Hlavní navigace

Názory k článku O registracích a kalašnikovech, aneb Krteček a NIC

  • 14. 9. 2004 8:09

    Roj (neregistrovaný)
    Me prisel podobny mejl od meho registratora COL. Ze jsou nejake nove podminky, blabla, a ze musim nekde nekam kliknout, jinak znicit krtka.
    Taxem tam najel, bylo tam nejake tlacitko, s rozechvenim jsem klikl.
    Doufam, ze jsem nic nezoral.
  • 14. 9. 2004 8:19

    Pepík (neregistrovaný)
    Mě zas začla v autě blikat oranžová kontrolka, která má uprostřed něco jako obdélník. Tak sem se podíval do návodu a tam bylo blablabla, blablabla zajeď k pumpě, jinak zničit krtka. Tak sem tam najel (k pumpě) a nabral benzín.

    Doufám, že jsem nic nezvoral.

    Svět je složitej. Mrcha.
  • 14. 9. 2004 10:44

    Viktor Bílek (neregistrovaný)
    Ten Pepikuv komentar je dokonalej, ten me dojal :o)
    A jinak, Pixy, za registraci domeny na 1 rok se u CZ.NIC neplati 4 stovky, ale rovna tisicovka ... kez by ty 4 stovky, hned by se vsem zilo lip...
  • 14. 9. 2004 10:49

    RL (neregistrovaný)
    Ja to pochopil tak, ze Pixy ty 400 myslel jako velkoobchodni cenu pro dalsi registratory.
  • 14. 9. 2004 10:54

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Velkoobchodní cena je 400 za registraci a 600 za rok. ;-) Registrátoři si k tomu ze strachu z konkurence přihodí maximálně cenu poštovní známky a převodního poplatku.
  • 14. 9. 2004 11:52

    Uz jsem z toho blazen (neregistrovaný)
    COL, ale i dalsi registratori jsou v tom nevinne. Je to vymyslenost CZ.NICu, aby kazdy drzitel domeny vyjadril souhlas s pravidly registrace domen. A to pokazde, kdy se tato pravidla zmeni. Fuj tajbl.
  • 14. 9. 2004 12:37

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Co to je za blabol? Pozastavil bych se nad tim, co to z.s.p.o. a kdo jsou clenove CZ.NICu...
  • 14. 9. 2004 13:39

    Tom (neregistrovaný)
    Ja jsem domenu vcas preved k jinemu registratorovi vcas, ale COL pres ktereho byla registorvana se ani nestitil poslat fakturu za prodlouzeni 980,-(a ucetni to zaplatila, to sem zvedav jestli to vratej) prestoze uz neni nas registrator! mimochodem u soucasneho registratora platim 680,-
  • 14. 9. 2004 14:22

    klak (neregistrovaný)
    opravte mě, jestli se mýlím, ale od převodu svých domén pod alternativního registrátora už nejsem v žádném smluvním vztahu s nějakým NICem. takže jejich maily mají z právního hlediska asi tak hodnotu spamu >:-I

    ... stejně je to divná banda mluvící nesrozumitelnou hatmatilkou o opravdu hodně ošklivých věcech ... "sničit Krrtka" docela sedí :))
  • 14. 9. 2004 15:38

    Pepík (neregistrovaný)
    Raději si to přečti. Já sem taky myslel, že mi to auto prodávaj kopletní. A teď prej budu muset platit u pumpy. Mrchy.
  • 14. 9. 2004 15:40

    Arkady (neregistrovaný)
    CZ NIC mi pripomina jinou podobnou organizaci , rika se ji OSA nebo tak nejak, chtej rejzovat prachy a pritom nic nedelat

    fakt mi unika za co vybiraji tolik penezi za domeny a ve srovnani s mezinarodnimi domenamy .com, .org. info atd jsou nekolikanasobne drazsi
  • 14. 9. 2004 15:42

    Arkady (neregistrovaný)
    umis cist?

    jedinci co se neprevedli pod alternativniho registratora porad jeste spadaji pod nejakou tu vymyslenost NICu, ten je za to osoli nekolikanasobne vic nez registrator

    pokud jako majitel domeny nesledujes ze se delali nejake cachry machry tak ani envis ze jsi se mohl/mel prevest k nekomu jinemu ...

  • 14. 9. 2004 16:12

    Datel (neregistrovaný)
    Mno a hlavne to naznacuje ze nebyt zaby na prameni, mohla by byt domena klidne za 50/rok :-))
  • 14. 9. 2004 16:30

    NEMO (neregistrovaný)
    hm, ale když na Tebe Tvůj registrátor zapomene, tak se možná to upozornění od NIC hodí.
  • 14. 9. 2004 16:52

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Tatinkovi zacala blikat ta cervena kontrolka. Jestli u toho taky "huhly chrchli, znicit krtka, tralala" to nevim. Uzivatel, tedy tatinek, v tomto pripade taky nerozumel. Spolehl se na to, ze kdyz za auto zaplatil tolik penez, tak za nim nekdo zajde a reknemu co ma udelat, kdyz to auto bude neco potrebovat. To, ze takovy servis v cene, jakkoli byla velka neni, ignoroval. A sehnat si odborny servis, kde by mu to chrlani bud' vysvetlili nebo dokonce primo odstranili (u domen se tomuto odbornemu servisu rika "registrator") - to by nikdy neudelal.

    No, bylo to mazani, nikoli dobijeni jak myslel. Takze zadrel motor. A krtek na zahrade radi furt ...

  • 14. 9. 2004 19:08

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    Milí tatínkové jaksi pozapomněli na to, že k řízení auta museli projít povinným kurzem, mít k nálěžité oprávnění a potažmo musí ze zákona vědět, jaký má ta blikající kontrolka význam, že?

    Zatímco majitelé domén jsou (platící) zákazníci nějakého komerčního subjektu a technologii, kterou jejich dodavatel používá, rozumět nemusejí. Bohužel ten dodavatel se chová, jako by pojmům z jeho (velmi úzkého a velmi specializovaného) oboru musel rozmět každý. Jenže nemusí.
  • 14. 9. 2004 20:01

    Pepík (neregistrovaný)
    Pokud vím, koupě automobilu je zcela nezávislá na nějakém kurzu (aspoň při koupi auta po mě žádné potvrzení nechtěli). Navíc jsem si zcela jist, že zákon o žádné kontrolce nehovoří. Stejně tak lump zákon nehovoří o tom, že když si koupím auto, musím do něj lít benzín (prý někdy i naftu).

    Auto jsem zakoupil (a jsem jeho skutečným majitelem, nikoliv jako u domén držitel nějakého pofidérního práva) u komerčního subjektu a rozhodně nehodlám rozumět detailům toho, jak funguje (považuju automobilový průmysl za velmi úzký a specializovaný obor). Pamatuju si sice ze šesté třídy základní školy princip spalovacího motoru, ale vím jen, že ho najdu pod kapotou (to je ten dekl vepředu, vzadu mám pod deklem kufr, ale prý je to i obráceně). Bohužel se dodavatel chová, jako by tomu oboru musel rozumět každý.

    A to jsem prosím za auto nezaplatil nějakých ušmudlaných 800 ročně, ale částku v řádu statisíců korun. Sou to šecko potvory.

  • 14. 9. 2004 20:30

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    No, ten kurs nepotrebuji k rizeni auta obecne, ale k rizeni auta na verejne komunikaci. Motor se ale zadre at uz jezdim kdekoliv. Nicmene, nebud'me hnidopisi. Drzitel domenoveho kdysi podepsal nebo obdobnym zpusobem uzavrel nejakou smlouvu. Mam za automaticke, ze je s jejim znenim seznamen a rozumi mu. To je stejne "potazmo" jako s tou povinosti ridice vedet jaky ma vyznam kontrolka jim rizeneho vozu. Predpokladam, ze nebudeme vychazet z toho, ze smluvni strany mohou smlouvy uzavirat aniz by jim rozumely a to je dostatecnym duvodem proto, aby se jimi necitily vazani, ze ano ? Vzhledem k tomu, ze ona smlouva obsahuje stejne terminy, jake jsou pouzity v onom "znicit krtka" dopisu, nezbyva nez dovodit, ze tomu dopisu nejspis prijemce ve skutecnosti rozumi.

    Nicmene, pripustme, na okamzik, ze mu nerozumi. To ale nicemu nevadi, protoze smlouvu jinak zna a proto i bez tohoto dopisu dobre vi, v jakem stavu domena prave nejspis je a jake jsou dalsi moznosti vyvoje situace. Takze dopis muze klidne bez povsimnuti zahodit, aniz by tim o cokoliv prisel ...

    Tim nechci za kazdou cenu obhajit neobhajitelne - ze by ten dopis nemohl byt naposany jinak. To plati vzdycky a vzdycky se nepochybne najde nekdo, kdo mu i tak nebude rozumet - a do teto skupiny, krome naprostych laiku, padnou obcas i lide pomerne inteligentni, se znalostmi v oboru. Tim chci jen rict ze I KDYBY ten CZ.NIC nahodou zadny dopis neposlal, pak se nikdo nemuze ohanet tim, ze je zrusenim domeny prekvapen. A i kdyz nedostanes zadny navod "co s tim" nemuze tvrdit, ze to nevi KVULI TOMU. Ano, ten dopis nepochybne muze byt napsan jinak. Glosa na Lupe pak patrne ponese jmeno jineho autora a nekomu jinemu bude, zrejme, vyplacen autorsky honorar. V zasade se ale nic nezmeni.

    Tak jako ja se nepokousim obhajit, ze onen dopis nemuze byt napsan jinak - coz nepochybne muze, predpokladam, ze ani ty se nebudes pokouset obhajit tvrzeni, ze je mozne uzavirat smlouvy "jen tak" bez toho, ze to pro obe smluvni strany znamena zavazek se smlouvou ridit (coz predpoklada znalost jejiho obsahu a jeho plne pochopeni).

    Nebo chces rict, ze ty uzaviras smlouvy, kterym nerozumis a povazujes tenhle fakt za argument pro cokoliv ?

  • 14. 9. 2004 22:00

    Jerry (neregistrovaný)
    Je zajímavé, jak lze naprosto stupidním příměrem přesměrovat dialog od skutečnosti, že se někdo není schopen vyjádřit tak, aby mu i blbej rozuměl. Doporučuji přečíst si kapitolu "Je elektřina oheň?" z Feynmanovy knihy "To snad nemyslíte vážně", konkrétně pasáž o luštění sociologického pojednání a dialog se stenotypistou. Dle mého soudu jde Piximu o něco podobného - místo věty (budu-li citovat zmíněnou knihu) "Lidi čtou" se napíše "Individuální člen sociální komunity často získává informace prostřednictvím vizuálních symbolických kanálů". Delší mail v tomto duchu a máte k blábolení ve stylu "zničit krtka" postaráno jedna dvě.
  • 14. 9. 2004 22:06

    Marabu (neregistrovaný)
    Jenze u auta se sdeleni smrskava na jednu kontrolku kvuli prehlednosti a prostorovych moznostech palubni desky (jednoduse receno NENI TAM MISTO). V dopise je mista dost a natisteni strucneho nesmyslneho sdeleni stoji presne tolik jako natisteni podrobneho sdeleni. Navic jiste uznate ze zatimco v navodu k automobilu (alespon tom mojem) je vse jednoznacne popsano vetsinou s rozumnym vysvetlenim. Vase prirovnani znacne pokulhava, dopis od NIC vypada spis jak kdyby se vam automechanik snazil vysvetlit co mate v aute spatne - ovsem snazil se vam to vysvetlit jako jinemu automechanikovi, nikoli jako cloveku ktery tusi o motoru totez co ja - nebo vy. Tedy az na tu drobnou pripominku ze navic vypada ze pote co byl mechanikem zkompletovan ustne ho prepsal kubansky boss.
  • 14. 9. 2004 22:12

    klak (neregistrovaný)
    hmmm, vážení já umím číst docela dobře. mluvím o jakémsi "souhlasu s pravidly registrace domén", který by rádo melo NIC od všech držitelů domén ... jenže mne nějaká pravidla nějakého NIC nemusí z právního hlediska vůbec zajímat, ta jsou možná závazná pro mého alternativního registrátora, ale nikoliv pro mne ... a rád bych aby to tak i zůstalo.

    NIC totiž, zdá se, neví co by rádo ... rádo by nedělalo nic (a safra :o) (od čeho jsou alternativní registrátoři, že) ale rádo by zároveň řídilo všechno (přeskočíme je, když se to může hodit) ...
  • 14. 9. 2004 23:03

    Roj (neregistrovaný)
    Pepo, jesi se ti podari prokazat, ze ti v autoskole nerekli, ze se do auta leje palivo, mas jiste, ze na nich vysoudis prachy zpatky + tucne ockodne. Poradim ti pravnika, ktery to nezora.
    Jestli o tom ale mluvili a tys nejak nedaval pozor, pac jsi premejslel o slozitosti sveta, pak to byly fakt vyhozeny prachy za autoskolu. Tos je mel raci prochlastat, to by ti dalo vic.
    Nekdy je svet zatracene jednoduchej :-)
  • 14. 9. 2004 23:17

    Martin Kalenda (neregistrovaný)
    mozna by nebylo veci si o decentrovalizovanem systemu spravy domen neco nastudovat nez se tu ztrapnovat.
  • 14. 9. 2004 23:35

    Karl (neregistrovaný)
    Ja uz jsem auto kupoval, byt ne nove a nikdo po me nechtel autoskolu. Neudelal prodejce chybu?
  • 15. 9. 2004 1:33

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    Prosimvas mohli byste uz s tema autama jit do prdele? Diky! :-(

    P.S. Jestli jeste nekdo snad nepochopil, wo co ve clanku go, tak pro ty postizene: o to, ze se lze k zakaznikum chovat slusne.
  • 15. 9. 2004 1:39

    Roj (neregistrovaný)
    Jestli nemas autoskolu, jiste mas auto pekne vystavene v obyvaku. V takovem pripade do nej opravdu benzin nelij. Ale nejak si nejsem jisty, zda o tech prachach za auto neplati pro tebe totez, co pro Pepu.
    Prodejce byl naopak velice chytry, cim vic lidi, jako ty, tim lepsi ekonomicke vysledky pro nej.

    Pokud bys zase hledal nejake vtipne analogie, tak mi prosim, prines papir od sveho prodejce, kde ti sdeluje, ze ti auto sebere, kdyz do nej nebudes lit ten benzin.
    Znicit krtka! :-)
  • 15. 9. 2004 4:19

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    No, zrejme jsme kazdy cetli jiny clanek. Ja videl clanek ve kterem nekdo, kdo neudelal ani to nejmensi pro to, aby si pomohl sam, breci na verejnem rameni o tom, jak jsou na nej vsichni zli a nikdo mu nepomuze. Na to nezbyva nez odpovedet - nebul, prestan cekat na to, co kdo da za tebe udela (at uz to pozadujes pod heslem socialniho statu, idealu rovnosti, svornosti i bratrstvi nebo kvuli slusnosti k zakaznikum), zkus jednou vzit svuj zivot do svych rukou a trochu se o sve veci PREDEVSIM starat sam ...

    Mimochodem, je uzasne, jak se nekdo dokaze vyjadrovat stucne a uderne. Prispevek o dvou vetach, z nichz jedna mluvi o prdeli a ta druha o slusnosti je excelentni schopnosti par slovy zachytit veskerou komplexnost sveta ...

  • 15. 9. 2004 8:42

    Pepík (neregistrovaný)
    Vypadá to, že jste zaměstnancem automobilového průmyslu. V návodu k mému automobilu se to hemží spojeními jako "brzdové obložení" nebo "zážehový motor". Ale o tom, že se do auta má lít benzín tam není ani zmínka. Je tam spousta písmenek o tom, že se tam má lít olej (prej dokonce víc druhů na různý místa), chladící kapalina nebo kapalina do ostřikovačů. Ale o benzínu je tam napsáno jen to, že se liší palivo u "vznětového" a "zážehového" motoru.

    Pro raději svěřuji své auto do péče odbornému servisu, o kterém tady psal pan Lukeš. To platí i o doméně, kerou moje firma provozuje. Podotýkám, že servis na domény stojí méně než garanční prohlídka auta (a tu geranční prohlídku potřebuji častěji než doménový servis).

  • 15. 9. 2004 8:48

    Pepík (neregistrovaný)
    Dokud jsem neměl řidičský průkaz, jezdil jsem autem jinde než po veřejných komunikacích.

    Pokud se týče papíru, výklad papíru nechávám na autority v příslušném oboru. Například když mi přijde papír z berňáku, zanesu ho svému daňovému poradci. Mimochodem, podle mého doménového servisu (i mého právníka) mi doménu NIC nemůže sebrat, protože jí nevlastním. Právník říkal něco o právu disponovat, člověk z doménového servisu říkal něco o tom, že ta doména je jenomu kus textu někde na nějakém počítači v nějaké databázi.

    Auto stojí na dvoře, to se sebrat dá. Ale doména? "To je díra v zemi ... Tu Vám sebrat nemůžou ..."

  • 15. 9. 2004 11:10

    Jerry (neregistrovaný)
    Jakub Moc má pravdu, příměr s auty je naprosto pitomý, zavádí debatu úplně mimo téma.

    Hulvát Jerry
  • 15. 9. 2004 11:11

    Karl (neregistrovaný)
    Ja autoskolu mam, nesleduji presne analogie v teto diskuzi, reagoval jsem jenom na velmi zabavny a zazity usus, ze kdo ma auto, ma ridicak. A mam velmi dobry priklad z me rodne vsi, kde kamarad kteremu bylo 10 let velmi vytrvale jezdil na motorce kros, prestoze mu bylo 10 let. A mistni duchodkyne ho pravidlene udavaly a pravidelne diskutovaly jak je mozne ze desetilety kluk muze jezdit na motorce "a nic se s tim nedela". A spoluzak dostal auto k 18tym narozeninam a hned druhy den ho odrel na dvore :-) Ridicak si dodelaval az pozdeji.
    A mimochodem, jeden z nasich nejlepsich zavodniku (Lacko se jmenuje?) - je mu myslim dvacet a autem jezdi snad 5 let?
  • 15. 9. 2004 11:24

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Dane, to je ale z mého pohledu opravdu hlavní problém lidí okolo CZ.NICu a občas i Tvůj. Jedna strana mluví v kategoriích slušnosti, vstřícnosti a zdravého selského rozumu, zatímco druhá strana mluví jen o zákonech, povinnostech a právních pojmech. To jsem CZ.NICu vždy vytýkal, nic se dodnes nezměnilo, a jak jsem si to přeložil, snad nikdo z CZ.NICu v těch kategoriích co "normální" "obyčejní" lidé nejen nechce, ale snad ani neumí uvažovat.

    A to je velká škoda, protože by CZ.NIC mohl mít mnohem lepší pověst než má, a úplně zadarmo. Ale ani to zjevně nikoho z CZ.NICu nepálí.
  • 15. 9. 2004 12:31

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    1. Ano, diky "primeru" s auty tady mame cca 50 % naprosto irelevantnich prispevku mimo misu.

    2. Prevedeno do jine oblasti - napr. mobilni operator take lidem nevysvetluje v technickych terminech, jak funguje BTSka, ale umi jim svuj produkt dostatecne jasne popsat tak, aby lide pochopili, co maji udelat pro to, aby ho mohli pouzivat. Totez by mel ucinit CZ.NIC, ale ten to vubec nezajima.

    Patrne tam neni nikdo, kdo by byl schopen napsat srozumitelnou a slusnou formou nejake upozorneni/vysvetleni a proto chrli (pokud vubec neco) hulvatske emaily, ve kterych z druhe strany cini nesvepravneho idiota a neustale mu vyhrozuje nejakymi sankcemi a zrusenim domeny. Kdyby takovymhle zpusobem budovala image nejaka normalni nemonopolni firma, tak by musela davno zkrachovat.
  • 15. 9. 2004 12:57

    Pepík (neregistrovaný)
    > A to je velká škoda, protože by CZ.NIC mohl mít mnohem
    > lepší pověst než má, a úplně zadarmo. Ale ani to zjevně
    > nikoho z CZ.NICu nepálí.

    A tohle skutečně myslíte vážně? Jako, že CZ.NIC by měl mnohem lepší pověst, kdyby vydával návody pro BFU? CZ.NIC by měl lepší pověst, kdyby byla doména zadarmo. Tomu bych věřil, ale komunikovat jinak pro těch pár troubů, kteří nechali doménu u něj - a o které nestojí? Naopak by mu mlátila velká část komunity o palici, že jeho sdělení nejsou přesná.

    Mimochodem, rozumíte do detailu sdělením od svého mobilního operátora? Berňáku? Sociálky? Banky? Leasingové společnosti? ISP? Soudu? Pokud něčemu nerozumím, tak se zeptám někoho, kdo tomu rozumí.

    Napsat dokument tak, aby mu rozuměly masy, znamená napsat ho nepřesně či z něj vypustit detaily. Prostě není možné psát všechny dokumenty stylem, aby je přečet průměrný čtenář Blesku.
  • 15. 9. 2004 18:36

    Roj (neregistrovaný)
    V tom pripade musim opacit, ze domenu muze pouzivat i petilete dite a nikdo s tim nic nezmuze :-)
  • 15. 9. 2004 18:40

    Roj (neregistrovaný)
    Jenom by me zajimalo, ktery prodejce aut posila zakaznikum nesrozumitelne mejly, ze pokud uzivatel auta neudela ZNICIT KRTKA, o auto prijde.
    O tom to cele bylo.
  • 15. 9. 2004 19:53

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Chvalime tedy vyrobce aut za to, ze na to, ze na fakt, ze kdyz v aute olej nevymeni tak o nej prijdou, NEUPOZORNUJI ?
  • 15. 9. 2004 20:08

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Nepatri, nahodou, dodrzovani domluvenych povinosti k zakladnim slusnostem ?

    Jinak ale, mas pravdu. To co jsi CZ.NICu vytykal se skutecne nezmenilo. A ja si nemyslim, ze by melo. Stale si myslim, ze CZ.NIC ma poskytovat lacino MINIMALNI technicky nutne sluzby - ty, ktere nelze poskytovat jinak, nez monopolne. Specialni pece o laicke zakazniky do teto kategorie nepatri a patrit nema. Specialni peci si lze, v soucasne dobe, prikoupit zvlast, mimo, od cele rady firem, zatimco driv sis ke stejnemu ucely mohl vybrat technickeho spravce. Jsem zasadne proti tomu, aby se monopol dale rozsiroval tam, kde to neni nutne. JA si vyberu, kdo se mi o moje domeny bude starat a kdo o me bude pecovat. Nestojim o to, aby to bylo zahrnuto v "povinne cene" zaregistraci (nechces doufam rict, ze specialni pece je "zadarmo").

    Ale to nerikam nic noveho - a dokonce vim, ze s timto nazorem mnozi nesouhlasi, kdyz si mysli, ze "povinna" cena by toho mela obsahovat co nejvic - protoze neni duvod me nechat si vybirat, "kdyz to muze zajistit monopol". Stejne bych si vybral blbe, protoze tomu nerozumim ...

  • 15. 9. 2004 20:28

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    Jakych "domluvenych" povinnosti? Napr. novych pravidel vnucenym ze strany CZ.NIC vsem, kteri chteji mit domenu v TLD .cz? To je tedy domluva jako hrom. :-P

    Jinak na tyhle ideologicke pseudoliberalni kydy uz zacinam byt silne alergicky. CZ.NIC si inkasuje tak nehorazne penize, ze by jiste mohl venovat nekolik desitek minut tomu, aby jim rozesilane maily byly psany ve srozumitelnem jazyce a formulovany slusnou formou. A to slovo "lacino", to snad je opravdu jen nejapny pokus o vtip. :-/

  • 15. 9. 2004 21:05

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Slušnost a profesionální kulturu nepovažuji za speciální péči, ale za absolutní minimální základ každého seriózního podnikání. K té kultuře patří i přesný, srozumitelný a stručný písemný projev.

    Oboje je zpravidla zadarmo.
  • 15. 9. 2004 23:58

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Četl jste si všeobecné podmínky svého mobilního operátora nebo své banky? Já to zkoušel. Proti nim je jakýkoli dopis od CZ.NIC vzorem přehlednosti a srozumitelnosti. Přitom jak mobilní operátoři, tak banky, fungují v konkurenčním prostředí a ke krachu mají (až na výjimky) velmi daleko.
  • 16. 9. 2004 0:33

    Roj (neregistrovaný)
    Chvalime vyrobce aut za to, ze i kdyz jsem nejhloupejsi clovek na svete, presto jsem pochopil, ze se ten olej musi menit.
    Jestli nejchytrejsi lidi na svete chapou mejl od NICu, to nevim, ja ho evidentne nechapu a tusim, ze je nas vic.
    Kde jen jsem to nedavno cetl?
    Znicit krtka.
  • 16. 9. 2004 1:01

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    No, obavam se, ze slovo "slusnost" je tu hrube zneuzivano.

    To, ze cizimu sdeleni nerozumim, neznamena, ze je to sdeleni neslusne. Kdyz necemu nerozumim, je slusne se zeptat (a netvarit se, jako ze rozumim). Kdyz se me nekdo zepta, je slusne mu odpovedet. Problem nebyl v tom, ze byl dopis neslusny. Problem byl, ze mu Pixy neporozumel. Jsem si jisty, ze kdyby se Pixy na to, cemu nerozumi, zeptal, dostalo by se mu slusneho a korektniho vysvetleni. Neudelal to, misto toho nam tu verejne place na rameni, ze nerozumi a je ukrivdeny z toho, ze se nikdo nezepta, jestli vsemu rozumi a ze mu nikdo nenabizi vysvetleni, prestoze o nej neprojevil zajem. Vim, ze slusnost je kategorie subjektivni, ale co se me tyce, povazuji jeho chovani za hrube nevhodne. Takto se chovaji male deti. Ty jeste nevedi, ze kdyz neco chci je potreba si o to rict - misto vztekleho dupani a neartikulovaneho kriku. Ale u dospeleho to vypada smesne a nepatricne. A ja v clanku vidim predevsim tohle.

    A proto me rozciluje jak postoj sam, tak obhajoba toho, ze "tak by to melo byt normalne".

  • 16. 9. 2004 2:31

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    Vážený, toto je glosa. Tedy žánr spíše lehčí, s nadsázkou upozorňující či komentující nějaký jev, skutečnost či situaci. Já jsem nikdy a nikde neřekl, že jsem tomu dopisu (mimochodem šlo o papírový dopis, nikoli e-mail) vůbec nerozumněl. Doslova píšu, že jakožto poučený laik jsem přibližně pochopil, která bije.

    Ale je mnoho majitelů domén, kteří jsou laiky ani zdaleka ne poučenými a pro ně musí být obsah takového dopisu jakési Veliké Jamalálicha. Takový člověk, který řídí svou firmičku a i když Internetu moc nerozumí, provozuje a platí si tam svou doménu, nemá ani ponětí o čachrech CZ.NIC, netuší nic o nedávném přerozdělení pravomocí, neví nic o existenci nějakých registrátorů ani o povinnosti nějakého si vybrat.

    On si prostě kdysi zřídil vlastní doménu a jakési firmě, která to měla na starosti, za to zaplatil. Ta firma ale mezitím změnila pravidla a aniž by dala zákazníkům pořádně vědět, co se stalo, nebo je dokonce nějak podrobně informovala, pouze jim v krajní kritické chvíli posílá dopis, kde je - pro laiky dost nesrozumitelně - řečeno, že měli provést jakési obchodně technické operace a pokud to neudělají v nejbližších dnech, tak o svůj dosavadní majetek, tedy doménu, bez milosti přijdou. Nemluvě o tom, že dřív bylo i běžné upozornění na to, že končí zaplacené období a zákazník by si měl zaplatit na období další - což už dnes NIC taky nedělá.

    A ve světle toho, kolik peněz si přitom NIC účtuje za svou prakticky nulovou činnost, je pak takový přístup k (někdejším) zákazníků nečestný, nehezký a odporující dobrým mravům. Jistěže NIC nemá _povinnost_ dělat cokoli - ale pokud by svým zákazníkům slušně popsal a vysvětlil, co se děje, proč a co by měli v budoucnu udělat, bylo by to aspoň korektní chování.

    O tom ta glosa byla a je mi velice líto, že jste v ní objevil nějaký jiný obsah.

    P. S.: Obhajoba "toho, jak by to mělo být správně" je podstatou lidského pokroku. Nedivím se, že určité lidi takovéhle snahy rozčilují, ale s tím asi nic nenadělám. Jenže kdyby nikdo netlačil na to, "aby to bylo správně", jdeme všichni do kytek. Bez ohledu na to, jestli se jedná o zásadní princip nebo relativní prkotinu.
  • 16. 9. 2004 7:44

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Mimochodem, když naše banka změnila obchodní podmínky, tak jsme je slušně požádali, jestli nemají nějaký souhrn toho, v čem jsou pro klienty jiné, že nebudeme studovat deset stránek právního textu. A oni nám skutečně takový dobře udělaný rozbor poslali. Zkuste si něco podobného s CZ.NICem :-)
  • 16. 9. 2004 7:51

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Asi už jsem trochu odbočil od od textu glosy, ale třeba, když jsem poslal loni mail všem členům představenstva CZ.NIC, tak mi neodpověděl ani jediný (!). A to bych třeba považoval za elementární slušnost. Stejně tak na maily na helpdesk jsem dostal odpověď jen výjimečně. Na telefonních linkách, pokud se tam člověk vůbec dovolal, zase nebyl nikdo informovaný. Podle mě je touto arogancí ke klientům CZ.NIC prorostlý od hlavy až k patě, a to od začátku, a nikdomu tam to nepřipadá divné, protože nic jiného neznají. Vše se to táhne ještě z dávných dob Eunetu, v roce 1997 jsem to omlouval tím, že pracují pro klienty zadarmo, tak co bych chtěl, ale nyní?
  • 16. 9. 2004 8:36

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    Tak to jsem se pobavil. Zeptat se na neco CZ.NIC a pozadat o vysvetleni. To je vyborny vtip. :-))))

    Mily Dane, CZ.NIC zasadne neodpovida prakticky na zadne dotazy. Mozna existuje kasta vyvolenych jedincu, s nimiz komunikuje, kam patris treba ty, ale s normalnimi lidmi emailem nekomunikuje helpdesk ani nikdo jiny. A kdyz ciste nahodou nekde zvedne telefon, tak je rceni "zeptej se dvou pravniku a dostanes tri nazory" jen slabym odvarem toho, co tam dokazou predvadet (viz take prispevek Petra Soucka dole).

    Takze ty nehorazne penize si CZ.NIC uctuje vlastne za co? Za ty neustale odstavky centralniho registru? :-P
  • 16. 9. 2004 9:52

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Pokud jste dopisu Vy rozumel, ale mluvite o jinych, kteri by mu treba nerozumeli, je vsechny me pripominky beze zmeny treba vztahnout na "ty jine" a nikoli na Vas.

    Schopnost se zeptat na to, cemu nerozumim povazuji za naprosto elementarni a argument "on se zeptat neumi" neuznavam at uz se tyka kohokoliv (dospeleho). Jestlize ten, ktery si ridi svoji firmicku vecem nerozumi, mam za automaticke, ze si shani nekoho, kdo tomu rozumi. Tak jako ja, ktery nerozumim autu, ho pravidelne a automaticky vozim do servisu.

    Vadi mi obhajoba toho, ze je "normalni nerozumet" s tim, ze to pro OSTATNI prinasi povinost o takoveho jedince pecovat. Ano, normalni JE nerozumet vsemu. TO ale prinasi povinost ME, nikoli okoli.

    Nevim, jestli je postatou lidskeho pokroku obhajoba "jak to ma byt spravne". Vim ale, ze svet, ktery obhajujete se mi nelibi. Svet, kde nekdo muze nebyt odpovedny za veci, ktere dela a ktere se ho tykaji. Svet, kde o nej povinne pecuje nekdo jiny. Jsem (s dvoudeni nepresnosti) prave o tri roky mladsi. Ale dobu, kdy se o me starali a kdy nekdo jiny mel zakonnou povinnost nejlepe vedet, co potrebuju, jeste pamatuji. A lkani po tom, aby se, v ruznych, vice ci mene zastrenych podobach neco podobneho vracelo za pokrok nepovazuju.

    Necht' se monopol maximalne omezi a nedela naprosto nic, co neni uplne bezpodminecne treba. Vysvetlovani toho, co je to domena, jak to funguje, co znamena ktery pojem a co to vubec cele znamena muze delat kdokoliv a neni duvod, aby to delal monopol. Necht' si kazdy takovou peci sezene v te mire a kvalite, v jake potrebuje. A od toho, od koho si vybere.

    Chapu, ze nutit nekoho, aby mi tutez slusbu poskytoval zadarmo je velmi lakave. Taky by CZ.NIC, za ty prachy, mohl zadarmo poskytovat DNS servery (co na tom, ze zlikviduje ty, kteri je v soucasne dobe poskytuji za penize ?). Prijemne by bylo, kdyby k domenam poskytoval i SMTP a WWW servery - coz je vetsina toho, co laikove s firmickami potrebuji a sami si to vyrobit neumi. Pravda, sice by tim zlikvidoval konkurenci i v dalsim segmentu, ale laikum by to nepochybne pomohlo. Taky konektivitu by mel dodavat - no k cemu je domena bez konektivity ?

    To, co po cem glosa vola je omezeni vyberu jak laiky i pro ty, co laikove nejsou. Misto toho, aby autor chtel dalsi zlevneni, pricemz usetrene penize by drzitele domen mohly bud' usetrit nebo venovat na to, aby si odbornou peci zaplatili, chce rozsireni monopolu o "poskytovani bezplatnych skoleni o domenovem systemu laikum". Chce rozsireni tehoz monopolu, na jehoz nekvalitni sluzby si stezuje. Jestlize podobne zmateny pristup meli i ti, ktery "podstatu lidskeho pokroku", tedy "to co je byt spravne", prosazovali v minulosti, pak se celkem nelze divit, ze je soucasny svet tak slozity a zmateny ...

    Sice jsem neznaboh, ale neco to krestanstvi do sebe ma. I Bohu - a ten je vsevedouci a vsemohouci, bylo nutne, kdyz clovek neco potreboval, alespon naznacit. Teprve socialismus prinesl presvedceni, ze se jedinec o sebe starat nema protoze je to laik, ktery tomu nerozumi a stejne by to udelal spatne a i dkyby si nekoho sehnal, vybral by si spatne a byl by podveden. Chapu, ze nekomu se takovy protekcionismus libi. Lenost a snaha "hodit odpovednost na jineho" je prirozenou soucasti lidske povahy. To ale neznamena, ze me nektere prirozene stranky lidske povahy nerozciluji. Obzvlast kdyz se jimi nekdo chlubi a povysuje je na normu. Pardon - autor ty vlastnosti nema. On jen jak rytir bojuje za ty, co maje vice stesti nez on je maji ...

  • 16. 9. 2004 10:45

    Jerry (neregistrovaný)
    Čímž se nám dialog pěkně zacyklil a nyní se budou reakce pouze prodlužovat ;-) Zatímco výhrady pana Součka a pana Moce nejspíš zůstanou bez odpovědi, přestože výše zmíněné názory v dosti velké míře negují.
    Petrovi Staníčkovi doporučuji zachovat se podle aktuálního tématu Vesjolych kartinek, neboť další diskuse postrádá smyslu...:-/
  • 16. 9. 2004 11:14

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    Ach jo.

    K tomu můžu říct asi už jen jediné. Že pevně a upřímně doufám, že na vás NIKDY nenarazím jako váš zákazník. I když věřím, že byste mohl být skvělým odborníkem a lepším než všichni ostatní, já bych přesto rozhodně dal přednost tomu, kdo je možná odborník menší, ale slušnost a vstřícnost nepovažuje za přežitek. Já jsem prostě takovej divnej, s tím asi nic nenaděláte.

    Já jsem možná větší liberál než vy. Ano, každý se musí postarat sám o sebe a nemá nárok chtít cokoli po ostatních. Jenže jakákoli liberálnost končí u dveří každého obchodu. V okamžiku, kdy kdokoli stává mým zákazníkem a já jeho dodavatelem, kterému zákazník platí, musím sklapnout kramfleky; stávám se mu podřízeným, musím ho oprašovat a třískat před ním hlavou o zem. Jinak to totiž nefunguje.
  • 16. 9. 2004 11:37

    Jan Kulveit (neregistrovaný)
    Ten dopis není tak špatně napsaný - i mírně poučený laik z něj pochopí, co musí udělat (což přiznal i autor glosy). A zcela nepoučený laik z dopisu pochopí, na koho se obrátit - na toho, kdo mu spravuje "internetové stránky", což už bývá alespoň poučený laik.

    Hypotetický "drobný podnikatel", za kterého se autor glosy srdnatě bije, je zcela fantasmagorická postava. Člověka, který dopis vůbec nepochopil, doménám nerozumí, ale dokázal si sám zaregistrovat doménu - nejspíš ještě ke všemu v době, kdy na to bylo třeba vyplnit a mailem odeslat na auto-reg@ několik formulářů s položkami jako idacc: a glue: - toho si představit nedokážu.

    Mám obavu že nelze napsat netriviální text zároveň právně přesně, stručně, srozumitelně pro každého, a ještě snad jazykově hezky. Bojovníkům za srozumitelnost bych doporučil začít třeba u zákona o dani z příjmu. A tomu by teoreticky měl rozumět každý podnikatel, každá prodavačka květin...
  • 19. 9. 2004 2:30

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Vetsi liberal se pozna podle toho, ze zakazuje existenci obchodu, ktere urcity typ pece neposkytuji. A me jako klientovi zakazuji mit takove obchody v oblibe a narizuje mi takove sluzby odebirat, a kdyz ne odebirat, tak alespon platit (protoze i to oprasovani a triskani hlavou o zem neco stoji a to si kazdy necha zaplatit - dotovat to nebude).

    Ano, ted to konecne chapu. Jen dostatecne regulovana svoboda je ta prava. Divoka svoboda by mohla laikum ublizit. Pricemz to, ktera svoboda je uzitecna a ktera skodliva urcuji centralne velci liberalove ...

  • 19. 9. 2004 2:50

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Jestlize kdokoliv neodpovi na slusny a neobtezujici dotaz, nejedna slusne. To jsem nikdy nerozporoval. O tom ale glosa nebyla a ani vetsina mych prispevku. Ty se tykaly toho, ze pozaduju pro sebe pravo vyberu v maximalni mozne mire, ktere sluzby budu platit a od koho si je necham poskytnout. Autor glosy obhajuje neco jineho - penzum povinnych sluzeb. Protoze jeho glosa nebyla o slusnosti. Dopis, o kterem byla rec, nebyl neslusny. Glosa byla o tom, ze ho nepochopil. Kdyby byla glosa o tom, ze se pokusil si nechat dopis vysvetlit, ale neuspel - byla by to glosa o slusnosti. On to ale nezkusil.

    To, o cem mluvis ty je otazka slusnosti. Ale glosa mluvila o rozsireni poskytovanych sluzeb nekym, kdo ma monopol, ac tytez sluzby muze a ma poskytovat nekdo jiny - registratori. Misto toho, aby byl Pixi rad, ze konkurujici si registratori budou moci o zakaznika bojovat i kvalitou v tomto ohledu, sveril by to monopolu, se kterym navic neni spokojen. Logika teto uvahy mi opravdu unika, tedy, pokud nejde o obycejnou a prirozenou lidskou pohodlnost ...

  • 19. 9. 2004 3:07

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Mimochodem, ta analogie je velmi presna. V tomto pripade by glosa mohla navrhovat, ze stat bude organizovat a sam kazdemu aktivne nabizet danove poradenstvi. Tim by, pochopitelne, zcela zlikvidoval komercni konkurujici si danove poradce (predpokladam, ze by stat tuto sluzbu poskytoval kvalitne, takze rady jeho poradcu by byly nejlepsi z moznych).

    No, spatne by to nebylo. Jen, ze, zaplatili bychom to vsichni. I ti, co si umi idealni priznani udelat sami. A bez konkurence by to bylo navic drazsi ...

    Necht' si stat tuto sluzbu necha - ja si ji, kdyz budu chtit, zaplatim - a vyberu si komu.

  • 19. 9. 2004 12:33

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    A kdo tu neco zakazuje a nekomu v necem brani? Co mi uslo?
  • 19. 9. 2004 14:06

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Když půjdu nakupovat do velkoobchodu, nečekám, že bude mít elegantní prostředí, v regálech budou vystavené nablýskané vzorky zboží, u nich budou podrobné popisy, co je to zač a jaké jsou jeho parametry, a když nebudu něčemu rozumět, prodavači rádi a ochotně vysvětlí a poradí. Od toho jsou běžné obchody pro koncové zákazníky. Jsou, pravda, o něco dražší, ale za to nabízejí určité služby navíc.

    CZ.NIC je v současném pojetí velkoobchod, který sice stále ještě de iure prodává i koncovým zákazníkům, ale za několikanásobnou cenu. Tím bohužel odpudil i ty koncové zákazníky, kterým jeho spartánský servis nevadil a možná i vyhovoval. Běžný smrtelník tak "nakupuje" prostřednictvím některého z registrátorů a ti jsou tu od toho, aby vysvětlili a poradili. Podstatné je, že pokud by měl CZ.NIC poskytovat i tento servis navíc, musel by jeho poskytování nutně promítnout do cen. Dan Lukeš tvrdí, že jeho liberální smýšlení je proti tomu, aby tento servis povinně platili všichni, i ti, kdo o něj nestojí. Podle něj by tento servis měli poskytovat koncoví prodejci (registrátoři), aby si ho mohl zaplatit jen ten, kdo o něj má zájem. A já, ač se rozhodně nepovažuji za příliš pravicově smýšlejícího, s ním naprosto souhlasím.

  • 19. 9. 2004 14:56

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    Jenže ten problém je v tom, že zákazníci se nikdy nedozvěděli, že došlo k nějaké změně, že jsou nějací registrátoři a že mají používat jejich služby. O to tady jde. Ne každý čte Lupu, odkud se to mohl dozvědět. Mně jako zákazníkovi to NIC nikdy nesdělil - až onou kritizovanou polo-výhružnou upomínkou.
  • 19. 9. 2004 15:16

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    V tom případě bych doporučoval zkontrolovat si kontaktní údaje. Mně totiž takové sdělení (poměrně podrobné) přišlo, bylo to někdy loni na podzim, při zavedení systému více registrátorů.
  • 19. 9. 2004 18:59

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Fajn. Uz jsem se bal, ze opravdu mluvim cinsky. Ale fakt, ze alespon jeden clovek velmi presne pochopil, co se snazim rict me navraci alespon cast znacne posramoceneho sebevedomi vztazeneho k schopnosti se vyjadrovat. Diky!
  • 20. 9. 2004 8:56

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Ahoj Dane,
    tech lidi, kteri Ti rozumi, je trochu vic. Jen nekomu pripada velmi hloupe vysvetlovat Pixymu zcela elementarni veci. Ostatne glosu prectelo pres 1800 lidi a tady jich diskutuje kolem deseti.

    Michal

  • 20. 9. 2004 18:17

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Jen nekomu pripada velmi hloupe vysvetlovat...

    Děkuji Ti, náčelníku, že jsi se mě zastal ... ;-)

  • 12. 10. 2004 4:46

    Vlad_ (neregistrovaný)
    Z pohledu liberala by stat mel dane omezit na minimum. Primer s danemi je taky pitomy. To ze zakon o dani z prijmu je nesrozumitelny, neznamena, ze vsechny ostatni texty musi byt napsany take tak pitome.
    Vy jiste jakozto liberalove snad take touzite po snizeni dani. Takze byste nemeli mit NIC proti tomu, aby NIC snizil poplatky. Jenze to jsem od vas nezachytil.
    Napad, ze by mel stat prispet na danoveho poradce, neni uplne od veci. Mel-li by takovou povinnost, treba by dalsi zakony byly srozumitelnejsi... Atd.
    Cele me to temer udolalo. Vcelku dobra a navic vtipna glosa byla v komentarich nejprve degradovana pitomymi primery nejakeho Pepy a pak zase D.Lukes popira, ze by veci mohly byt lepsi, protoze proste lepsi nebudou. A pokud se vam to nelibi: Znicit krtka!
    Nekdo tu prirovnal NIC ke kryptosocialisticke OSA. Zda se, ze toto prirovnani kulha mene nez primer s danemi, o automobilu nemluve.
  • 13. 10. 2004 19:41

    OTK (Krteček z Napajedel) (neregistrovaný)
    ahahahhahaha tady je trhlej Krteček z Napajedel, který vede OTK (Organizace Teroristický Krteček) ahahahhaha, já jsem trhlej krteeek a se zajíčkem, ježečkem a myšičkou půjdem dělat nepořádek !!! musíme zničit prasataaaa ahahaha a pak i lidi ahahaha to je sranda střílet po prasatech ! Prasata zgebaj po stech ! Ahahahha
  • 8. 11. 2004 1:11

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    To neznamena, alespon tak jednoduse. Mozna ma ale obe stejnou pricinu - napsat text presne a soucasne tak srozumitelne, aby to pochopil i nekdo, kdo problematice nerozumi a soucasne tak strucne, aby soucasti tohoto dopisu nemusela byt kompletni prednaska vysvetlujici dany obor - je proste nejspis nemozne. Dopis bude bud' nepresny, nesrozumitelny nebo pekelne dlouhy. V horsim pripade vsechno dohromady ...

    Nektere veci skutecne nemohou byt lepsi - nebo vy se snad domnivate, ze je mozne *a ucelne) aby vsichni dokonale rozumeli problematice domenoveho prostoru ? Nebo snad povazujete za realne, ze ti, co tomu nerozumi se zeptaji sveho technickeho spravce (ktereho maji prave od pomoci v technickych zalezitostech, ktere presahuji jejich schopnosti) kdyz to nedelali dosud ?

    Kritizovat, nebo "nalepkovat" je snadne. To dokaze kazdy. Veci se zlepsi, az se najde nekdo, kdo navrhne neco lepsiho. A takoveho tady nikde nevidim. Asi jsou vsichni udolani ...

DigiZone.cz: Digi2GO u Alza.cz a s balíčkem Sport zdarma

Digi2GO u Alza.cz a s balíčkem Sport zdarma

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

DigiZone.cz: Rapl: seriál, který vás smíří s ČT

Rapl: seriál, který vás smíří s ČT

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

120na80.cz: Na různou rýmu různá homeopatie

Na různou rýmu různá homeopatie

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

DigiZone.cz: ČT začne vysílat z Hradce Králové

ČT začne vysílat z Hradce Králové

DigiZone.cz: Funbox 4K v DVB-T2 má ostrý provoz

Funbox 4K v DVB-T2 má ostrý provoz

Vitalia.cz: Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu