OpenID na vzestupu: zajímá MySpace i český Seznam

Zájem velkých internetových hráčů o otevřený autentifikační systém OpenID roste. Časem by se tak uživatelé i na navzájem si konkurujících službách mohli přihlašovat prostřednictvím jednotných přístupových údajů bez nutnosti vytvářet stále nové uživatelské účty. K sympatizantům OpenID se nově řadí vedle společností jako je Microsoft, Google, IBM či VeriSign také komunitní server MySpace spadající pod mediální kolos News Corp.

Zájem velkých internetových hráčů o otevřený autentifikační systém OpenID roste. Časem by se tak uživatelé i na navzájem si konkurujících službách mohli přihlašovat prostřednictvím jednotných přístupových údajů bez nutnosti vytvářet stále nové uživatelské účty. K sympatizantům OpenID se nově řadí vedle společností jako je Microsoft, Google, IBM či VeriSign také komunitní server MySpace spadající pod mediální kolos News Corp.

EBF16

MySpace tak svým asi 115 milionům uživatelů poskytne OpenID účet, ovšem zatím to není tak úplně růžové. Uživatelé MySpace svůj OpenID účet prozatím nebudou moci plně využít k přístupu například ke službám Yahoo. Současné zapojení MySpace a Yahoo do OpenID neumožní vzájemné sdílení uživatelů. Jim Benedetto, senior viceprezident pro technologie, však říká, že pro MySpace je to zatím první krok a určitě prý zváží hlubší zapojení do OpenID.

OpenID zajímá i velké hráče na českém Internetu. Určitě se chceme stát OpenID providerem. Je to jen o tom, jak rychle se vývoj podaří dotáhnout do konce, uvedl nedávno Michal Feix, vedoucí oddělení IT operations v Seznam.cz. Podle něj bude podpora OpenID u české portálové jedničky velmi brzo: Já jsem přesvědčen, že za čtvrt roku bude OpenID naimplementováno. (Root.cz, Yahoo News)

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 24. 7. 2008 13:31

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »