Hlavní navigace

Odhlašování odběru newsletterů bude v Gmailu jednodušší, slibuje Google

Jiří Macich ml.

Již žádné hledání titěrných a nekontrastních odkazů na samém konci obtěžujících newsletterů. Gmail tyto odkazy vytáhne do popředí.

Google oznámil, že uživatelům své e-mailové služby usnadní odhlašování odběru různých newsletterů. Upozorňuje přitom na to, že odkaz pro odhlášení odběru (např. nikdy neobjednaného) newsletteru se zpravidla nachází až na jeho konci, aby byl co nejméně patrný. Obvykle také bývá psán velmi malým a nekontrastním písmem, anebo je dokonce výrazně odsazen od zbytku e-mailu.

START17

Gmail bude odkazy pro odhlášení napříště automaticky přebírat a zobrazovat vedle jména odesílatele či jeho e-mailové adresy. Již loni Google nabídl automatické třídění e-mailů, přičemž právě různé newslettery lze nechat automaticky přemístit na speciální kartu ve složce s doručenou poštou. Funkce se ovšem nesetkala s příliš kladnou uživatelskou odezvou.

Zatím není známo, na jakém principu bude nová funkce fungovat, ale v českých podmínkách by si zřejmě uplatnění našla. Česká legislativa totiž umožňuje zasílání tzv. obchodních sdělení i bez předchozího souhlasu adresáta. Teprve až po vyslovení nesouhlasu s jejich zasíláním by další posílání newsletterů a jiných forem obchodních sdělení bylo protizákonné.

Našli jste v článku chybu?
28. 2. 2014 12:36

Dobrý den,

v této problematice se nevyznám úplně přesně. Ale dle toho, co vím, není možné zasílání elektronických obchodních sdělení bez předchozího souhlasu.

Ve Vašem článku uvádíte: "Česká legislativa totiž umožňuje zasílání tzv. obchodních sdělení i bez předchozího souhlasu adresáta. ". Dle mého názoru je to nepřesná, zavádějící formulace.

Čerpal jsem z tohoto článku Vašeho sesterského serveru: http://www.root.cz/clanky/obchodni-sdeleni-bez-predchoziho-souhlasu-to-nejde/

Je možné, …

2. 3. 2014 14:52

Článek jsem nepsal já. Věta "česká legislativa totiž umožňuje zasílání tzv. obchodních sdělení i bez předchozího souhlasu adresáta" znamená, že existují případy, kdy je možné obchodní sdělení zasílat i bez předchozího souhlasu adresáta (tedy například pokud adresátem je zákazník). Neříká, že je možné zasílat obchodní sdělení bez předchozího souhlasu komukoli.