Hlavní navigace

Orden Pour l`eMerite

3. 2. 2003
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Třebaže název článku by mohl vzbuzovat volné asociace na téma vojenská vyznamenání, jeho obsah je podstatně banálnější. V pátek byla uvedena do komerčního provozu služba eMerite, nástupce Mytrixu. K šest měsíců dostupné bezplatné nabídce přibyly tři další, které umožňují sledovat širokou škálu nejrůznějších parametrů.

Dobrou reklamu je třeba stavět na té vlastnosti výrobku, která jej odlišuje od ostatních. Pokud výrobek žádnou takovou vlastnost nemá, je třeba ji vymyslet, píše klasik reklamního průmyslu David Ogilvy ve své knize Ogilvy on Advertising. Dobrým a nám blízkým příkladem takovéto „vymyšlené vlastnosti“ je společnost Aliatel, která si dokázala vybudovat image nejspolehlivějšího operátora, třebaže objektivně poskytuje služby stejné kvality jako všichni ostatní – stížnosti na operátory se také až na výjimky kvality služeb netýkají. Stejnou cestou se svým sloganem „S námi měříte úspěšnost“ vydala i služba eMerite zaměřená na monitoring návštěvnosti (a řady dalších parametrů) webových stránek, jež po šesti měsících testování spustila v pátek komerční provoz.

Její jednatel Martin Petrášek ostatně není v oboru žádným nováčkem. V polovině předminulého roku stál u zrodu služby Mytrix, jejíž je eMerite v zásadě obdobou. Za značkou Mytrix se skrývala ruská služba SpyLOG, která měla v úmyslu expandovat do Ameriky a Evropy. Mytrix se zajímavými možnostmi a agresivním marketingem (fingované partnerství s Pricewaterhou­seCoopers, smyšlená kancelář v New Yorku atd.), jenž pro mně osobně byl za hranicí toho, co se v marketingu smí, rychle dostal do širokého povědomí a jeho nabídky využívaly desítky serverů, včetně těch největších. Divoká jízda nakonec skončila roztržkou s ruským partnerem – majitelem licence, a následným koncem Mytrixu v České republice i jinde.

Nebudeme-li však na celou věc nahlížet z etického, nýbrž z obchodního hlediska, lze říci, že Mytrix byl zdařilým projektem. Jeho oranžovou ikonu či neviditelný bod jste svého času mohli nalézt například u Atlasu, iDnesu, Tiscali a řady jiných renomovaných poskytovatelů obsahu. Mytrix jim ostatně za mrzký peníz nabízel nesrovnatelně více než konkurence, zejména pak iAudit. Mnoho serverů proto konce Mytrixu želelo a obdobné zahraniční služby kvůli pomalosti načítání neviditelného bodu nepřicházely v úvahu. Martin Petrášek by tedy byl hloupý, kdyby podruhé nevstoupil do téže řeky a nepokusil se myšlenku Mytrixu oživit v rámci vlastního projektu.

A tak se také stalo. Před půl rokem na českém Internetu spatřila světlo světa služba eMerite, Mytrix II. Vzhledem k tomu, že bylo třeba naprogramovat celý systém z gruntu, protože licence na používání SpyLOG byla ta tam, nešlo všechno rychle. Nejprve tedy byla zpřístupněna základní verze Neplatíte, kterou bylo možno používat dle libosti. V pátek pak byly představeny varianty ZákladZnáte (990 korun), NavícMáte (2.990 korun) a VšechnoVíte (4.990 korun). Ve všech případech můžete získat slevu 5 až 30 procent zaplatíte-li dopředu, umístíte-li na svoji webovou stránku ikonu eMerite nebo svolíte-li s použitím vašich dat k souhrnným analýzám v anonymní podobě.

Tipy C

Jsem dalek toho zde eMerite hodnotit, protože ještě nebyla příležitost jej v dostatečné míře vyzkoušet. Podrobný rozbor patrně Lupa v budoucnu přinese z pera někoho povolanějšího. Obecně lze konstatovat, že měření eMerite je realizováno prostřednictvím HTML kódu vkládaného na sledované webové stránky jednotlivých internetových serverů. V zásadě se mi zdá být eMerite množstvím nabízených reportů shodná s již fungující službou obServer (která je o něco levnější) – proto v úvodu ona narážka na nutnost marketingového odlišení. Jediným reportem, který jsem na obServeru nenašel, je Vyhodnocení úspěšnosti reklamní kampaně a soukromě jsem na ně zvědav.

V současné době eMerite využívá přibližně 1.700 internetových stránek, což je podstatně více, než například iAudit. iAuditu však eMerite nemá v úmyslu konkurovat – nebude nabízet žádné žebříčky, žádné zprávy (s kulatým razítkem). Na rozdíl od iAuditu nebude určena k vzájemnému srovnávání jednotlivých médií, ale především by měla poskytovat informace pro jejich provozovatele. 51 procent v eMerite koupila internetová agentura Forrest Gump, která by měla být zárukou dalšího rozvoje, a bude eMerite nabízet svým vlastním zákazníkům. Doufám, že bude taktéž garancí toho, že se dění kolem eMerite nebude ubírat stejnými marketingovými cestami, jako to bylo v případě Mytrixu.

Zkoušeli jste službu eMerite?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Score => Lupa.cz => M&W => Advertures => McCann Prague => Leagas Delaney Hamburg / Prague => Dark Side => [?]

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).