Opera 10 se bude raději hlásit jako Opera 9.8

Už koncem loňského roku se během rané fáze testování připravovaného prohlížeče Opera 10 objevil závažný problém. Opera 10 byla některými mechanismy pro detekci verze prohlížeče rozpoznána jako Opera 1.0. Zní to kuriózně, ale v praxi by to uživatelům budoucí Opery 10 mohlo nadělat hodně problémů. Některé detekční mechanismy totiž zohledňují první číslo v označení verze a jelikož Opera 10 se jako první z rozšířenějších prohlížečů dostala na dvouciferné označení verze, přišel tento problém. Ve…

Už koncem loňského roku se během rané fáze testování připravovaného prohlížeče Opera 10 objevil závažný problém. Opera 10 byla některými mechanismy pro detekci verze prohlížeče rozpoznána jako Opera 1.0. Zní to kuriózně, ale v praxi by to uživatelům budoucí Opery 10 mohlo nadělat hodně problémů. Některé detekční mechanismy totiž zohledňují první číslo v označení verze a jelikož Opera 10 se jako první z rozšířenějších prohlížečů dostala na dvouciferné označení verze, přišel tento problém. Ve výsledku by tedy mohl být uživatelům Opery 10 zamezen přístup k některým službám, protože by by jejich prohlížeč byl chybně identifikován jako jeho „prehistorická“ ver­ze.

Opera Software měl dvě možnosti: najít nějaké vlastní řešení nebo spoléhat, že po medializaci problému budou nevhodně pracující detekční mechanismy opraveny. Nakonec zvolí to první a vydá se cestou, kterou naznačil již David Storey v rozhovoru pro Zdroják. Opera 10 se tedy bude hlásit jako Opera 9.8. Pod českými Windows XP tedy nyní testovací build poskytuje následující řetězec pro detekci prohlížeče: Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; cs) Presto/2.2.15 Ver­sion/10.00. Řešení je to bezesporu rychlé, ovšem jestli optimální, to už ponecháme na vašem názoru. (Zdroják.cz)

8 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 29. 5. 2009 10:33
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »