Hlavní navigace

Obchodníci budou platit za Zboží.cz (aktualizováno)

Patrick Zandl

Seznam připravuje novou verzi svého vyhledávače produktů Zboží.cz. Ta od října přinese dvě zásadní změny: agregaci produktů a zpoplatnění služby. Nejvíce asi obchodníky rozmrzí zpoplatnění služby. do vyhledávání totiž budou standardně zahrnuti jen obchodníci platíci 1 Kč za klik na jejich obchod (tedy program Zboží standard). Ostatní se do vyhledávaných produktů dostanou jen tehdy, když Zboží nenajde dostatek produktů mezi platícími obchodníky. Doposud se v přehledu zobrazovali. O změně byli…

Seznam připravuje novou verzi svého vyhledávače produktů Zboží.cz. Ta od října přinese dvě zásadní změny: agregaci produktů a zpoplatnění služby. Nejvíce asi obchodníky rozmrzí zpoplatnění služby. do vyhledávání totiž budou standardně zahrnuti jen obchodníci platíci 1 Kč za klik na jejich obchod (tedy program Zboží standard). Ostatní se do vyhledávaných produktů dostanou jen tehdy, když Zboží nenajde dostatek produktů mezi platícími obchodníky. Doposud se v přehledu zobrazovali. O změně byli obchodníci informováni emailem.

Update: Zboží.cz se tímto krokem přidává k dalším porovnávačům zboží, kde si obchodníci platí za odkliknutí, jako je Heureka.cz, Zboží.centrum.cz nebo NejlepšíCeny.cz, cena 1 Kč za klik je v branži dnes již standardem.

Agregace zboží představuje sloučení nabídky stejných produktů pod jeden katalogový list. Pokud si dáte vyhledat určité zboží, zobrazí se přehled všech zboží, které mají v názvu vyhledávaný řetězec a informace, kolik stejných nabídek pod tímto názvem je – v kolika obchodech je nabízeno. Bohužel na zprovozněné betaverzi to funguje spíš mizerně, zkuste si například najít řetězec iPhone. Zjistíte, že párování položek prakticky nefunguje a vyhledávání je spíše orientační, pokud zákazník nezná přesné jméno zboží, má spíše smůlu. Snad na tomhle ještě Seznam zapracuje.

test 2

Od října se také přidávají nové parametry do XML exportu, jež umožní lépe přizpůsobit předávaný soubor. Popis změn je zde.

Aktualizace (22.09.2009 v 12:1­4): Vyjádření portálu Seznam.cz ke chystaným novinkám na Zboží.cz naleznete ve zprávičce Zboží.cz prý obchodní model nemění, zachová i funkce.

Našli jste v článku chybu?
20. 9. 2009 22:16
Obchodníkovi stačí kouknout se do statistik, kolik lidí a kolik peněz u něj utratí návštěvníci z tehle sluzby (Google Analytics to umi) a jednoduchou matematikou si zpocita, jestli se mu to vyplati. Mimochodem, muj osobni favorit je heureke pro komunitni funkce kolem zbozi a propojeni s aukrem.
10. 4. 2013 1:35
beraniste (neregistrovaný)

Já to považuji za zcela správný krok. Za tak perfektní službu si i Seznam zasouží nějakou tu korunu. Přecijenom zbozi.cz už je dost velký kolos a musí na něm makat spousta lidí a ruku na srdce, kdo z nás by pracoval úplně zadarmo. Jako obchodník min. cenu za proklik vítám. Vždyť ta koruna, kterou obchody přispějí na chod Seznamu nikomu neublíží a cenu produktu nezvednou. Víte, že při koruně stojí obchodníka nový zákazník kolem 20-30Kč a to nepočítám, že někteří budou chodit nakupovat opakovaně. …