O. p. s. = obecně prospěšný startup? Social Innovation Camp vybral šest finalistů

Měřítkem úspěchu pro startup nemusí být jen obrat, ROI, IPO a exit. Hledat a podporovat společensky užitečné internetové projekty, dávat dohromady lidi, nápady a digitální nástroje, jimiž lze ušlechtilých cílů dosáhnout, to je účel víkendových setkání pod značkou Social Innovation Camp. Nejbližší začíná za dva týdny v Brně.

Organizátoři druhého českého Social Innovation Campu očekávají, že se v brněnském Domě umění sejde šest desítek lidí, kteří se rozdělí do šesti týmů a budou celý víkend intenzivně pracovat na uskutečnění jednoho nápadu. Na konci pak porota vybere vítěze, který získá na další rozvoj nejúspěšnější myšlenky 25 tisíc korun.

EBF6

Koncept Social Innovation Camp pochází z Londýna, kde se první inovační tábor konal v roce 2008. Myšlenka se rozšířila do světa, u nás se organizace kempů chopila obecně prospěšná společnost Respekt institut. První ročník Social Innovation Campu uspořádala před dvěma lety v Praze. Tehdy zvítězil nápad vybudovat komunitní server pro vozíčkáře, z něho pak vzešel web Vozejkov.cz.

Zatímco loni se Social Innovation Camp v Česku neuskutečnil, letos se v burze nápadů sešlo 62 návrhů. Z nich porota minulý týden vybrala šest nejoriginálnějších, nejužitečnějších, a zároveň realizovatelných. Jsou to:

  • Archiv volebních slibů Webová aplikace, která umožní archivovat předvolební letáky politických stran by sloužila jako přehledný archiv, který by kdokoli (občan, novinář, opozice, neziskovky) mohl využít pro lepší kontrolu volených zástupců. Samotná aplikace by nehodnotila kdo a jak sliby plní, to už by bylo na konkrétním uživateli.
  • DIY environmental sensing Studentka nových médií v Praze Radka Peterová vyvinula v rámci diplomové práce jednoduché a levné zařízení pro sledování čistoty vzduchu (viz také její přednáška na lednové konferenci New Media Inspiration). Nyní by ráda tento přístroj zdokonalila a vybudovala kolem něj webovou aplikaci, která majitelům umožní snadno archivovat a sdílet výsledky měření.
  • Gastroweb pro společensky prospěšné podniky Webový prostor pro lidi, kteří si říkají: “”Radši bych chodil do kavárny, která kromě toho, že udělá skvělou kávu, dělá i něco pro společnost. Ale nechci trávit čas jejím hledáním a rád bych navíc znal její hodnocení od ostatních lidí, než tam vyrazím.” Jednotlivé podniky by zde měly své profily, zveřejňovaly by zde svá denní menu, ale i různé aktivity, které podnikají. Byly by snadno dohledatelné podle místa působení a služeb, které nabízí. Základní význam by zde měla interakce mezi podniky a jejich návštěvníky a celkově mezi zákazníky navzájem.
  • Give YourSkills Webová aplikace umožní zástupcům neziskových organizací vložit poptávku na provedení přesně zadané odborné práce, včetně časového odhadu. Dobrovolníci z řad profesionálů budou moci v zadaných úkolech vyhledat takový, který odpovídá jejich kvalifikaci a aktuálním časovým možnostem, kontaktovat zadavatele a práci vykonat.
  • Greenified Sociálně-herní aplikace pro chytré telefony. Propojuje prvky klasické online hry pro více hráčů se zásadami koučování. Název Greenified je odvozeninou slov “green” – zelený a “gamified” – herní, a vystihuje tak vlastní záměr – skrze hru iniciovat cestu k udržitelnému životnímu stylu uživatele. Aplikace využívá běžných funkcí chytrých telefonů, jako např. permanentního připojení k internetu nebo geografické lokalizace. Pracuje s herními prvky, jako je vizualizace a hodnocení postupu, soutěž s dalšími uživateli (např. skrze krátké reporty v profilu na sociálních sítích), mapování scházejících aktivit pro splnění virtuálního úkolu apod. Uživatelé budou moci sledovat vlastní postup v oblastech jako udržitelná domácnost, odpovědné nakupování, šetrnější doprava a oblast odpadů. Budou si sami volit oblasti, ve kterých se chtějí zlepšovat (a tedy budou nejspíše nejvíce úspěšní) a budou mít možnost individualizace dílčích herních/život­ních cílů.
  • Ovčí babičky Projekt chce organizovat setkávání studentů či mladých lidí s lidmi v seniorském věku, aby tak vznikaly vztahy napříč generacemi. Během sociálně inovačního víkendu by se měl propojit se dvěma podobnými nápady: vraska nevraske a oldscool.
3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 6. 3. 2012 19:02

Školení: Práce s leady v digitálním prostředí

  •  
    Jaké online kanály používat pro získání leadu
  • Jakým způsobem pracovat s leady
  • Jak vyhodnocovat a optimalizovat efektivitu

Detailní informace o školení Práce s leady v digitálním prostředí »