "předpremieru" na svém webíku, ale většinou to jsou vlastní věci a nebo se autora zeptám a s jeho svolením (a většinou i odkazem na jeho stránky) to pak publikuji
Never Mind
Never Mind (neregistrovaný)
23. 11. 2004 8:08 Nový

Re: souhlas

celé vlákno
Kartinki? Ty ale přece spadají přesně do této kategorie - krádeže obrázků jako vyšité.
Gera
Gera (neregistrovaný)
23. 11. 2004 12:30 Nový

Re: souhlas

celé vlákno
Pst. To se nesmí psát.Dík.
Karl
Karl (neregistrovaný)
23. 11. 2004 8:39 Nový

JO

celé vlákno
Ja bych treba i rozumel tomu, ze nejaka firma co "opravuje Avie" si da na web fotku Avie co si nekde stahli, ale co me rozum nebere, ze nekdo je schopen postavit cely business na takovych kradezich. Prece to nedelaji 12ti lete deti, ne?
jirka
jirka (neregistrovaný)
23. 11. 2004 9:07 Nový

pixy je provokatér

celé vlákno
To je toho. Stejně ty koláže děláte proto, abyste je rozšířil na internetu a posílil si tak svoje ego ("všichni" o tom mluví, "všem" se to líbí, můžu se zase o centimetr nafouknout). Další zdroj nafukování je následné moralizování, jak se vaše obrázky kradou a dál se na nich vydělává.

Přitom jste to věděl, už když jste to dělal. Tak velký ignorant zase nejste, abyste nevěděl, že internet je taková velká hromada, do které můžete přidat cokoliv, ale nikdo to potom neochrání před jakýmkoliv dalším využitím.

Označil bych vaše chování za provokatérství. To je jako kdybych postavil nové auto doprostřed Chánova s otevřenými dveřmi, klíčky a papíry postavil vedle na stoleček a divil se, že tam vydrželo dvě minuty a že po ohlášení krádeže jsem za vola.

Na internetu je to ale jinak. Místo abyste byl za vola, tak si ještě můžete stěžovat, jaký jste chudáček, jak na vás zlí shromažďovači vydělávají.

Měl jste se postarat předem o ochranu svého "veledíla". V první řadě ho nedávat na internet, ale ukazovat ho v domácí galerii za příslušný poplatek, nebo do něj dát veliký čitelný vodoznak, anebo zakomponovat své ohromné logo.

Možná i ti shromažďovači vtipných obrázků si svůj výdělek zaslouží. Postarají se o věčné zvěčnění vaší geniality a nikdo nikoho nenutí, aby si od nich obrázek objednal. Každý si ho přece může stáhnout přímo z vašich stránek, je to jeho dobrovolné rozhodnutí.
soundake
soundake (neregistrovaný)
23. 11. 2004 9:19 Nový

Re: pixy je provokatér a ty tvětší

celé vlákno
Že jsi už někdy něco ukrad?

Aneb, internet není žádná "hromada" a vztahují se na něj stejné zákony právní i morální jako na cokoliv jiného! Obrázek, fotka, koláž, muzika,... je tvoje duševní vlastnictví a nikdo si ji nemůže přivlastnit (a už vůbec na tom jakoliv vydělávat) ani v tom případě, že své dílo zapomeneš oštemplovat a jako "něvědoucí pitomec" ho vystavíš na webu.
jirka
jirka (neregistrovaný)
23. 11. 2004 9:24 Nový

Re: pixy je provokatér

celé vlákno
Chánov není žádná "hromada" a platí tam stejné zákony právní i morální jako na kdekoliv jinde! Auto, motorka, kolo,... je tvoje vlastnictví a nikdo si nic nemůže přivlastnit (a už vůbec na tom jakoliv vydělávat) ani v tom případě, že své dílo zapomeneš zamknout a jako "něvědoucí pitomec" ho necháš otevřené i s klíčkama.

Pěkná blbost, co?

Jerry
Jerry (neregistrovaný)
23. 11. 2004 10:35 Nový

Re: pixy je provokatér

celé vlákno
Lidi, co furt máte s tím přirovnáváním software & spol. k autům? To je nějaká móda, nebo co?
Srovnávat hodinky a holínky nechcete?
qido
qido (neregistrovaný)
23. 11. 2004 11:40 Nový

Re: pixy je provokatér

celé vlákno
Ale jo, to by slo. Tak schvalne - jaky je rozdil mezi tim, kdyz Vam nekdo ukradne z ruky hodinky nebo z nohou holinky?
paranoiq
paranoiq (neregistrovaný)
23. 11. 2004 11:54 Nový

Re: pixy je provokatér

celé vlákno
ten druhý je rozhodně šikovnější. nebo zoufalejší.
Solvina
Solvina (neregistrovaný)
24. 11. 2004 0:15 Nový

Re: pixy je provokatér

celé vlákno
Nebo ty ses ozralejsi?
paranoiq
paranoiq (neregistrovaný)
24. 11. 2004 6:36 Nový

Re: pixy je provokatér

celé vlákno
pravdu díš :-)
gotreg
gotreg (neregistrovaný)
23. 11. 2004 9:29 Nový

Re: pixy je provokatér

celé vlákno
Ale Frantisku!
CGC
CGC (neregistrovaný)
23. 11. 2004 9:45 Nový

Re: pixy je provokatér

celé vlákno
No, v tom Chánově se sice nemůžeš divit, ale rozhodně si můžeš stěžovat. Akorát že zákon ti nařizuje auto dostatečně zabezpečit (fakt, vysvětlil mi to policajt, když jsem omylem nechal otevřené auto na parkovišti). Autoský zákon ti ale žádné zabezpečení nenařizuje. To je ten rozdíl.
Smiler
Smiler (neregistrovaný)
23. 11. 2004 15:56 Nový

vysvětlil mi to policajt ...

celé vlákno
No když Ti to vysvětlil policajt, pak je to fakt a je to v zákoně a Tvá povinnost. Policajt je fakt nejlepší znalec a vykladač a naplňovatel zákona.
CGC
CGC (neregistrovaný)
23. 11. 2004 16:06 Nový

Re: vysvětlil mi to policajt ...

celé vlákno
Smilere, právě jsi předvedl, že jsi blbější než policajt :) Dovolím si citát ze zákona o provozu na pozemních komunikacích:
Řidič, který se hodlá vzdálit od vozidla tak, že nemůže v případě potřeby okamžitě zasáhnout, musí učinit taková opatření, aby vozidlo nemohlo ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a nemohla je neoprávněně užít jiná osoba. Je-li vozidlo povinně vybaveno zařízením proti neoprávněnému použití musí je řidič užít.
Princezna Fiona
Princezna Fiona (neregistrovaný)
23. 11. 2004 16:41 Nový

Re: vysvětlil mi to policajt ...

celé vlákno
Zastala bych se Smilera. V nejlepším případě můžete být oba stejně blbí (o té vyhlášce jste až dosud nevěděli oba), spíš ale bude Smiler chytřejší. Ona totiž většina aut má imobilizéry, popř. zamykání řadicí páky, takže můžete nechat auto odemčené a stejně je zabezpečeno tak, aby ho nemohla neoprávněně užít jiná osoba.
CGC
CGC (neregistrovaný)
23. 11. 2004 17:03 Nový

Re: vysvětlil mi to policajt ...

celé vlákno
Narozdíl od smillera jsem se při rozhovoru s tím policajtem netvářil (a ani necítil) že tomu rozumím líp :) Jinak předpokládám, že se pořád bavíme o hypotetickém případě, kdy stojí otevřené auto s klíčky a papíry v Chánově ...
Jerry
Jerry (neregistrovaný)
23. 11. 2004 16:44 Nový

Re: vysvětlil mi to policajt ...

celé vlákno
Mimochodem, tohle by měl znát každý, kdo má řidičák. Protože se to učí i v autoškole.
Jerry
Jerry (neregistrovaný)
23. 11. 2004 10:37 Nový

Re: pixy je provokatér

celé vlákno
Tenhle člověk opravdu neví, co je radost z tvorby.
pajout
pajout (neregistrovaný)
23. 11. 2004 10:00 Nový

citat

celé vlákno
Necin jinemu, co ti nemilo - jedine, ze by se mu to libilo...
Stanislaw Jerzy Lec
braggart
braggart (neregistrovaný)
23. 11. 2004 10:01 Nový

Ze záhrobí

celé vlákno
"jistě by zde své mohli vypovědět i třeba pánové Kolář či Horníček"

Mohli? To jsem tedy zvědav, jestli nám sem k tomu něco napíšou. Zatím se neozval ani jeden ;)
petr_p
petr_p (neregistrovaný)
23. 11. 2004 12:05 Nový

Chovejte se "tranzitivne"

celé vlákno
Nerad generalizuji, ale vetsine prispevovatelu nade mnou asi chybi nejake moralni zabrany. To, ze neco nelze fakticky zabezpecit, jeste neznamena, ze toho mohu zneuzit. Pixy tady prave narazi na problem, kdy nekteri lide nejsou schopni odlisit tvorbu pro pobaveni a tvorbu pro komerci, i kdyz dilo jako takove neni explicitne oznaceno.

Pro me je normalni, ze k dilu, ktere prijimam s nejakou licenci (byt licenci nevyrcenou), se chovam a sirim jej se stenou licenci (tzn. licenci nemenim [informatici tomu rikaji reflexivni a tranzitivni uzaver]). Na priklad kdyz mi prijde "vesely obrazek", ktery se zda byt volne siritelny, tak jej klidne nekomu dalsimu preposlu, mozna jej i vystavim na svem webu, ale nikdy jej nevyuzuji pro muj prospech (tzn. nebudu ho prodavat, znackovat jako dobytek apod.).
Multimotyl
Multimotyl (neregistrovaný)
23. 11. 2004 16:29 Nový

A co jiná díla?

celé vlákno
Jsem sběratelem prospektů a chtěl bych se o svou sbírku podělit s ostatními. Dělám si web a chtěl bych tam umístit nascanované prospekty. Myslíte, že je to je proti něčemu? Jak čistě morálně, tak i ze zákona. Volal jsem do Saabu a tam povídali, že je to v pohodě, ale spoustu značek asi jen tak neobvolám (simca, alfetta, ...)
rewaq
rewaq (neregistrovaný)
23. 11. 2004 17:34 Nový

Re: A co jiná díla?

celé vlákno
no IMHO pokud to chces mit uplne pravne ciste, asi bys na svem webu nemel uverejnit neco co neni tvym dilem, aniz by ti autor (nebo majitel autorskych prav) udelil sve svoleni.
Zvlast pokud bys na tom chtel nejak vydelavat.

Ale pokud jde o tvuj konkretni pripad (predpokladam, ze na vystaveni sbirky vydelavat nechces), myslim, ze by se nikdo nemusel bourit pokud tam bude sdeleno, ze vystavovane plakaty nejsou tvym dilem a pripadny autor ktery ma namitky proti jejich zverejneni at te kontaktuje a ty jeho dilo stahnes
Multimotyl
Multimotyl (neregistrovaný)
23. 11. 2004 17:56 Nový

Re: A co jiná díla?

celé vlákno
Ok, ale pokud bych tam třeba chtěl udělat i burzu (mám některé vzácné kousky značek, které nesbírám)... Na ebayi je prodávání dost složité a i zdlouhavé...

Pak si ovšem nedokážu představit kde bych scháněl povolení právě značek jako je simca, datsun, vanden plas, ... No je fakt, že to by už nikomu ani vadit nemuselo... :o)
Michal Ludvig
Michal Ludvig (neregistrovaný)
23. 11. 2004 17:38 Nový

Skvělý byznys?

celé vlákno
"Skvělý byznys, jistý výnos a nulové náklady."

... tak to me pobavilo. Zkousel jste nekdy prodat reklamu na takovem serveru? :-))

Par lidi se tu ohani tim, ze davat cizi obrazky na svoje osobni stranky je OK, ale je fuj fuj je ukrast a mit z nich prospech. A co kdyz ten profesionalne se tvarici server nevydelava? Zmeni to nejak tuhle teorii?
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
23. 11. 2004 19:48 Nový

Re: Skvělý byznys?

celé vlákno
Jestli jsem to pochopil správně, Pixymu šlo od začátku především o podstatný morální rozdíl mezi [vzít cizí obrázek a vystavit ho] a [vzít cizí obrázek a vydávat ho za vlastní]. Což možná právně tak propastný rozdíl není, ale morálně (aspoň podle mne) určitě ano.
hx
hx (neregistrovaný)
23. 11. 2004 20:40 Nový

moje logo / tvoje logo

celé vlákno
Resenim by prece bylo, kdyby autor do obrazku pridal nejaky vodoznak, odkaz na svoje stranky. A at si klidne potom nejaky cizi web prejme takovy obrazek a doplni i sve logo - uzitek potom z toho prece budou mit vsichni.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem