Hlavní navigace

OpenBrand se jako poslední z finalistů StartupShow otevřel veřejnosti

Petr Kočí

Poslední ze tří českých startupů, které porota vybrala do finále přehlídky Startup Show, přešel z uzavřeného testování k veřejnému provozu. O vítězi se rozhodne v sobotu mezi OpenBrandem, BookFanem a Tripomatikem.

OpenBrand má usnadnit každodenní komunikaci mezi majiteli firemních značek, reklamními tvůrci, kteří na nich pracují a stanovují pravidla jejich užívání těmi, kdo je pak používají. Systém nahrazuje jak brand manuály, dosud většinou předávané jako statické PDF dokumenty, tak i FTP, e-maily a sdílené disky používané k výměně i skladování dat.

Jádro tvoří chytré úložiště, speciálně navržené pro práci se značkou. Platforma umožňuje pracovat s takovými položkami jako je firemní mise a vize, tržní strategie, varianty loga, firemní barvy, typografická pravidla, ale například i firemní tiskoviny, obaly produktů, dárkové předměty, či libovolné marketingové aktivity. Uživatelé v OpenBrandu budují značku s pomocí obsáhlého katalogu předpřipravených flexibilních šablon a návodů, které definují to, jak má být každá z těchto položek prezentována, jaké zdrojové soubory nebo metriky by měla obsahovat, a na co není dobré zapomenout při předávání podkladů kolegům a spolupracovníkům. Systém tedy nijak nezasahuje do samotné kreativity a je dostatečně pružný, aby jej mohly využívat jak malé firmy s drobnou marketingovou aktivitou, tak nadnárodní korporace a agentury se složitými systémy řízení práce se značkou. (…) OpenBrand tedy není pouze softwarem pro sdílení dat nebo náhražkou logo manuálu, představuje i odborné vedení, které šetří čas a prostředky.

OpenBrand vzešel z karlínského internetového studia Keboola. Nadpoloviční podíl v něm drží jeden z jeho zakladatelů Miroslav Burkoň, jeho společníky jsou Lumír Kajnar, Kateřina Šilhánová a Simon Edward Fitzgerald Rawlence. Provoz OpenBrandu je stále jen testovací, nezveřejnil dosud ceny. Fungovat má na principu freemium – od určitého objemu uložených dat začnou firmy platit. Web zatím slibuje, že středně velkou firmu nepřijde používání služby o mnoho dráž než několik návštěv v kavárně Starbucks. 

Společně s OpenBrandem je ve finále Startup Show, která je součástí dnes zahájené konference WebExpo, také sociální síť pro čtenáře BookFan a plánovač výletů Tripoma­tic. O vítězi, kterému sponzor soutěže nabídne investici jeden milion korun, se rozhodne v sobotu.

Zdroj: Tisková zpráva

Našli jste v článku chybu?