Hlavní navigace

Operátor bude muset přenést číslo do čtyř pracovních dnů, stanovil nově ČTÚ

6. 11. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Český telekomunikační úřad vydal opatření, které mění podmínky pro tzv. přenositelnost telefonních čísel od jednoho operátora k druhému. Největší změnou je zkrácení lhůty pro přenesení čísla z dnešních deseti na čtyři pracovní dny: Lhůta pro přenesení začíná běžet následující pracovní den od chvíle, kdy je žádost účastníka o změnu poskytovatele služby doručena přejímajícímu poskytovateli služby. Doba přerušení služby na přenášeném telefonním čísle navíc nesmí přesáhnout šest hodin.

Český telekomunikační úřad vydal opatření, které mění podmínky pro tzv. přenositelnost telefonních čísel od jednoho operátora k druhému. Největší změnou je zkrácení lhůty pro přenesení čísla z dnešních deseti na čtyři pracovní dny:

Lhůta pro přenesení začíná běžet následující pracovní den od chvíle, kdy je žádost účastníka o změnu poskytovatele služby doručena přejímajícímu poskytovateli služby. Doba přerušení služby na přenášeném telefonním čísle navíc nesmí přesáhnout šest hodin.

Zákazník také nově může požádat o přenesení čísla i poté, co už stávajícímu operátorovi vypověděl smlouvu, ale jen v době, kdy ještě běží výpovědní lhůta. Nové opatření, které se týká čísel v mobilních i pevných sítích, vstoupí v platnost od 1. září 2013, aby se operátoři mohli na změnu připravit.

Zdroj: Tisková zpráva ČTÚ

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).