Hlavní navigace

Odkud přicházejí zákazníci do e-shopů? Vyhledávání pořád vede

Daniel Dočekal 4. 4. 2016

Ať chceme, nebo ne, vyhledávání je stále zdrojem skoro poloviny návštěvnosti a ta přímá hraje skoro třetinovou roli. Česká čísla bohužel ve studii nejsou.

Nejnovější Global Serach Marketing Report 2016 od Similar Webu ukazuje nejenom rozdíly mezi jednotlivými zeměmi, ale také poměrně zásadní odlišnosti mezi odvětvími. Týká se přivádění návštěvnosti (na desktopech). 

Zatímco v průměru placené vyhledávání (PPC) přivádí 1,97 % návštěvníků, v některých zemích je to výrazně více – Brazílie (4,14 %), Indie (3,75 %) a Francie (3,04 %) – ale také výrazně méně: Rusko například pouze 0,58 %, podobně jako Japonsko s pouze 0,79 %.

Ještě zajímavější pohled je na rozdílnost mezi odvětvími – nejlépe je na tom v zásadě Sport, ale třeba mezi oblečením a šperky je velký rozdíl v návštěvnosti z displejové reklamy (viz graf níže). Při pohledu na graf je dobré si uvědomit, že třeba u nejlépe vypadajícího Sportu je příchod PPC reklamy a displej reklamy pouze 6,17 procenta z celkové návštěvnosti.

Pokud se podíváte na to, odkud chodí návštěvníci v celkovém pohledu, tak 38,98 % přichází z vyhledávání (35,21 % je organické hledání a 3,73 % je výsledkem PPC). Následují přímé přístupy (36, 88%) a příchody z dalších stránek prostřednictvím odkazu (referrals, 19,34 %). 

Z displejové reklamy je ale pouze 1,32 % a sociální sítě také nejsou nijak zvlášť silné, pouze 3,91 %. Nejméně návštěvnosti přivádějí e-maily, pouze 0,56 %.  Příchody z vyhledávače představuje 94,95 % z organických výsledků hledání a pouze 5,05 % z placeného, tedy PPC.

Výsledky se samozřejmě liší u jednotlivých vertikál a ve výše uvedené studii najdete detailně rozepsané i další, než jen tři tady uvedené. A nezapomeňte, že příchody nemusí ještě nutně znamenat konverze.

Našli jste v článku chybu?

6. 6. 2016 18:54

Škoda, že to v přehledu nečlení víc jako google analytics. Organic search, paid search. Zajímalo by mě, jak by na tom byly v zbožové srovnávače jako zdroj návštěvnosti pro e-shop. ( o zbožových srovnávačích více na http://www.pacinek.cz/zbozove-porovnavace/ ).

14. 4. 2016 21:55

Tonny (neregistrovaný)

Těmi e-maily mají na mysli i newslettery? To by bylo tedy opravdu žalostně málo a prakticky by se to nevyplatilo...

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

Lupa.cz: Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Změny v daních z příjmů u zaměstnávání