Hlavní navigace

Oranžová soutěž

Jiří Rýdl

Na přelomu října a listopadu loňského roku se na Internetu v nečekaném množství objevila doposud opomíjená "zelenina", která našemu tělu dodává vitamín C, a sice pomeranč. Překvapení uživatelé vzápětí zjistili, že se nejedná o velkolepý návrat podniku Ovoce & Zelenina na náš trh, ale o netradiční reklamní kampaň Oranžového konta bankovního domu ING v podání reklamní agentury Advertures.

Sbíráním virtuálních pomerančů jste se totiž zapojili do soutěže o ceny v hodnotě 100.000 korun českých, které takříkajíc jako dárek pod stromečkem našli tři nejpilnější sběrači na svých nových Oranžových kontech. Na oranžové kampani mě ale kromě cen zaujal zejména systém distribuce a sběru virtuálních ovocí (jistěže ovoce nemá množné číslo :-)). Pomeranče jste totiž nenašli povalovat někde na plantážích inzerenta jako jiné plody z naší zahrádky – Fazole, ale každý soutěžní den bylo nutné prozkoumat zákoutí jednoho z vybraných serverů: Měšec, Centrum, Finance, České noviny nebo iDnes.

Aby pátrání bylo lehčí, každý soutěžící si mohl stáhnout jednoduchou aplikaci, pracovně nazvanou „Připomínáček“, která se v podobě pomeranče schovala na pracovní lištu systému, odkud oranžovým pomrkáváním připomínala, že je čas na další sklizeň. Na pravidelně aktualizovaném webu jste pak z kusé nápovědy mohli alespoň odhadnout, na kterém serveru se dnešní pomeranč skrývá.

Jinou zajímavou cestou k oranžovému plodu bylo řešení logického úkolu typu:

Slovo mléko má k slovu nápoj podobný vztah jako slovo chmel k
a) ječmenu;
b) sladu;
c) rostlině;
d) pivu

Nejnudnější způsob, jak si obohatit ovocný košíček, bylo zodpovězení otázky na téma některého z produktů ING, tedy nic pro nás – hravé finanční stratégy. Celkem jste tak za den mohli získat 1 pomeranč a 2 body, to v případě splnění všech tři úkolů. Za deset dní trvání soutěže jste tak mohli získat až – teď pozor – 10 pomerančů a 20 bodů, které vás spolehlivě přivedli do slosování o 40.000 korun. Pokud vás sbírání bavilo jen o něco méně, mohli jste se ucházet o 30.000 nebo alespoň 20.000 korun.

Další soutěžní hrátky nespočívaly ve sbírání pomerančů, ale kamarádů! Každý hráč mohl přesvědčit až devět dalších kamarádů nebo i zcela neznámých lidí, aby společně s ním soutěžili o tři kartóny zlaté tequily, tři bedny pomerančů a hromadu skořice, což – podle ohlasů v některých konferencích – byla cena pro mnohé zajímavější než hotové peníze. Pro zařazení do slosovacího bubnu stačila pouhá registrace a těch pár kamarádů do týmu. Existuje snad lepší médium pro sestavení skupiny budoucích alkoholiků :-), než je Internet?

Technicky byla kampaň řešena pomocí unikátního identifikátoru v každém odkazu, který nikomu nedovolil připsat si více pomerančů za den. Problémy se ale vyskytly spíše uživatelům minoritních prohlížečů, jako jsou starší verze Netscape Navigatoru, Opera nebo Mozilla bez podpory Macromedia Flash (Jana Matoušková z týmu Advertures upozorňuje, že k chybám v zobrazení docházelo kvůli nepříliš ideálnímu fungování reklamních systémů na partnerských serverech), ale my ostatní majitelé většinového prohlížeče jsme už dávno vesele soutěžili.

A jaký byl výsledek oranžové kampaně? Podle toho, že se hráči nejvíce připojovali mezi osmou a devátou hodinou, usuzuji, že zaměstnaný občan České republiky je soutěživý typ. Soutěžní stránky navštívilo celkem 17.607 IP adres, což pro představu lidem, kteří podivným zkratkám moc nerozumí, může být asi 40.000 uživatelů. Z nich se 4.514 stalo sběrači, kteří si stáhli 3.283 „Připomínáčků“. Z těchto sběračů se do slosování o první cenu dostalo 1.106, 789 bojovalo o cenu druhou a 374 o poslední finanční obnos. Celkem se do finále dostala asi polovina soutěžících a z nich se nejméně tři stali klienty ING (myslím pochopitelně výherce :-)). Podle Jany Matouškové kampaň výrazně předčila očekávání, tak jen doufejme, že i zástupci společnosti ING byli pomeranči stejně nadšeni.

Marketingová agentura Advertures připravuje skutečně netradiční reklamy, z nichž bych připomněl třeba banner s miniaturním závodním okruhem a autíčkem, který propagoval tým Lucky Strike BAR Honda. Doufejme, že na Internetu se zadaří podobně atraktivním formám propagace, se kterými si užijeme především kupu legrace!

Anketa

Zúčastnili jste se soutěže?

Našli jste v článku chybu?

10. 1. 2002 17:17

Jan Vanhara (neregistrovaný)
Tady by me jen zajimalo na kolik takovato kampan prisla? Technicke reseni, marketing pro ziskani uzivatelu do souteze...

Pri zapojeni do FAZOLI, mate k dispozici 60 tisic uzivatelu, ktere muzete hned oslovit bez dalsich nakladu na propagaci. Pritom nemusite technicky nic resit, staci vlozit kratky kod do stranek, ktery vytvori ikonku. Tzn. vyuzivate technicke reseni zadarmo! Uzivatele ziskavaji fazole take za ruzne veci, napr. odpovidani otazek v kvizech, pruzkumech, apod. Tzn. nejde jen o p…

Vitalia.cz: Vychytané vály a válečky na vánoční cukroví

Vychytané vály a válečky na vánoční cukroví

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

DigiZone.cz: Co chtějí operátoři při přechodu na DVB-T2?

Co chtějí operátoři při přechodu na DVB-T2?

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Měšec.cz: Sleva na dítě a manželku pro OSVČ je zpět. Ale..

Sleva na dítě a manželku pro OSVČ je zpět. Ale..

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Vitalia.cz: Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka