O Peprnetu už ale opravdu "naposledy"

Sporný příjemce dotace na podporu rozvoje vysokorychlostního Internetu, projekt bulvárního magazínu Peprnet.cz, získal anticenu v anketě Křišťálová Lupa 2006. Je otázkou, zda tento projekt, který od chvíle, kdy byly zveřejněny výsledky dotačního řízení, vyvolává vášně a proti kterému se ve vzácné shodě postavila většina internetové veřejnosti, měl toto ocenění získat. Proč?

Jan Kuneš - karikatura

Ilustrace: Nenad Vitas

I negativní reklama je totiž reklamou a nemůže být pochyb o tom, že mnoho čtenářů, kteří si zde na Lupě nebo v jiných médiích o anticeně pro Peprnet přečtou, se na něj půjdou podívat. Z mnoha z nich se mohou rekrutovat pravidelní návštěvníci tohoto webu. Ne nutně proto, že by je zaujal, ale třeba čistě z toho důvodu, aby viděli, jak se v čase vyvíjí. Počet takových návštěvníků nemusí být vysoký, ale může stačit k tomu, aby projekt splnil jedno z kritérií, které musí splnit, aby jeho autoři nemuseli vracet část nebo celou dotaci.

Tímto kritériem je návštěvnost, které projekt musí dosáhnout do konce tohoto roku. Když v září na úvodní stránce místo obsahu svítilo prosté logo Peprnetu, mnozí si již mysleli, že Slávek Boura a spol. budou muset část dotace vracet. Nyní, na sklonku listopadu, je vše jinak. Peprnet běží na plné obrátky (nebo minimálně běží) a generuje návštěvnost. Pomalu se tak začalo ukrajovat z koláče 300.000 návštěv, které projekt musí zaznamenat, aby jeho autoři nemuseli dotaci vracet. V této situaci každá zmínka pomáhá.

Že projekt kritérium návštěvnosti splní, je už nyní více než zřejmé. Jedním z hlavních problémů je totiž skutečnost, že není přesně definováno, jakých tři sta tisíc návštěv Peprnet musí dosáhnout. Jde snad o prosté shlédnutí stránek? Nebo unikátní návštěvníky? Podle jaké metodiky je jejich měření prováděno? Těžko říct, respektive na tyto otázky ani odpovědět nelze. V dokumentaci k projektu žádná přesná metodika totiž definována není. Dá se tak předpokládat, že na konci roku autoři sečtou řádky v logu, a pokud jich bude víc než zmíněný počet, mají vyhráno.

EBF6

Stín tu padá na hlavy členů broadbandového fóra, kteří tak laxní definici dosažené návštěvnosti Peprnetu dovolili (hodnotící kritéria si stanovovali autoři každého projektu sami). U členů tohoto orgánu by alespoň základní povědomí o možnostech a způsobech měření internetové návštěvnosti bylo očekávatelné.


Poznámka redakce: ačkoliv se s Janem Kunešem shodujeme na účelnosti minimální propagace tohoto projektu, z objektivních důvodů budeme muset celé kauze věnovat ještě jistou pozornost. Děkujeme za pochopení.

34 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 3. 2007 2:07

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »