Odborné blogy jsou lepší, než se běžně soudí

Přiznám se, že čím déle pozoruji dění kolem odborných blogů věnujících se Internetu, tím méně rozumím tomu, čím se vůbec odlišují od klasických e-zinů, které informují o tomtéž. Úroveň těchto blogů je totiž mnohem vyšší, než se všeobecně předpokládá.

Mám stále silnější pocit, že rozdíl mezi odborným blogem a e-zinem z hlediska obsahu (a jeho úrovně) je dnes už natolik úzký, že jediným rozdílem zůstává snad jen název webu. Mnohé e-ziny naopak zaměstnávají bloggery či mají v rámci svého e-zinu rubriku ne nepodobnou blogu. Tím se tyto dvě podoby internetového publikování stále více prolínají a doplňují. Co více, nepřekvapí, že některé blogy mají mnohem vyšší úroveň než stejně zaměřené e-ziny. Jmenovat samozřejmě nebudu.

Uvažuji nyní z pohledu čtenáře, přesněji řečeno z pohledu uživatele, který lační po nějaké konkrétní informaci. Takovému uživateli je, dle mého skromného názoru, jedno, jestli získá informaci na blogu či na e-zinu. V souladu s tím, co jsem psal v minulém odstavci, zde pak poněkud nepatřičně vystupuje ten argument, že e-zin s opravdovou redakcí je důvěryhodnější než blog psaný pouhým nadšencem. Když se ale dnes podíváte na některé (horkou jehlou psané) články publikované v odborných internetových magazínech a porovnáte je s někdy velmi precizně vypracovanými články na některých blozích, nutně musíte dojít k závěru, že proces přerodu blogů v e-ziny a naopak bude nadále sílit a obě formy se budou stále více prolínat.

Content

Z toho samozřejmě vyplývá, že odborné blogy mají (a budou mít) svou jasnou informační hodnotu. A to nejen pro čtenáře, ale také pro redakce zmíněných e-zinů. Navíc v době, kdy je stále poměrně vysoká (a neuspokojená) poptávka po schopných odbornících, kteří dokážou a chtějí psát.

O to méně dokážu pochopit, proč Google spustil službu, která umožňuje vyhledávat informace publikované pouze na blozích – Blogsearch. Z pohledu uživatele, který něco hledá, je naprosto lhostejné, jestli danou informaci najde na blogu, nebo kdekoliv jinde. Důležité je to, zda takovou informaci považuje on sám za důvěryhodnou a zda mu pomůže vyřešit jeho problém. Zdá se mi, že poslední dobou dokáže uživateli vyřešit jeho problém s nedostatkem informací spíše ten „amatérský“ blog než na zisku postavený „profesionální“ e-zin.

38 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 4. 2010 8:36
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »