Hlavní navigace

Obchodníci budou platit za Zboží.cz (aktualizováno)

Patrick Zandl

Seznam připravuje novou verzi svého vyhledávače produktů Zboží.cz. Ta od října přinese dvě zásadní změny: agregaci produktů a zpoplatnění služby. Nejvíce asi obchodníky rozmrzí zpoplatnění služby. do vyhledávání totiž budou standardně zahrnuti jen obchodníci platíci 1 Kč za klik na jejich obchod (tedy program Zboží standard). Ostatní se do vyhledávaných produktů dostanou jen tehdy, když Zboží nenajde dostatek produktů mezi platícími obchodníky. Doposud se v přehledu zobrazovali. O změně byli…

Seznam připravuje novou verzi svého vyhledávače produktů Zboží.cz. Ta od října přinese dvě zásadní změny: agregaci produktů a zpoplatnění služby. Nejvíce asi obchodníky rozmrzí zpoplatnění služby. do vyhledávání totiž budou standardně zahrnuti jen obchodníci platíci 1 Kč za klik na jejich obchod (tedy program Zboží standard). Ostatní se do vyhledávaných produktů dostanou jen tehdy, když Zboží nenajde dostatek produktů mezi platícími obchodníky. Doposud se v přehledu zobrazovali. O změně byli obchodníci informováni emailem.

Update: Zboží.cz se tímto krokem přidává k dalším porovnávačům zboží, kde si obchodníci platí za odkliknutí, jako je Heureka.cz, Zboží.centrum.cz nebo NejlepšíCeny.cz, cena 1 Kč za klik je v branži dnes již standardem.

Agregace zboží představuje sloučení nabídky stejných produktů pod jeden katalogový list. Pokud si dáte vyhledat určité zboží, zobrazí se přehled všech zboží, které mají v názvu vyhledávaný řetězec a informace, kolik stejných nabídek pod tímto názvem je – v kolika obchodech je nabízeno. Bohužel na zprovozněné betaverzi to funguje spíš mizerně, zkuste si například najít řetězec iPhone. Zjistíte, že párování položek prakticky nefunguje a vyhledávání je spíše orientační, pokud zákazník nezná přesné jméno zboží, má spíše smůlu. Snad na tomhle ještě Seznam zapracuje.

START17

Od října se také přidávají nové parametry do XML exportu, jež umožní lépe přizpůsobit předávaný soubor. Popis změn je zde.

Aktualizace (22.09.2009 v 12:1­4): Vyjádření portálu Seznam.cz ke chystaným novinkám na Zboží.cz naleznete ve zprávičce Zboží.cz prý obchodní model nemění, zachová i funkce.

Našli jste v článku chybu?
20. 9. 2009 22:16
Obchodníkovi stačí kouknout se do statistik, kolik lidí a kolik peněz u něj utratí návštěvníci z tehle sluzby (Google Analytics to umi) a jednoduchou matematikou si zpocita, jestli se mu to vyplati. Mimochodem, muj osobni favorit je heureke pro komunitni funkce kolem zbozi a propojeni s aukrem.
10. 4. 2013 1:35
beraniste (neregistrovaný)

Já to považuji za zcela správný krok. Za tak perfektní službu si i Seznam zasouží nějakou tu korunu. Přecijenom zbozi.cz už je dost velký kolos a musí na něm makat spousta lidí a ruku na srdce, kdo z nás by pracoval úplně zadarmo. Jako obchodník min. cenu za proklik vítám. Vždyť ta koruna, kterou obchody přispějí na chod Seznamu nikomu neublíží a cenu produktu nezvednou. Víte, že při koruně stojí obchodníka nový zákazník kolem 20-30Kč a to nepočítám, že někteří budou chodit nakupovat opakovaně. …