Optimismus především!

Rok 2006 bude z hlediska IT nejspíše plný očekávaných událostí, kterým se v rámci PR všeobecně říká překvapení. Necháme se překvapit?

Vojtěch Bednář

Ilustrace: Nenad Vitas

Příchod operačního systému Windows Vista, který pravděpodobně nic až tak radikálně nového nepřinese, ale je holedbán již roky, je první z těchto očekávaných událostí. Možná bude dříve, možná později (po zkušenostech předem vyhlášenému termínu nevěřím), ale vcelku jisté je, že nakonec nějak přece jenom bude. Podobné je to i s kancelářským balíčkem Office, s prohlížečem Internet Explorer. To byl pouze výčet produktů jediné firmy, která v oblasti informačních technologií podniká. Svůj útok na peněženky uživatelů, ale především plánovačů v oboru informačních technologií v podnicích a institucích chystá mnoho různých firmiček od nadnárodních kolosů až po nové začátečníky, jejichž produkty prostě musíte mít. Nový rok je přitom již tradičně vynikající příležitost pro vymýšlení novinek – nebo alespoň nových kořistnických plánů.

Ovšem nejenom tvůrci softwaru se mohou radovat. Firmy, které živí, jak by moje maminka řekla, rýpání se v hnidách, zajisté čeká ještě lepší rok, než byl ten předchozí. Na všeříkající zaklínadlo „bezpečnostní mezera“ totiž začali reagovat už nejen zodpovědní pracovníci u Microsoftu, ale docela svižně i běžní uživatelé. Pokud máte fabriku na jejich hledání a znáte princip, jak jsou stavěny a kompilovány moderní aplikace a operační systémy, máte výnosný podnik až do hlubokého stáří – nebo přinejmenším do okamžiku, než někomu dojde, kdo tady vlastně vyrábí všechna ta rizika, a přijde vás zastřelit. Takže, chcete třeba novoroční exploit zpracování textových souborů ve Windows? Možná že bude.

EBF16

Příležitost k bilancování a vytčení nových cílů si určitě nenechali ujít ani ochránci autorských práv. Jimi nenáviděné výměnné sítě mají desítky milionů uživatelů. Přes dílčí výkyvy, kdy jeden obtížně měřitelný systém roste a druhý jako by upadá, je víceméně známým faktem, že rostou všechny. Internet tak, nevědomky, plní heslo nejlepší bijáky všem, aniž by s tím reálně šlo cokoliv udělat. Po Novém roce se tak určitě dočkáme spousty dalšího humbuku o tom, jak bylo žalováno x sdílečů. Jako vždy bez efektu.

Ať nás ovšem snaha těch, kteří hned za pojmem „technologie“ vidí vcelku oprávněně pojem „peněženka“, udolá, nebo nikoliv, k účinnému vzdorování je potřeba nutná dávka optimismu. Že to nejlepší, co se vnucuje, ještě ani zdaleka není to nejlepší, čeho lze dosáhnout, že nic, bez čeho se „nedá vydržet“, ve skutečnosti není tak nutně potřebné, a že ti „odporní zlouni“ vlastně zase tak odporní nejsou. Tedy optimismus především!

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »