Ohlasy na CIF 2014: Zaujali zahraniční hosté, David Špinar i Alexandr Mitrofanov

Jaký byl první ročník Czech Internet Forum v pražském Paláci kultury? A kdo už publikoval své prezentace online?

Czech Internet Forum 2014 proběhlo v prostorách pražského Kongresového centra poprvé. Změna tradičního místa konání jednoho účastníka nejprve trochu zmátla: 

Jinak ovšem bludiště na kopci nad Prahou zafungovalo dobře – bývalý komunistický palác sice skrývá nepěkné historické konotace, ale výhled, ten je tu skvělý.

Na konferenci ovšem není nejdůležitější místo, ale obsah. Z naší krátké a samozřejmě nereprezentativní ankety mezi účastníky vyplývá, že největšími hvězdami programu rozprostřeného do čtyř sálů byli Tony Haile z Cheartbeatu a Jon Slade z Financial Tomes, kteří mluvili o nutnosti změny měření návštěvnosti na webu, David Špinar z českého Googlu, který si vzal na paškál tuzemské agentury nebo komentátor Alexandr Mitrofanov, který v rozhovoru s Jánem Simkaničem povídal mimo jiné o tom, jak používá Twitter. 

Anketa: Jaký zážitek si z CIF 2014 odnášíte?

Josef Drobílek, Hypoteční banka: David Špinar ve své prezentaci řekl to, co je vlastně veřejným tajemstvím. On to ale řekl nahlas. Jenom je škoda, že tu pro taková slova byla možná pronesena před špatným publikem. Měli by to slyšet spíš lidé z jiných oddělení velkých firem.

Filip Dřímalka, startupový mentor: Ve srovnání s loňským rokem vnímám rozdíl. Strašně dlouho tu probíhala debata o tom, jak je všechno špatně, ale letos je to obráceně. Vidím tu mnohem pozitivnější atmosféru a plno zajímavých projektů. A to mi přijde důležité. 

Adam Javůrek, Český rozhlas: Já měl jasno už předem. Nejzásadnější přednáška pro mě byla Chartbeat a Financial Times. Ukázaly novou cestu pro on-line média a začínají v Americe měřit čas strávený na webu. Uvidíme, kdy to dorazí k nám. 

Michal Ischia, Týdeník Respekt: „Zaujal mě samozřejmě Chartbeat a jejich názor, že současné řeči o monetizaci obsahu jsou nesmyslné, protože ve skutečnosti monetizujeme spíše odkazy na obsah. Je vlastně jedno, jaký obsah je, a často záleží jen na titulku. A to bychom si měli uvědomovat i my a zkoušet hledat nové cesty, jako třeba měření stráveného času na webu, jak ukazuje příklad FT.“

Ctibor Jappel, Česká spořitelna: Líbí se mi, kolik nových mediálních projektů v Česku vzniká. A kolik nových reklamních formátů se tady rodí, aby tyto mediální projekty žily a prosperovaly.

Alena Oswaldová, Nestle: Často se setkávám s názorem, že digitál má v podstatě přinášet rychlé a levné zázraky. I proto mě nejvíc rezonovala přednáška Davida Špinara.

Irena Zatloukalová, Seznam.cz: Jednoznačně Financial Times, protože ukázali to, že reklama musí být výhodná pro všechny strany a nejen pro zadavatele. To je jedna z věcí, kterou média a vydavatelé rádi uslyší. A samozřejmě je to dobré i pro čtenáře, kteří dostanou kvalitnější obsah bez zbytečného klikání.

Dominik Hrodek, Dark Side: Potěšilo mě, že David Špinar otevřel téma, o kterém se moc nemluví – oceňování agentur a klesající budgety. Vedle toho bylo velmi příjemné vidět všechny nové mediální projekty na jednom místě.

EBF6

Pavla Tomsová, Allegro: Zklamala mě prezentace ohledně konzumace zpravodajství, protože jsem se vlastně nedozvěděla nic nového nebo aspoň něco překvapivého.

Prezentace online

Na internetu jsme zatím našli tyto publikované prezentace účastníků CIF 2014:

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »