Základní rozdíl mezi blogem a "seriózním" médiem je fakt, že člověk na blogu nemusí vyvíjet žádnou snahu o objektivitu, naopak může být nesmírně tendenční a subjektivní. To je na jednu stranu zajímavé, protože nejsou psána jen diplomatická prohlášení, a vše je řečeno "natvrdo", ale na druhou stranu to pro méně chápavého či méně nadaného čtenáře může znamenat silně jednostranný pohled na svět.
Jinak ke kvalitě blogů, stačí se podívat sem: http://toplist.cz/webziny/
Nejlepší blogy a webziny jsou samozřejmě ty nejčtenější.
Dlouhodobě se v konkurenci udrží jen kvalita, když má čtenář dostupných více než 100 blogů o webdesignu a IT, a jen pár z nich má více než 2.000 UIP denně (ten můj třeba 4.500 UIP) je jasné, co je odpad, a co ne ;-)
Lidé co mají 50 UIP denně budou samozřejmě pořvávat, že tomu tak nemusí být, ale ... čtenáři zde hlasují naprosto jednoznačně.
Kniha, auto, výrobek, který se neprodá, je špatný výrobek (cena, marketing). WEb, který nikdo nečte je špatný web. Je to taková veřejná onanie bez svědků :-)
Dovolím si nesouhlasit. Návštěvnost se odvíjí nejen od kvalitního obsahu, ale taky formy spamu či kvalit CMS. Může být weblog s výborným obsahem a menší návštěvnost než blog o warezu.
Nejčtenější = nejznámější, to ale neznamená nejlepší. Tvuj blog je tak navstevovany jen kvuli tvym bulvarnim kontroverznim clankum. Tvoje zaujatost vuci urcitym znackam je az povestna a to ze nepublikujes zadne negativni nazory v prispevcich jasne naznacuje ze mezi blogy jsou hodne velci paraziti. Kazdopadne bezpochyby zastavas nazor ze i negativni reklama je reklama :D