Hlavní navigace

Ohlasy Křišťálové Lupy 2015: Kdo vám mezi vítězi chyběl?

23. 11. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Tradičně se po vyhlášení výsledků Křišťálové Lupy několika hostů ptáme, na koho se podle nich při oceňování zapomnělo. Uvnitř: GALERIE

Nejvíce ocenění sklidily v letošním ročníku Křišťálové Lupy internetová televize DVTV a vyhledávač levných letenek Skypicker. Své vítěze ale zná všech patnáct kategorií, kompletní výsledky najdete zde a záznam celého večera na webu České televize.

Které projekty by si ocenit zasloužily, ale v letošním ročníku se na ně nedostalo? Ptali jsme se několika účastníků slavnostního vyhlášení:

Jenda Perla (Online Marketing Specialist, Ysoft)

Výhru by si podle mého názoru zasloužily v podstatě všechny nominované projekty ve všech kategoriích. Z pohledu porotce je vždycky strašně těžké rozhodovat, komu nejvyšší cenu v daný rok přiřknout. Zároveň v některých kategoriích vím i o projektech nad rámec nominovaných, které by si výhru zasloužily. Třeba v rámci Marketingové inspirace by si cenu za to, co pro český marketing dělá, myslím rozhodně zasloužil Marketing festival. Ale to zároveň neznamená, že by současný vítěz byl špatný. A takových příkladů by se myslím dalo najít spousta. Ideální by bylo hodnotit třeba po čtvrt roce, aby cenu mohli dostat všichni.

Pavel Cyprich (reportér, Česká televize)

Žádný konkrétní projekt, na který se letos nedostalo, mě nenapadá. Ale rád bych ve výsledcích viděl progresivnější projekty, které posouvají věci dál. Vítězné projekty jsou hezké – DVTV, Skypicker… Dělají věci jinak, ale pořád jde o standardní projekty, které „jen“ někdo dělá lépe než ostatní. Chybí mi prostě pokrok k něčemu většímu, úplně novému. 

Václav Štrupl (zakladatel Bonami.cz)

Myslím si, že osobnost roku, byť mám velký respekt k Martinovi Veselovskému, mohl letos vyhrát spíše Jakub Havrlant. Pokud někdo byl opravdu vidět a jeho konání na českém internetu mělo opravdu dopad, tak to letos podle mého názoru byl rozhodně on. Byl takovým mým tipem, který nevyšel. 

Adam Zbiejczuk (PR Manager, ROI Hunter) a Martin Kopta (Product Designer, Energomonitor)

AZ: Jsem relativně spokojený, i když v některých kategoriích mi to přišlo, že se buď nic moc neděje, nebo jsme měli jako členové expertního panelu do finále nominovat něco lepšího. Ale konkrétní projekty mě nenapadají, pokud by mě napadaly, určitě by tam byly.
MK: Možná bychom měli vymyslet nějakou kategorii, aby cenu dostal David Grudl. (smích)
AZ: Bavič českého internetu? To by byla dobrá kategorie.
MK: Nebo Největší troll? Ale to už by byla úplně jiná kategorie. (smích)

Tipy C

Michaela Rybičková (Nadace Open Society Fund Praha)

Jednoznačně měl vyhrát Měsíc raka. Je to podle mě strašně důležitá kampaň, která je úplně skvěle provedená a je mi líto, že nezískala žádnou cenu.

Aleš Borovan (Borovan.cz)

Pokud se na český internet podívám skrz byznys a ne nové produkty, tak mi chybí ocenění vstupu velkých investičních skupin. Miton, Rockaway a Jakub Havrlant začali do internetu vrhat buď svoje nebo cizí peníze a zaplaťpánbůh za to, že je přivádějí. Havrlant přitáhl k onlinu Kellnera, Křetínského, Tkáče. Přijde mi to jako úplně největší událost letošního roku, ale ve výsledcích Křišťálové Lupy se vůbec neobjevila. Internet prostě začal přitahovat pozornost velkých podnikatelských zvířat. Dá se mluvit o něčem jako dospělosti českého internetu.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).