Hlavní navigace

O2 začne převádět nevyčerpaná data do dalšího měsíce. Ale jen ta dokoupená

Autor: O2
Jan Beránek

Data jsou zatím největším tématem letošního roku. O2 chce vyzkoušet novou nabídku. Má to ale samozřejmě drobný háček.

Operátor ze stáje Petra Kellnera už během posledního roku zkusil s datovými balíčky ledacos. Některé jeho nápady „ocenil“ ČTÚ rekordní pokutou a poslední ideu, která odřízne zpomalený internet po vyčerpání limitu, zase žene k soudům sdružení dTest (byť v prvním kole neuspělo). 

O2 teď přichází s operátorskou klasikou – převáděním nevyčerpaných dat do dalšího období. Podobně jako před pár lety s volnými minutami tedy teď začíná kouzlit i s „volnými“ megabajty. Od 25. října tak bude firma převádět zbylá data do dalšího měsíce. 

Ale pozor – platí to jen u přikoupených balíčků dat. Je sice jedno, jestli půjde o data přikoupená v rámci automatické obnovy dat nebo přes jednorázové datové balíčky, ale novinka se týká jen dat nad rámec standardního tarifu. Pokud tedy nedočerpáte všechna data ze standardního balíčku v rámci svého tarifu, žádné převádění se konat nebude.

„Touto změnou reagujeme na komentáře a dotazy našich zákazníků. Díky převodu dat už se nebudou muset bát, že jim obnovená data propadnou,“ tvrdí v tiskové zprávě generální ředitel O2 Tomáš Budník.

Praktické využití má ukazovat příklad poskytovaný operátorem: „Pokud si zákazník s tarifem FREE CZ obnoví datový balíček týden před koncem zúčtovacího období a stihne spotřebovat jen 1 GB, převede mu operátor O2 zbylých 0,5 GB do dalšího měsíce. Během něj tak bude mít k dispozici 2 GB mobilních dat s tím, že nejprve se spotřebují přenesená data z předchozího období. Aktuální objem dat zákazníci uvidí v online samoobsluze Moje O2. Při vyčerpání 80 % a 100 % objemu dat budou i nadále informováni pomocí SMS,“ uvádí operátor.

START17

Zbylí operátoři se zatím k podobné akci nechystají. "Na rozdíl od konkurence zákazníkům nabízíme dokupování dat nad rámec jejich základního balíčku za nižší cenu. A pokud zákazník nechce tuto službu využít, data mu po vyčerpání základního balíčku pouze zpomalíme,“ tvrdí mluvčí Vodafonu Markéta Kuklová.

Třetí z operátorské skupiny je zdrženlivější. „Převádění nevyčerpaných dat do dalšího zúčtovacího období je jednou z uvažovaných variant,“ dodává Lukáš Hrabal z T-Mobile. 

Našli jste v článku chybu?
10. 8. 2016 16:30
fd (neregistrovaný)

Objednal ste si rizek se salatem? Dostal ste rizek se salatem? Kdyz si tech rizku objednate (a !zaplatite!) 10 a obsluha vam jich prinese 5, budete spokojen? Pak vas vyhodi s tim, ze padla.

Kdyz si koupite 100hodin v posilovne, tak mate narok na 100 hodin v posilovne. Je uplne jedno, jestli je vycerpate behem tydne nebo deseti let.

Kdyz si koupite vstup do posilovny na rok, tak mate vstup do posilovny na rok.

Ale ten rozdil je pro vas zjevne naprosto neznamy. Jakykoli nakup "kreditu" (je upln…

10. 8. 2016 22:28
Trident (neregistrovaný)

To troch pokulhává. Slušné hospody pokud sním třeba jen maso a příloha nechutná chtějí poměrnou část. Stejně tak slušná hospoda umožní část daného jídla a zaplatí poměrnou část. Tohle fungovalo I v pajzlu u ČVUT. Nebo dostal člověk pivo...