Hlavní navigace

O Peprnetu už ale opravdu "naposledy"

Jan Kuneš 28. 11. 2006

Sporný příjemce dotace na podporu rozvoje vysokorychlostního Internetu, projekt bulvárního magazínu Peprnet.cz, získal anticenu v anketě Křišťálová Lupa 2006. Je otázkou, zda tento projekt, který od chvíle, kdy byly zveřejněny výsledky dotačního řízení, vyvolává vášně a proti kterému se ve vzácné shodě postavila většina internetové veřejnosti, měl toto ocenění získat. Proč?

Jan Kuneš - karikatura

Ilustrace: Nenad Vitas

I negativní reklama je totiž reklamou a nemůže být pochyb o tom, že mnoho čtenářů, kteří si zde na Lupě nebo v jiných médiích o anticeně pro Peprnet přečtou, se na něj půjdou podívat. Z mnoha z nich se mohou rekrutovat pravidelní návštěvníci tohoto webu. Ne nutně proto, že by je zaujal, ale třeba čistě z toho důvodu, aby viděli, jak se v čase vyvíjí. Počet takových návštěvníků nemusí být vysoký, ale může stačit k tomu, aby projekt splnil jedno z kritérií, které musí splnit, aby jeho autoři nemuseli vracet část nebo celou dotaci.

Tímto kritériem je návštěvnost, které projekt musí dosáhnout do konce tohoto roku. Když v září na úvodní stránce místo obsahu svítilo prosté logo Peprnetu, mnozí si již mysleli, že Slávek Boura a spol. budou muset část dotace vracet. Nyní, na sklonku listopadu, je vše jinak. Peprnet běží na plné obrátky (nebo minimálně běží) a generuje návštěvnost. Pomalu se tak začalo ukrajovat z koláče 300.000 návštěv, které projekt musí zaznamenat, aby jeho autoři nemuseli dotaci vracet. V této situaci každá zmínka pomáhá.

Že projekt kritérium návštěvnosti splní, je už nyní více než zřejmé. Jedním z hlavních problémů je totiž skutečnost, že není přesně definováno, jakých tři sta tisíc návštěv Peprnet musí dosáhnout. Jde snad o prosté shlédnutí stránek? Nebo unikátní návštěvníky? Podle jaké metodiky je jejich měření prováděno? Těžko říct, respektive na tyto otázky ani odpovědět nelze. V dokumentaci k projektu žádná přesná metodika totiž definována není. Dá se tak předpokládat, že na konci roku autoři sečtou řádky v logu, a pokud jich bude víc než zmíněný počet, mají vyhráno.

MIF16

Stín tu padá na hlavy členů broadbandového fóra, kteří tak laxní definici dosažené návštěvnosti Peprnetu dovolili (hodnotící kritéria si stanovovali autoři každého projektu sami). U členů tohoto orgánu by alespoň základní povědomí o možnostech a způsobech měření internetové návštěvnosti bylo očekávatelné.


Poznámka redakce: ačkoliv se s Janem Kunešem shodujeme na účelnosti minimální propagace tohoto projektu, z objektivních důvodů budeme muset celé kauze věnovat ještě jistou pozornost. Děkujeme za pochopení.

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Vitalia.cz: Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

DigiZone.cz: Sony MP-CL1A: miniaturní projektor

Sony MP-CL1A: miniaturní projektor

DigiZone.cz: Pure má tři nové přijímače DAB

Pure má tři nové přijímače DAB

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

120na80.cz: Běžci, co jíst poslední dny před závodem?

Běžci, co jíst poslední dny před závodem?

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...