Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Optimalizace výkonnosti webu – aneb jak naučit váš web více vydělávat

uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.vabo.cz
3. 12. 2009 7:27 Nový

Malý průzkum

celé vlákno
Opravdu znáte někoho, kdo by se dobrovolně zapsal "k odběru e-mailového newsletteru společnosti"?
uživatel si přál zůstat v anonymitě 193.165.135.---
3. 12. 2009 8:12 Nový

Re: Malý průzkum

celé vlákno
Ano :-)
Daniel Srb ben Abraham
Daniel Srb ben Abraham (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
3. 12. 2009 9:00 Nový

Re: Malý průzkum

celé vlákno
Samozřejmě, ale pouze u firem, které chápou, že v newsletteru/blogu/twitteru... musí nabídnout hodnotu pro odběratele a nejedná se o reklamní plochu typu plakát/leták/tv spot...
lobo
lobo (neregistrovaný) 88.141.114.---
3. 12. 2009 10:52 Nový

Re: Malý průzkum

celé vlákno
ale ano :-)
ja som uz zapisal mnohych ludi, co mi posielali nevyziadanu reklamu , k 'odberu newsletteru' - niektorych aj 20-30x
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.phoenix.cz
3. 12. 2009 11:09 Nový

Re: Malý průzkum

celé vlákno
Ano. Existují společnosti, jejichž newsletter má hodnotu. Žádnou českou však neznám.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.12.24.78.awnet.cz
3. 12. 2009 22:31 Nový

Re: Malý průzkum

celé vlákno
ja ano - ignum.cz
Jindra Šaur aura:95
4. 12. 2009 2:18 Nový

Re: Malý průzkum

celé vlákno
Ano :-))
David Špinar aura:100
3. 12. 2009 12:09 Nový

Dvě poznámky

celé vlákno
Ahoj Martine, měl bych poznámky.
Optimalizace webu (nebo také optimalizace obchodní výkonnosti webu) má za cíl zvýšit konverzní poměr webu – poměr mezi počtem návštěvníků webu, kteří udělají akci, jež je cílem vás jako majitele webu, k počtu všech návštěvníků webu."
Je to skutečně jediný a majoritní cíl? IMHO totiž nikoliv. Stejně podstatným cílem optimalizace konverzní schopnosti webu přece je zvýšit hodnotu konverze. Tj. přesvědčit k hodnotnějšímu/dražšímu nákupu. Pokud se mi totiž nepodaří optimalizací webu zvýšit konverzní poměr, ale podaří se mi zvýšit průměrnou hodnotu konverze, tak jsem uspěl a platí pro to stejné důsledky, které popisuješ dále (tj. např. schopnost ufinancovat dražší PPC reklamu atp.
Uživatelnost - Web nesmí bránit návštěvníkům k přístupu k obsahu
Uživatelnost? Není pro tento jev již zažitější termín "přístupnost"?
Martin Snížek
Martin Snížek (neregistrovaný) 77.78.75.---
3. 12. 2009 12:14 Nový

Re: Dvě poznámky

celé vlákno
Ahoj Davide:

1) Zvýšení hodnoty objednávky uvádím hned v následujícím odstavci, nechtěl jsem ten první ještě více komplikovat.
2) Uživatelnost v mém pojetí zahrnuje více než jen přístupnost - třeba správnou funkčnost aplikací 24/7 i při větším náporu návštěvníků, nechybovost aplikací nebo funkčnost webu v různých prohlížečích. Vše toto lze optimalizovat pro zvýšení čísel, vše je ale z mého pohledu tou nejzákladnější podmínkou, ne velkou výhodou.
David Špinar aura:100
3. 12. 2009 14:18 Nový

Re: Dvě poznámky

celé vlákno
ad 1) Máš pravdu, to jsem přehlédl. Omlouvám se tedy za zbytečnou poznámku.

ad 2) Chápu, ale ten termín je fakt šílený. :-) Existuje k němu vlastně nějaký anglický překlad?
Martin Kopta aura:100
4. 12. 2009 14:51 Nový

Na okraj „uživatelnosti“

celé vlákno
Davide, „uživatelnost“ je zapomenutý odborný termín, který se před druhou světovou válkou běžně používal v architektuře a užitém designu tam, kde dnes mluvíme o ergonomii nebo použitelnosti.

Když jsme před lety s Markem Prokopem hledali český ekvivalent pro „usability“ (respektive „human factors“), narazili jsme díky Ústavu pro jazyk český i na uživatelnost. Právě kvůli tomu, že nám ten termín připadal „fakt šílený“ :-) jsme nakonec začali tlačit „použitelnost“. Málem nám to potom zkazil Jirka Mžourek, který v rámci SIGCHI rozšířil termín jůzabilita (ten, doufám, už zůstal jen jako žargon pro jazykovou ekonomii odborníkům, kteří se pohybují primárně v anglofonním prostředí).

Takže Martinův termín „uživatelnost“ pro označení tvrdého jádra použitelnosti mi přijde rozumný (i když já bych raději zůstal u „dostupnosti“, když už nám „přístupnost“ utekla k „accessibility“, přestože si myslím, že tu mluvíme skutečně o přístupnosti pro zdravého uživatele).
Marek Prokop
Marek Prokop (neregistrovaný) ---.152.broadband4.iol.cz
4. 12. 2009 19:23 Nový

Re: Na okraj „uživatelnosti“

celé vlákno
S uživatelností jsme bojovali taky, ale už si nepamatuju, kdy a kde. Možná to bylo při korektuře českého vydání Kruga.
Robert Němec aura:17
3. 12. 2009 12:18 Nový

Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
Zvýšit konverzi o 100 % je horší, než zvýšit konverzi o 3 %, pokud na první web chodí 10 000 lidí denně a na druhý 100.

Co si budeme povídat: čím navštěvovanější je web, tím více se vyplatí webová analytika.
Martin Snizek
Martin Snizek (neregistrovaný) 195.113.242.---
3. 12. 2009 15:11 Nový

Re: Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
S tim urcite souhlasim, ale obvykle se i u toho mene navstevovaneho da najit zpusob optimalizace, ktery se vrati.

Jinak k tem terminum - pozor na to, ze webova analytika je neco jineho nez optimalizace webu! :-) Analytika je jednim ze vstupu pro optimalizaci.
Robert Němec aura:17
3. 12. 2009 15:25 Nový

Re: Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
1. Nesouhlasím. I nejzákladnější optimalizace webu u nás stojí 7 800 Kč. Samozřejmě, není tam přímá úměra, ale pokud máte obrat přes web 100 000 Kč ročně s marží 5 % a my vám zvedneme obrat na 200 000 Kč, nevyplatí se vám to.

Tohle je třeba ukázkový příklad, ale v praxi se běžně setkávám s tím, že spoustu zakázek musím klientovi rozmluvit, protože by to byly jenom vyhozené peníze.

2. S tím souhlasím. :-) Ale víme, co tím kdo myslel. Ono dělat optimalizaci webu bez analytik není moc účinné (protože nevíte, zda-li jste udělali správný krok, nebo ne).

Jinak si tady hezky pokecali zástupci tří agentur, co to dělají - a zbytek nic. :-( Aspoň by to chtělo nějaký flame. :-)
Martin Lendo
Martin Lendo (neregistrovaný) ---.anonymouse.org
3. 12. 2009 16:02 Nový

Re: Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
Chcete flame, máte ho mít.

Tuhle k vám šel jeden z mých kamarádů, prý že si konečně nechá optimalizovat web od odborníka.

Vy jste mu naslibovali naprosté nesmysly a vyhazujete jeho peníze po hrstech, aniž by byla šance, že se to vůbec může vrátit. Tak tady nebásněte něco o "rozmlouvání" :)

On to se mnou konzultuje a já se nestačím divit. Asi ho brzy zase ztratíte.
Robert Němec aura:17
3. 12. 2009 16:19 Nový

Re: Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
Dobrý den,

mám to brát vážně, když si schováváte adresu za službou Anonymouse?

Mohl byste být aspoň konkrétní a uvést projekt nebo klienta a jak mu "vyhazujeme peníze"? Naším heslem je "Pomáháme vám vydělávat".

Naprosto nevím, že by nějaký takový případ mohl nastat. Naši klienti mají jednoměsíční výpovědní lhůtu. Pokud by nastal takový případ, dávno nám vypoví smlouvu.

Spousta věcí se navíc objednává ad hoc. Proč by pak klienti u nás stále objednávali?

V jediném případě, kdy je smlouva na dobu určitou, jedeme na success fee a během půl roku jsme zvedli návštěvnost z vyhledávačů o statisíce za měsíc.
Robert Němec aura:17
3. 12. 2009 16:22 Nový

Re: Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
Navíc uvedený příspěvek mě velmi zamrzel, protože si zakládáme na kvalitě naší práce. :-(

Pokud by se něco takového prokázalo, bral bych to velmi osobně. Ani nevíte, jak mi osobně záleží na tom, aby naši klienti byli spokojení.
Lojzička
Lojzička (neregistrovaný) 67.159.44.---
4. 12. 2009 1:14 Nový

Re: Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
Roberte, nepřehánějte zase své falešné PR. Já mám bohužel stejné zkušenosti jako Martin Lendo.

Rozdíl mezi tím, jak se neustále snažíte prezentovat vaši "firmu" na internetu a realitou je bohužel propastný.
Robert Němec aura:17
4. 12. 2009 12:28 Nový

Re: Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
Jak říkám, dejte mi nějaký příklad.

Za svou prací si stojím. Ostatně, čím dál tím více nabízíme i garanci 100% vrácení peněz, pokud nesplníme cíle.

Letos jsem vracel 50 % za jeden SEO workshop, protože nefungovalo připojení k internetu a nemohli jsme se podívat na web jednoho účastníka. Klient požádal o slevu 50 %, já jsem ji uznal.

Pak jsem letos ještě vracel asi 14 000 Kč (sám jsem to nabídl). Klient s námi i nadále spolupracuje a od té doby zaplatil za naše služby cca 80 000 Kč.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.vodafone.cz
3. 12. 2009 19:37 Nový

Re: Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
Roberte, máte to zapotřebí tady psát o tom, jak jste úspěšní a že jste zvedli návštěvnost o statisíce za měsíc ? Ukažte čísla, (samozřejmě se svolením klienta) a rád Vám zatleskám !
Ale použitím anonymních čísel je (podle mě) stejná úroveň argumentace a odvahy, jakou použil pan Anonymouse. jk
Jan Kareis
Jan Kareis (neregistrovaný) ---.vodafone.cz
3. 12. 2009 19:40 Nový

Re: Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
Zapoměl jsem uvést plné jméno u předešlé reakce - pardon :-) Jan Kareis
Robert Němec aura:17
3. 12. 2009 22:49 Nový

Re: Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
V pohodě, pane Kareisy.

Jednu případovou studii si budete moci přečíst mezi články za pár dní zde na Lupě.

Zrovna u tohoto projektu máme domluveno, že do 31. 12. se s ním můžeme chlubit soukromě (což na prezentacích hodně děláme :-)), od 1. 1. veřejně (jedná se o americký projekt, NDA...).

E-shopy atd. samozřejmě taky nemohu zveřejňovat, tak něco jiného, kde nám to klient dovolil. Třeba Doktorka.cz: Před optimalizací pro vyhledávače (SEO) 500 000 PVs/měsíc, po optimalizaci 3 000 0000 PVs/měsíc.

Nebo analytika u Profit.cz: Tam jsme třeba udělali na základě analytik rubriku Kurzy měn, jejíž hlavní stránka je dnes po hlavní stránce celého webu druhá nejnavštěvovanější.

Podobně SEO u Profit.cz: Během půl roku jsme navýšili o 300 % návštěvy z vyhledávačů (přirozené výsledky).

Podrobná případová studie na Click4Hotel.eu vyšla třeba ve Strategii atd.
Jan Kareis
Jan Kareis (neregistrovaný) ---.vodafone.cz
3. 12. 2009 23:29 Nový

Re: Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
Budu se těšit :-) jk
ps: můj příspěvek mě být spíše než o pochybnostech o kvalitě Vaší práce, spíše o tom, že diskusní fóra by se neměla využívat k selfpromu, ale k faktické diskusi o daném článku
Robert Němec aura:17
3. 12. 2009 17:33 Nový

Re: Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
A dále nevím, jak by mohl takový případ nastat.

Říkáte, že se jedná o SEO. Dále říkáte, že "vyhazujeme peníze", tedy se musí se jednat o kontinuální spolupráci. V tom případě by musel mít paušální smlouvu nebo smlouvu o kontinuální/rámcové spolupráci (že se bude každý měsíc něco dělat).

Z vašeho příspěvku by šlo dovodit, že klient nám platí peníze, ale my mu nepřinášíme žádnou hodnotu, kterou jsme se zavázali přinášet (zvýšení relevantní návštěvnosti, udržení pozic, zlepšení pozic...). Jenže NENÍ jediný takový případ.

Jsme ochoten se o tom s Vámi uzavřít smlouvu, kdy v případě prokázání po mne můžete vymáhat třeba 1 000 000 Kč. Pokud Vám naopak prokáži plnění našich smluvních povinností (klientům zvyšujeme/udržujeme relevantní návštěvnost nebo jiná metrika, na kterou jsme se k klientem dohodli), zaplatíte 1 000 000 Kč Vy nám (toto berte jako veřejný příslib podle paragrafů 850 až 852 zákona č. 40/1964 Sb., který po mne můžete právně vymáhat.)

Myslím, že je to seriózní nabídka, na které můžete, pokud by se prokázalo vaše stanovisko, vydělat.

Prosím kontaktujte mne na e-mailu nemec@robertnemec.com nebo čísle 608 888 310.

Naopak, velmi často to funguje opačně. Klient si objedná malou službu, nakupuje dál a dál. Jenom ukázka: Pustili jsme se do optimalizaci jednoho slovenského e-shopu. Dnes nám navíc ráno dorazila objednávka i na správu PPC kampaní - a odpoledne k tomu klient přiobjednal i paušál na webová analytika.

Opravdu nevím, co jste mohl mít na mysli.

1. Jednalo se o vtip na moji žádost o "flame".

2. Jedná se o pomluvu.

3. Projíždím Google Analytics, volám accountům a hledám, zda-li by si nějaký klient nemohl stěžovat, ale nic nenacházím.
Martin Snížek aura:84
3. 12. 2009 23:04 Nový

Re: Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
"a odpoledne k tomu klient přiobjednal i paušál na webová analytika."

Je to OT, ale Roberte, prosím Vás, už nepoužívejte termín "webová analytika" v množném čísle. To vaše webové analytikum mi zní jako nějaké analgetikum, je to podle mě češtinářská zvrhlost nejvyššího řádu :-)
Robert Němec aura:17
4. 12. 2009 0:15 Nový

Re: Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
A zrovna tady raději používám plurál:

1. "web analytics" je také množný.

2. Analytik (zkoumání uživatelů na webu) je více. Jedna webová analytika je např. click-stream analýza. Ale protože např. zkoumám click-stream, zdroje konverzí, Index USD atd., jedná se o více webových analytik.

Ale to už je opravdový flame. :-) Oni všichni budou používat "analýza webu" a budeme mít oba utrum. :-)

Klidně ať si někdo uznává jednu webovou analytiku, já uznávám více webových analytik. Pokusím se k tomu napsat článek, ať se můžeme pořádně pohádat. :-)
Martin Snížek aura:84
4. 12. 2009 8:56 Nový

Re: Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
Já asi rozumím, proč to tak používáte, ale zní to opravdu divně. Daleko lépe podle mě funguje "webová analytika" jako obor či činnost zabývající se analýzou chování návštěvníků webu a metrikami.
Pakrbec
Pakrbec (neregistrovaný) ---.karneval.cz
5. 12. 2009 0:26 Nový

Re: Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
ANALÝZ, Roberte. Analytik je člověk, který se zabývá analýzou. Chápu, že špatné používání cizích slov je asi součástí Vaší strategie jak ošálit a zmást klienta, ale tady prosím ne :)
M.
M. (neregistrovaný) ---.beneta.cz
11. 12. 2009 23:31 Nový

Re: Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
Roberte, a proc se to nevyplati? Mozna ne prvni rok, ale dalsi roky uz ano... Pokud tedy pri te marzi neni nejaky mizerny zisk.
Pakrbec
Pakrbec (neregistrovaný) ---.karneval.cz
5. 12. 2009 0:14 Nový

Re: Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
"čím navštěvovanější je web, tím více se vyplatí webová analytika" Muhehehe.

Čím navštěvovanější je web, tím blíže je svému vrcholu a jakoliv ANALÝZA postupně pozbývá účinnosti. Tak to říká logika. Pokud jste chtěl napsat, že se to vyplatí Vám, tak to souhlasí ta Vaše verze.
Jan Tichý aura:83
9. 12. 2009 14:08 Nový

Re: Návštěvnost je stále potřeba

celé vlákno
"Čím navštěvovanější je web, tím blíže je svému vrcholu a jakoliv ANALÝZA postupně pozbývá účinnosti. Tak to říká logika."

Tahle logika je ovšem postavena na mylném předpokladu, že konečným cílem je mít co největší návštěvnost. Což je samozřejmě nesmysl.

Cílem je tu návštěvnost co nejlépe zpracovat tak, aby konvertovala. A čím více jí je, tím mám větší možnosti a tím větší dává smysl (věcný i ekonomický) si s ní hrát, ladit, testovat.

Při malé návštěvnosti jsou jednak jakékoliv pokročilejší experimenty často k ničemu, protože nemám statisticky dostatečné množství dat. A za druhé mohu dělat jen největší humpolácké a do očí bijící úpravy, nic podrobnějšího se mi už nezaplatí a nevrátí.

Naopak při obrovské návštěvnosti teprve dostává webová analytika tu správnou šťávu, protože i sebemenší mikrozměna na webu, která hne konverzním poměrem třeba jen o desetinu, už je statisticky významná a v reálném výsledku mi zvedne tržby o hodně zajímavou částku.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.cust.selfnet.cz
4. 12. 2009 0:01 Nový

RE: Optimalizace výkonnosti webu – aneb jak naučit váš web více vydělávat

celé vlákno
Návštěvnost i zakázky se nám po optimalizaci pro vyhledávače provedené firmou xxx zvýšily přímo zázračně. Panu xxx platím faktury před splatností, i když to jinak nemám ve zvyku.
:D
Robert Němec aura:17
4. 12. 2009 12:36 Nový

RE: Optimalizace výkonnosti webu – aneb jak naučit váš web více vydělávat

celé vlákno
Ano, to nám napsal pan Logara z firmy Lino. Můžete mu zavolat na číslo 543 233 873, jenom e-mail je logara@lino.cz.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem