Hlavní navigace

Odborné blogy jsou lepší, než se běžně soudí

16. 9. 2005
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Přiznám se, že čím déle pozoruji dění kolem odborných blogů věnujících se Internetu, tím méně rozumím tomu, čím se vůbec odlišují od klasických e-zinů, které informují o tomtéž. Úroveň těchto blogů je totiž mnohem vyšší, než se všeobecně předpokládá.

Mám stále silnější pocit, že rozdíl mezi odborným blogem a e-zinem z hlediska obsahu (a jeho úrovně) je dnes už natolik úzký, že jediným rozdílem zůstává snad jen název webu. Mnohé e-ziny naopak zaměstnávají bloggery či mají v rámci svého e-zinu rubriku ne nepodobnou blogu. Tím se tyto dvě podoby internetového publikování stále více prolínají a doplňují. Co více, nepřekvapí, že některé blogy mají mnohem vyšší úroveň než stejně zaměřené e-ziny. Jmenovat samozřejmě nebudu.

Uvažuji nyní z pohledu čtenáře, přesněji řečeno z pohledu uživatele, který lační po nějaké konkrétní informaci. Takovému uživateli je, dle mého skromného názoru, jedno, jestli získá informaci na blogu či na e-zinu. V souladu s tím, co jsem psal v minulém odstavci, zde pak poněkud nepatřičně vystupuje ten argument, že e-zin s opravdovou redakcí je důvěryhodnější než blog psaný pouhým nadšencem. Když se ale dnes podíváte na některé (horkou jehlou psané) články publikované v odborných internetových magazínech a porovnáte je s někdy velmi precizně vypracovanými články na některých blozích, nutně musíte dojít k závěru, že proces přerodu blogů v e-ziny a naopak bude nadále sílit a obě formy se budou stále více prolínat.

BRAND24

Z toho samozřejmě vyplývá, že odborné blogy mají (a budou mít) svou jasnou informační hodnotu. A to nejen pro čtenáře, ale také pro redakce zmíněných e-zinů. Navíc v době, kdy je stále poměrně vysoká (a neuspokojená) poptávka po schopných odbornících, kteří dokážou a chtějí psát.

O to méně dokážu pochopit, proč Google spustil službu, která umožňuje vyhledávat informace publikované pouze na blozích – Blogsearch. Z pohledu uživatele, který něco hledá, je naprosto lhostejné, jestli danou informaci najde na blogu, nebo kdekoliv jinde. Důležité je to, zda takovou informaci považuje on sám za důvěryhodnou a zda mu pomůže vyřešit jeho problém. Zdá se mi, že poslední dobou dokáže uživateli vyřešit jeho problém s nedostatkem informací spíše ten „amatérský“ blog než na zisku postavený „profesionální“ e-zin.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se zabývá publikačními systémy, eshopy a dalšími užitečnými internetovými. Aplikacemi, e-commerce a marketingem na internetu. Pracuje jako CEO ve společnosti Neternity Group s.r.o.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).